transportdeken bij warm weer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaadepade123

transportdeken bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 15:55

Als je op wedstrijd gaat, met een van, met je pony dan ook een transport- of zweetdeken aan bij warm weer
(15°-20°) ? Of is dit te warm en onnodig?

Bedankt om te antwoorden! /3 *\o/*

smurffie

Re: transportdeken bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:56

Ik doe bij langere stukken wel eens een vliegendeken op, maar verder bij 15 a 20 graden geen deken. In die trailer wordt het veel warmer dan er buiten.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:57

Ik snap niet waarom je uberhaubt een deken op zou doen als het zo warm is.

Maar ik ben geen wedstrijdruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:58

Er zullen vast wel mensen zijn die een transport of zweetdeken gebruiken bij 15-20 graden, maar persoonlijk vind ik het onnodig en doe het dus ook niet.

Ik heb wel altijd een deken in de auto liggen voor het geval er iets gebeurt.

jaadepade123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 15:58

@ _femkeeex was maar een vraag want kon zijn dat je een zweetdeken op moest tijdens het vervoer..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:59

Niet op. Een paard heeft een confortzonde van min 5 en plus 10. Die hebben het met een dekentje op echt veel te warm.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:04

Ik heb wel met 14 graden en geen zon een zweetdekentje op gedaan. Hij moest 2.5 uur in de trailer dus dat was dan wel lekker :j Voorderest op wedstrijd doe ik niks op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:07

Trailer is door het paard dat erin staat altijd nog warmer dan erbuiten, dus deken op is bij de door jou genoemde temperaturen niet nodig om hem warm te houden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:09

thoranLOVE schreef:
Ik heb wel met 14 graden en geen zon een zweetdekentje op gedaan. Hij moest 2.5 uur in de trailer dus dat was dan wel lekker :j Voorderest op wedstrijd doe ik niks op.

Juist met lange ritten is het echt goed warm op de trailer, dan kun je beter de voorraampjes op half (naar achter) , achter open en zonder deken. Op de trailer is voor paarden inspanning, daarnaast is de kleine ruimte warm en warmt flink op omdat ze inspanning leveren.
Te warm staan is op de trailer echt niet fijn. Ik heb ook in principe geen zweetdeken op als ze zonder dekens buiten staan. Tenzij het s'avonds is en flink afgekoelt, maar ze staan de nachten ook in stal hier.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:27

Ik heb altijd met warme dagen de Rambo airmesh Cooler om! Is echt een top uitvinding :j

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:40

Alleen een vliegendeken als het vliegenseizoen is..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:35

Ik gooi er bij die temperatuur een cooler op. Mijn paard is een watje en heeft het snel koud in de zomer. Hij zit ook extreem kort in de vacht.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:45

In de winder gaat er een zweetdeken op in de trailer, in de lente/zomer eventueel een vliegendeken.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:53

Ik heb in de winter een fleece met hals en wollen deken om. In de tussenperiode een dunne fleece en met lekker weer zonder.
Zit nu te twijfelen moet morgen een uur rijden met hem. Opzich is het warm zat om zonder te zetten, maar met de regen die voorspelt is, is het wel lekker om iets op te leggen. Dus kijk morgen even aan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:56

nooit meer een deken met transport hier, mijne zweet zich te pletter zonder, dus laat staan met (zelfs in de herft met fleecedeken kwam ze helemaal doorweekt aan op de bestemming, terwijl ze toen 200gr op had)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:57

smurffie schreef:
thoranLOVE schreef:

Juist met lange ritten is het echt goed warm op de trailer, dan kun je beter de voorraampjes op half (naar achter) , achter open en zonder deken. Op de trailer is voor paarden inspanning, daarnaast is de kleine ruimte warm en warmt flink op omdat ze inspanning leveren.
Te warm staan is op de trailer echt niet fijn. Ik heb ook in principe geen zweetdeken op als ze zonder dekens buiten staan. Tenzij het s'avonds is en flink afgekoelt, maar ze staan de nachten ook in stal hier.

Hij is geschoren en had nog een best korte vacht. Plus dat er een behoorlijke koude wind stond. Hij had het echt niet warm :j zelfs ik moest toen door de wind echt ene dikke trui aan en een jasje

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:18

Hier alleen met 20+ zonder deken op de trailer. Vanaf 14 graden wil ik nog wel eens de heenweg zonder deken doen. Maar terugweg dan wel een deken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:22

Nooit, zelfs niet in de winter. Die van mij zweet altijd op de trailer, dat ga ik niet erger maken met een deken

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:54

Boven de 15+ ligt er aan hoe hard de wind is en welke richting. Maar onder de 15 heb ik hem wel om. En als het echt heel koud is dan gewoon zijn winter deken op. En de rolding sowieso dicht in de winter de mijne is dan ook geschoren.