Wachten op de prijsuitreiking of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zebra89

Wachten op de prijsuitreiking of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:22

Heey allemaal

Zoals de titel al zegt: Wacht jij op de prijsuitreiking of niet?
Ik heb nu een aantal concoursen gereden (2 onofficiele en 2 officiele, inmiddels 4 WP en op 1 concours na allemaal in de prijzen gevallen) en wacht altijd netjes op de prijsuitreiking. Niet omdat ik zelf in de prijzen (verwacht te) val(len) maar omdat ik het netjes vind voor de mensen die gewonnen hebben. En ja, ik stond dus een aantal keer totaal onverwachts bij de prijzentafel...

Mijn vraag nu is: Wachten jullie altijd op de prijsuitreiking ook als je niet in de prijzen valt en je coupon binnen hebt? (ik tot nu toe dus wel uit respect voor de winnaars en de vereniging maar hierdoor duren concoursdagen wel erg lang vooral als je aan het begin van de klasse start).

En

Indien je in de prijzen was gevallen (zowel geldprijzen als andere prijzen) heb je hier dan nog recht op of vervallen ze als je er niet was?

Kon er zo geen topic over vinden dus hoop dat het goed staat!

Groetjes

Anoniem

Re: Wachten op de prijsuitreiking of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:24

Ligt eraan, als het betekende dat mijn paard uren op de trailer moest staan omdat ik vroeg in de rubriek had gestart, dan bracht ik altijd paard naar huis.. Kwam dan later wel terug voor de prijs. Sowieso blijf ik niet als ik zelf geen prijs heb, dat doet toch niemand? :+

Vaak vervallen prijzen aan de vereniging als de prijs niet is opgehaald.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:28

Ik weet niet zo goed wanneer ik wel of niet een prijs heb...nog maar 4 wedstrijden gereden dus daardoor vind ik het lastig inschatten. Ben weleens met 196 punten derde geworden maar ook weleens met 184...

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:31

Het liefst wacht ik wel op de prijsuitreiking, vind ik idd wel netjes naar de organisatie. Als ik lang moet wachten dan breng ik m'n pony tussendoor naar huis. Ik vind het alleen niet eerlijk om haar een paar uur op de trailer te laten staan, dus als ik toch niet in de prijzen ga vallen en het is te ver om pony tussendoor naar huis te brengen dan wacht ik niet. Dan gaat de pony toch even voor :j

Meestal kun je ook gewoon bij het secretariaat vragen of je nog tussen de prijzen zit :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:32

Ik probeerde er wel altijd bij te zijn.
Maar als er voldoende tijd was bracht ik eerst mijn paarden naar huis, en kwam ik daarna wel weer terug.
Hier werden vaak de prijswinnaars bekend gemaakt en kon je daarna de overige coupons ophalen.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:37

Ligt er voor mij aan in welke discipline. Dressuur is nooit heel lang wachten dus dan wacht ik gewoon, maar bij springen en cross weet je al vrij snel of je in de prijzen zit en meestal is de prijsuitreiking ook best lang wachten. Zeker met crossen wil het echt wel een paar uur later zijn en dat is vaak ook een heel eind rijden dus even tussendoor paard wegbrengen gaat dan niet. Met springen en cross wacht ik dus niet als ik al weet dat ik geen prijs heb, ga zelf niet een halve dag extra wachten en mijn paard een paar uur in de trailer laten staan

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:42

Ik ben er zelf altijd bij! puur omdat ik vaak na de prijsuitreiking m'n protocol krijg, 1x heb ik hem eerder gekregen en had zo extreem *** gereden en het was een lange dag (2 springparcoursen en daarna nog 2 dressuurproeven) m'n pony was op en vond het tijd om naar huis te gaan, later toen ik keek bij uitslagen was ik dus schijnbaar in de prijzen gevallen maarja verder heb ik wel altijd gewacht of haalde iemand anders het voor mij op

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:46

Ik ben vaak wel bij de prijsuitreiking aanwezig. Soms breng ik wel mn paard tussendoor naar huis. Ik rijd ook alleen maar wedstrijden die maximaal 15 kilometer rijden zijn, dus dan is het wel te doen om op en neer te rijden.

parelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:23

Ik wacht altijd op de prijsuitreiking (de wedstrijden zijn bij mij op stal, dus ze hoeft niet op de trailer :+ ). Ik vind het altijd fijn om op de protocollen te kijken hoe en wat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:26

kikkerdril4 schreef:
Ligt er voor mij aan in welke discipline. Dressuur is nooit heel lang wachten dus dan wacht ik gewoon, maar bij springen en cross weet je al vrij snel of je in de prijzen zit en meestal is de prijsuitreiking ook best lang wachten. Zeker met crossen wil het echt wel een paar uur later zijn en dat is vaak ook een heel eind rijden dus even tussendoor paard wegbrengen gaat dan niet. Met springen en cross wacht ik dus niet als ik al weet dat ik geen prijs heb, ga zelf niet een halve dag extra wachten en mijn paard een paar uur in de trailer laten staan

Dressuur niet lang wachten? Als je een beetje aan het begin moet starten in een ring van 30 starts ben je toch echt 3 a 4 uur verder

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:10

Liselot schreef:
kikkerdril4 schreef:

Dressuur niet lang wachten? Als je een beetje aan het begin moet starten in een ring van 30 starts ben je toch echt 3 a 4 uur verder

Hier hebben we gelukkig niet zoveel starts in de dressuur, maar ik doe dat ook niet zo heel vaak :o als ik wel start wil ik wel graag mijn protocol :) Al heb ik vaak wel ongeduldige ouders die graag snel weer weg willen als ze mee zijn

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:59

Ik wacht meestal wel, alleen niet als ik lang moet wachten met een jonge pony op de trailer.
Ik rij wedstrijden tot een uur met de trailer, dus even pony naar huis brengen gaat dan ook niet lukken.

