Ik moet het even van me af schrijven.
Deze nacht is onze shetlandpony plotseling overleden... Er waren geen rolsporen/kapsporen te bekennen, ze lag stijf op haar zij met nog ongeknabbeld gras in haar mond... Doodsoorzaak: onbekend... Geen giftige planten in de buurt, geen voerverandering, ... Voor de zekerheid ververs ik vanavond nog al het water... Vermoedelijk hartprobleem.. wie zal het zeggen
Een autopsie wil ik niet laten doen.Nu haar vriendin is over haar toeren, ze wil niet weg van de shetlander, wil niet dat wij uit de wei weggaan. Ik heb haar de keuze gelaten om in een andere wei te gaan staan of terug te gaan naar de shet... Ze is in volle galop , inclusief frustratiebokjes terug naar de shet gelopen.
Momenteel ligt er een deken op de shet en vanavond moeten we haar klaarleggen aan de straatkant voor Rendac.
Er staan andere paarden aan de overkant van de straat -die allen ook stonden te rouwen aan de draad- en af en toe staan er paarden links van haar. Ze kan ze wel zien maar niet snuffelen...
Nu is mijn vraag: is een dag -en waarschijnlijk een halve nacht- genoeg voor een paard om afscheid te nemen? Het deken laat ik nog een dag langer in de wei liggen, zodat de geur er wel is. Paard zal shet ook nog 'zien' liggen op straat -afgedekt welliswaar-. Paard maakt het heel duidelijk dat ze niet alleen gelaten wil worden door ons, maar ik kan moeilijk heel de tijd in de wei blijven bij haar...
Nu vroeg ik me af... wanneer kan ik best een nieuw vriendje introduceren... Paard en shet waren echt beste maatjes, konden niet zonder elkaar
. Ik denk ook dat het beter is dat ik haar van wei verplaats wanneer rendac komt, alleen weet ik niet wanneer dat gaat zijn - ik woon op een half uur van de wei- en ik ben bang dat ze door de draden gaat gaan wanneer er vreemden haar vriendinnetje weg gaan halen... Pft, alles gaat zo snel. En ik mag er niet aan denken dat er iets met ons paard gebeurd
heel veel sterkte