verzekeren: paard stallen en laten uitbrengen buitenland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbyhorse

verzekeren: paard stallen en laten uitbrengen buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 07:41

Er wordt over nagedacht met een paard gaat naar het buitenland te gaan voor een langere periode .
Het gaat over een periode van ongeveer 2 of 3 jaar.
Het paard komt daar op een pensionstal te staan.
Er zijn plannen het paard daar uit te laten brengen door een trainer/andere ruiter dan de eigenaar.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en me kunnen vertellen hoe dat zit met mogelijkheden het paard (aanvullend?) WA te verzekeren voor deze periode dat het in het buitenland is (bij een NL verzekeraar dus ) en dat daar het verzekert is op wedstrijd waar het uitgebracht wordt met een andere ruiter?

Boedha_1981

Re: verzekeren: paard stallen en laten uitbrengen buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:05

Ik heb ooit een paard verkocht naar Zwitserland, deze mensen wilden graag de verzekering van het paard overnemen (Equipe). Belletje naar de verzekeraar en alle gegevens over gezet maar die van de koper. Elke maand ontvangen ze via de email de factuur en word het bedrag afgeschreven. Ik weet niet of dit zomaar standaard bij elke verzekering kan maar zoals hierboven is alles netjes geregeld bij die verzekerings maatschappij en is het paard in het buitenland gewoon in NL verzekerd (de kopers zijn Nederlands maar wonen in Zwitserland).

Hobbyhorse

Re: verzekeren: paard stallen en laten uitbrengen buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 10:54

Dank Boedha, dat is een goeie tip.
Het gaat het trouwens ook om dat de eigenaar verzekert is indien het paard uitgebracht wordt op wedstrijd door een andere ruiter en er de ruiter of een derde wat gebeurt.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:30

Hobbyhorse schreef:
Dank Boedha, dat is een goeie tip.
Het gaat het trouwens ook om dat de eigenaar verzekert is indien het paard uitgebracht wordt op wedstrijd door een andere ruiter en er de ruiter of een derde wat gebeurt.

Ik heb geen idee of dit kan... Het is natuurlijk geen auto. Ik zou eens een belletje wagen aan wat verzekerings maatschappijen en kijken wat hun ervan zeggen. Denk dat hun de enige zijn die je een juist antwoord kunnen geven.