De competitie wedstrijden in de buurt rij ik meestal 4 starts (2x 2span dressuur 1x 2span vaardigheid en 1x enkelspan vaardigheid, dus moet nog even omspannen ook tussendoor) en heb ik vaak pas net op geruimd als de prijsuitrijking is (of beginnen ze al voordat ik op geruimd heb).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:08

Als ik lang moet wachten rij ik gewoon naar huis. De zoveelste rozet, medaille of beker en/of die 10 euro kan ik wel missen. Protocol haal ik dan later op de dag op of iemand anders neemt hem mee. Maar dat komt eigenlijk niet vaak voor, wedstrijden waarvan ik weet dat de prijsuitreiking uren duurt start ik sowieso niet.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:50

Ik wacht altijd tenzij ik heel bagger gereden heb, dan meld ik mij netjes af en vraag ik of ze mijn protocollen willen versturen

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:06

Het verschilt heel erg. Het hangt vooral af van de punten die ik rij en hoelang ik er nog doe om thuis te komen. Ik ga regelmatig naar concoursen waarbij ik een uur onderweg ben, zeker als het dan 's avonds is en mijn punten niet geweldig zijn ga ik naar huis. Is het dichtbij (en mooi weer ;) ) dat vind ik het zeker niet vervelend even te wachten met een hapje en een drankje ;).

Als het in de buurt is wil ik ook wel eens mijn paard naar huis brengen en vervolgens weer terug gaan.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:30

Ik wacht altijd tot mijn punten er zijn en als ik dan niet in de prijzen dit ga ik gewoon naar huis :) Heb ik wel prijs blijf ik wel tot de prijsuitreiking, gelukkig duurt het hier in de buurt meestal niet heel lang.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:13

Ik blijf altijd wachten, maar aangezien ik in Zeeland woon en en dan meestal max 5 mensen in mijn rubriek zitten duurt het niet lang :Y)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:18

Zelf wacht ik altijd op de protocollen en de tussenstanden. Mochten de punten dusdanig goed zijn dan blijf ik wachten voor de prijsuitreiking of ik ga het paard eerst wegbrengen en kom daarna weer terug.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:06

Bij ons in de omgeving komt het zelden voor dat je de protocollen al krijgt voor de prijsuitreiking. Dus als je je punten wil weten, moet je wel wachten.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 03:04

Hier in de regio vinden ze het in de zomer in de dressuur leuk om de prijsuitreiking pas te doen als alle klasses zijn afgelopen. En protocols krijg je pas na de prijsuitreiking. Als ik 's ochtends in de B start, ga ik echt niet tot 's avonds wachten, dan rij ik wel over en weer.

Soms wel onhandig als je weet dat je niet goed genoeg gereden hebt, maar toch de commentaar van de jury wilt weten, dan kunnen dagen best wel lang duren

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 05:15

Ik wacht negen van de 10 keer op de prijsuitreiking, ik rij endurance en de organisatie stelt het erg op prijs als er mensen blijven wachten. Maar de grote reden dat wij wachten is om paardlief uit te laten rusten voordat ze de trailer weer op moet. Paard staat dan lekker te chillen in haar paddock met allerlei lekkers.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:26

Ik wacht ook altijd op de prijsuitreiking. Mocht het kunnen breng ik wel tussendoor mijn paard naar huis als het te lang duurt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:34

Storm2009 schreef:
Ik weet niet zo goed wanneer ik wel of niet een prijs heb...nog maar 4 wedstrijden gereden dus daardoor vind ik het lastig inschatten. Ben weleens met 196 punten derde geworden maar ook weleens met 184...

Als de punten worden bijgeschreven (wordt hier eigenlijk altijd gedaan), dan kun je zelf zo uitrekenen of je in de prijzen valt. Reglementair moet 1 op de 4 deelnemers een prijs ontvangen. Dus bij 1-4 deelnemers is er 1 prijs, 5-8 twee prijzen, 9-12 drie prijzen, 13-16 vier prijzen enz.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:39

Hier in de regio worden maar zelden de coupons van te voren vrij gegeven. Dus dan moet je automatisch wachten of terug

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:44

Ik wacht meestal als ik prijs heb(vaak is er wel een tussenstand) . Heen en weer rijden is vaak te ver.
Afgelopen zaterdag was het zo ontzettend heet dat ik naar huis ben gegaan. Had toen de massel dat een stalgenootje mijn prijs mee kon nemen. Ik was om 3 uur gestart en prijs uitreiking was pas om 6 uur. Wat overigens belachelijk laat was want de ring was allang afgelopen.