Paard rent weg!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_melissacjay

Paard rent weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 12:52

Hee allemaal x
K heb mijn paardje nu een maand en hij blijft maar wegrennen
K word er gek van :( zodra ik het land op kom dan wil die wegrennen ziet hij dat ik wat lekkers heb dan blijft ie en zodra hij zier dat ik was lekkers heb plus halster of touw (achter me rug) is ie gonee. K heb hem een paar x in het sluisje gelokt door zen vrienden erin te doen maar daar trapt ie niet meer in. Heb hem toen ook met veel moeite n halster om gedaan maar die heb die in het lsnd weer afgegooid. De vorige eigenaar heeft hem 8 maanden gehad de hele winter periode dus zij kan me ook niet helpen. Ik heb m wel een paar x te pakken gekregen via de sluisje truc maar daar trapt ie niet meer in en als ik m eenmaak heb is die heel lief. Hijs net 4 dus we werken ook niet niet alleen lekker poetsen en band opbouwen heb m 1 x gelongeerd.

Iemans tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:59

_melissacjay schreef:
Hee allemaal x
K heb mijn paardje nu een maand en hij blijft maar wegrennen
K word er gek van :( zodra ik het land op kom dan wil die wegrennen ziet hij dat ik wat lekkers heb dan blijft ie en zodra hij zier dat ik was lekkers heb plus halster of touw (achter me rug) is ie gonee. K heb hem een paar x in het sluisje gelokt door zen vrienden erin te doen maar daar trapt ie niet meer in. Heb hem toen ook met veel moeite n halster om gedaan maar die heb die in het lsnd weer afgegooid. De vorige eigenaar heeft hem 8 maanden gehad de hele winter periode dus zij kan me ook niet helpen. Ik heb m wel een paar x te pakken gekregen via de sluisje truc maar daar trapt ie niet meer in en als ik m eenmaak heb is die heel lief. Hijs net 4 dus we werken ook niet niet alleen lekker poetsen en band opbouwen heb m 1 x gelongeerd.

Iemans tips?

Haal er even iemand bij die je hiermee kan helpen. :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:07

Dat is inderdaad erg onhandig :')
Ik zou niet gaan lokken met snoepjes of voer, zo gaan ze spelletjes spelen met je, werkt 2 keer en dan hebben ze het trucje wel weer door.
Die van mij deed dit ook een tijdje toen ik haar net had (ze was ook 4) maar mijn manier was gewoon er achter aan blijven lopen, laat hem maar rennen, al loop je er een half uur achter aan op een gegeven moment werd die van mij het zat, nu hoef ik haar nog maar aan te kijken en ze weet dat wegrennen toch geen zin heeft, meestal komt ze zelfs maar naar me toe gelopen nu _/-\o_
Verder consequent zijn, laat hem niet winnen, als die een keer weet dat die kan ontsnappen en op de wei mag blijven staan, dan gaat die dat vaker doen en maak je het de keer er op alleen maar lastiger weer voor jezelf :j
Zoals Joolien al zegt, je kan ook eventueel iemand meenemen die je kan helpen, gezellig samen er achter aan lopen, moet die alleen maar harder rennen :Y)
Geloof me op een gegeven moment word die het echt wel zat als je een uur achter zn reet aan zit en blijft die staan. Hoe dan ook er is maar een gouden regel.. Laat hem niet winnen :D

_melissacjay

Re: Paard rent weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 16:28

Jaa me vriendin gaat altijd mee. We hebben ook wel is n uur achter m aan gelopen maar de wei is zo groot voor iemand bij m is heeft ie al weer even kennen uitrusten. Maar miss moet ik met meer mensen naar m toe gaan

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:20

Gewoon is in de wei gaan zitten, wordt hij vanzelf nieuwsgierig en zodra die komt hem gewoon lekker laten snuffelen maar niet pakken! Doe dit een paar x en misschien helpt het wel!

