Hoi!
Sinds zondag de 29e ben ik in het bezit van een lieve shetland dame, o wat ben ik verliefd! Ze is super lief, komt naar je toe gerend etc. en zo kan ik nog wel verder gaan
. Maar daar heb ik niks over te vragen.Vraag 1
Emma staat nu 24/7 op de weide, een volle weide. Nu na een week zie ik haar buik al groeien en ag. shetlanders schraal gehouden moeten worden wil ik haar het liefst overdag een paar uurtjes op de weide en rond een uur of 5 naar binnen (met binnen bedoel ik de paddock met schuilstal, deze grenst direct naast het weiland, kwestie van touwtje open/dicht doen). Nu is de eigenaar waar ik het van huur een oude boer, heeft zelf ook een shet en een welshje staan. Die staan ook 24/7 op de weide maar vooral de shet word ook behoorlijk dik zomers. Ik ga morgen even informeren of ik niet ook zijn paardjes rond 5 uur naar binnen kan doen en dan rond half acht 's ochtends voordat ik naar school ga weer buiten zet. Ik ben alleen bang dat hij moeilijk gaat doen en zijn paarden op de wei wilt houden. Ik wil absoluut niet dat Emma 24/7 op de weide komt ivm risico op hoefbevangen, snel dik worden etc. Er staat ook behoorlijk veel gras.
Maar mocht hij zijn paardjes persé buiten op de weide willen houden, en ik wil Emma 's nachts binnen, is het dan erg dat er een draadje tussen zit? Ze kunnen elkaar gewoon zien, aanraken, horen nouja ga maar door
. En dan komt ze uiteraard van half acht tot 5 (in de zomer waarschijnlijk 6/7) uur bij haar vriendinnen. Vraag 2
Emma heeft nog nooooit van haar leven hooi gezien/gegeten. De interesse is er wel, maar ze weet gewoon niet wat ze er mee aan moet...
. Hoe leer ik haar hooi eten?
Ik wil namelijk wel dat ze 's nachts wat te knabbelen heeft. Gewoon neer zetten 's nachts in de hoop dat ze ervan gaat eten, of iets héél anders?Alvast bedankt!
Monkey see, monkey do.