Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
LesleyxLinn schreef:De laarzen in de eerste link.
De petrielaarzen zijn gemaakt van veneto leer. Dat is een goedkopere leersoort waar coating op is aangebracht en de coating schijnt er snel vanaf te gaan.
VWestra schreef:LesleyxLinn schreef:De laarzen in de eerste link.
De petrielaarzen zijn gemaakt van veneto leer. Dat is een goedkopere leersoort waar coating op is aangebracht en de coating schijnt er snel vanaf te gaan.
Zullen de qhp laarzen dan niet een vergelijkbaar materiaal hebben? Kijkend naar de prijs verwacht ik dat ze beide van een soort veneto keer zijn.
TS misschien hebben ze ergens mog een stevige korting op echt leren laarzen? Anders zou ik inderdaad voor de petrie gaan ivm merk en prijs -kwaliteit.
Citaat:Ik heb de petrie glasgow, dat is dezelfde laars maar het oude model. Wel van hetzelfde leer gemaakt. Ik zou ze niet weer kopen!
Ik heb er nog geen jaar mee gereden, max 3x in de week, en toen waren ze stuk. Er zit een coating over het leer en die slijt er heel snel af. Aan de binnenkant van allebei mijn laarzen zitten lelijke kale plekken. Er zit twee jaar garantie op, dus de winkel waar ik ze gekocht heb heeft ze opgestuurd naar petrie. Het antwoord van petrie was dat dit normale slijtage was bij deze laarzen en niet onder de garantie viel. Ik rijd er nog wel mee aangezien de plekken aan de binnenkant zitten, maar nu, een half jaar later, is ook nog het drukknoopje wat over de rits zit kapot gegaan. En de kale plekken zijn inmiddels echt 10 bij 20 cm.
Voor laarzen die toch nog bijna 300 euro kosten vind ik dit echt niet kunnen. Dan geef ik de volgende keer liever wat meer geld uit aan laarzen van kwaliteitsleer zonder coating.
Bagira schreef:Veulen84 schreef:Ze wijken kwa maten ook nog wel iets van elkaar af. Welke zou je beter passen?
Idd dat is een goede vraag..
Ik ben niet zo groot, 170 cm en 50 kg.. Dus heb ik niet lange benen ( Hoogte - 40 cm en Kuit 33 cm )
Nu weet ik helemaal niet welke schoenen moet ik hebben ))
Veulen84 schreef:33,5 = 34 en die 40/41 is ongeveer goed ja, je hebt wel iets meer ruimte in je knieholte. Dan gaan ze je dus niet passen. Misschien de melbourne juniors. Die zijn 41/34
Bagira schreef:Veulen84 schreef:33,5 = 34 en die 40/41 is ongeveer goed ja, je hebt wel iets meer ruimte in je knieholte. Dan gaan ze je dus niet passen. Misschien de melbourne juniors. Die zijn 41/34
Bedankt voor alle reacties en adviezen!!
Ik heb ook nagedacht als ik kindermaten moet kijken. Jammer!)) voor volwassene is veel mooier vind ik .. Maar ik goede maat dat is belangrijkste .
Ik heb deze gewonden, wat vind jullie?
http://www.peggeboots.nl/a-41523232/afg ... nior-6-xs/