Je zou ook iemand erbij kunnen halen die bijvoorbeeld grondwerk doet (wel op goed niveau en met ervaring) en zo leer je ook meteen dat jij de leider bent dus hij gewoon naar je toe kan komen en hij mag niet in jouw ruimte komen als je het niet toelaat.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:22

Longeer touw en drijf hem in een hoekje met dat touw

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:29

Shakiralove4 schreef:
Longeer touw en drijf hem in een hoekje met dat touw

Zou ik eerlijk gezegt niet doen, je hebt m in een hoekje en hij bokt naar achteren... Want ja hij kan nergens heen, zal je net zien dat het tegen je hoofd aan komt. Heb dit ook gezien bij paarden op de wei eentje werd in de hoek gedreven, doordat hij daar al bijna stond, en toen bokte die volop naar achteren was toen wel blij dat ik dat paard niet was wat die klap bijna kreeg. :o

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:33

Het ligt wel aan het paard zelf. Ik gebruik dit trucje regelmatig en nooit problemen mee gehad

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:39

Oja nog een tip. Kijk hem niet direct aan en loop niet in een directe lijn erop af zo kan je overkomen als een roofdier (klinkt gek) maar heeft bij mij geholpen met een paard! Je zou ook eerst naar een andere pony die in de buurt staat kunnen gaan staan en die ff aaien en dan rustig naar die van jou toe lopen.

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:32

als je hem gevangen hebt zou je in de longeerbak een join up kunnen doen.
ik zou er in elk geval niet `zomaar` achter aan gaan en hem laten lopen dan jaag je hem alleen maar weg. en mijn oude verzorgpaard ging op een gegeven moment zelf naar je trappen.
als het met een join up niet werkt zou ik er iemand bij halen die er verstand van heeft.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:39

Ik zou hem van je wegjagen, een soort baasje spelen. Hij mag niet bij je in de buurt komen. Zorg dan wel dat het land niet al te groot is, dan ren je je kapot. Maar als je hem weg blijft jagen wil hij op een gegeven moment graag bij je komen omdat hij nieuwsgierig is waarom hij niet bij je mag komen. Werkt niet is alle gevallen, maar het is het proberen waard. Kan wel wel even duren, en denk dat je moet herhalen.

Juul08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:57

Niet te druk om maken, hoort bij de leeftijd. Geduldig blijven en er gewoon rustig achteraan lopen tot hij zich laat pakken. Een brokje als beloning geven kan best. Dan weet hij ook wat hij goed doet. Dit is gewoon jong gedrag en gaat vanzelf over. Zolang jij rustig blijft, dan snapt hij straks vanzelf wat de bedoeling is en laat hij zich wel vangen.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:15

Kiekeboefje schreef:
Ik zou hem van je wegjagen, een soort baasje spelen. Hij mag niet bij je in de buurt komen. Zorg dan wel dat het land niet al te groot is, dan ren je je kapot. Maar als je hem weg blijft jagen wil hij op een gegeven moment graag bij je komen omdat hij nieuwsgierig is waarom hij niet bij je mag komen. Werkt niet is alle gevallen, maar het is het proberen waard. Kan wel wel even duren, en denk dat je moet herhalen.

Wat heeft je paard weg houden met zelf lopen te maken?

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:23

Heb ik ook last van. Ze is inmiddels 15 dus bij haar is het niet meer de leeftijd. :( Soms laat ze zich gewoon pakken en soms duurt het heel erg lang. Wat ik vaak doe is alle paarden uit de wei halen en dan net zo lang erachter aan blijven lopen tot ze zich laat vangen. Zorg dat je een snoepje meeneemt zodat je dr kunt belonen als je haar eenmaal hebt.

Sommige mensen straffen hun paard als ze hem eenmaal hebben, dit doe ik zelf niet want dan denken ze vaak dat ze gestraft worden omdat ze zich hebben laten pakken.

Zoals dani al zegt, de gouden regel is om haar niet te laten winnen, dan flikt ze het de volgende keer weer.