Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 18:22

De laatste jaren rijd ik altijd met goedkope katoenen handschoenen (zulk soort: klik), echter gaan deze snel kapot of die nopjes slijten snel waardoor je dus niet veel grip meer hebt.

Heel mijn leven heb ik al last gehad van 'moeilijke' vingers met het aandoen van handschoenen :')
Mijn vingers werken dan niet mee, gaan scheef staan, of mijn pink gaat weer mee met mijn ringvinger noem maar op haha.

Af en toe pas ik wel eens een handschoen wanneer ik nieuwe nodig heb maar kom dan toch altijd uit op die oudere omdat die gewoon losser zitten en makkelijker aan te trekken zijn als van die strakke leren dingen. Nu was mijn vraag dus, bestaan er handschoenen van betere kwaliteit die losser zijn met aantrekken en dus geschikt zouden zijn voor mij? Of zit ik levenslang vast aan van die goedkope katoenen? :=

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:36

Heb je roeckl weleens geprobeerd?

Ik heb al jaren van roeckl de Light Grip, wel leer, gaat lang nee en naar mijn gevoel niet heel strak. Maar dat kan ik niet voor jou voelen natuurlijk.

http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... _1421.html

Momenteel rijd ik met deze, net wat goedkoper en volgens mij gaan ze nog langer mee dan de light grip. Door het suede misschien ook makkelijker voor jou?

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:24

Ik vond die handschoenen met nopjes ook altijd vreselijk (ze doen mij gewoon pijn) en mijn handen zijn volgens mij toch wel 'makkelijk' :')

Persoonlijk vind ik de handschoenen van Jos Lansink van BR echt heel fijn, ze zijn nu na twee jaar dagelijks gebruik pas aan het slijten en ik vind ze zelf niet strak of vervelend met aantrekken. Mijn instructrice daarentegen (rijdt veel paarden per dag) draagt gewone, goedkope werkhandschoenen die je bij elk tuincentrum kan halen, misschien is dat anders een optie? Ik draag ze alleen zelf niet dus ik weet niet hoe die aanvoelen ..

Anoniem

Re: Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:04

Ik draag liever geen handschoenen, omdat ik het vreselijk vind zitten, maar ik heb zelf oa handschoenen van Roeckl voor in de winter, en dat zijn wel de fijnste die tot nu toe ben tegen gekomen. Die van mij zijn niet van leer.
Misschien gewoon eens wat uitproberen in een ruitersportzaak?

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:17

Roeckl heb ik zelf en die zitten heel goed, ik weet niet precies welke serie. Maar ik had hetzelfde probleem. :)

Rizette
Berichten: 4415
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:24

Michelle77 schreef:
Heb je roeckl weleens geprobeerd?

Ik heb al jaren van roeckl de Light Grip, wel leer, gaat lang nee en naar mijn gevoel niet heel strak. Maar dat kan ik niet voor jou voelen natuurlijk.

http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... _1421.html

Momenteel rijd ik met deze, net wat goedkoper en volgens mij gaan ze nog langer mee dan de light grip. Door het suede misschien ook makkelijker voor jou?

Dat zijn geen leren handschoenen. Zijn van Lycra gemaakt. Ik weet niet of Roedkl nog wel leren rijhandschoenen maakt. Het waren -van leer- altijd wel fijne handschoenen.

Princesj

Berichten: 4551
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:02

Ik zweer bij BR! Als ik last heb van mijn handen pak ik nog wel eens een paar van mijn man (veel te groot dus eigenlijk ;-)), en dan heb ik er als nog veel profijt van en geen last van het teveel aan ruimte.

L_alice

Berichten: 255
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:14

ik heb kingsland. Erg fijne handschoenen en erg soepel. binnenkant leer, bovenop ander stofje (geen idee hoe het heet) Ik draag ze nu meer dan een jaar. en mijn andere handschoenen (BR en roekle) gingen nog geen jaar mee.
Deze heb ik https://www.google.nl/search?q=kingslan ... y570HlM%3A
Laatst bijgewerkt door L_alice op 16-06-16 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49230
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:15

Waarom koop je ze dan niet een maat groter? :?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Welke handschoenen voor moeilijke vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:03

Roeckl is een heel fijn merk! Ik heb daar nu hele dunne handschoenen van, daar merk je soms niet eens dat je ze aan hebt! Gewoon naar een ruitersportzaak gaan en verschillende passen!

Ik kocht altijd veel goedkopere, maar mijn duurdere gaan jukst veel langer mee!

xEvaFay

Berichten: 115
Geregistreerd: 31-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:20

Haha moeilijke vingers, bestaat dat? Als je pink met je ringvinger mee gaat kun je daar toch op letten met de handschoenen aan doen? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Ik heb lange vingers en dat is vooral lastig met het uitzoeken van handschoenen. Super irritant namelijk als je vingers te strak zitten maar bij je handpalm te ruim. Ik gebruik nu BR, die lijkt wat smaller en net als veel andere merken hebben zij verschillende maten. Hierdoor is er voor vrijwel iedere hand een passende handschoen.

Volgens mij heeft ook Harry's Horse ook verschillende maten en die handschoenen zijn niet heel duur. Voorheen reed ik daarmee en ik gebruik ze nog steeds, omdat ik mijn handschoenen met enige regelmaat kwijt ben...