Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
DinaxUllie schreef:Hoi ts,
Ik heb zelf ook een paard die echt niet tegen verhuizen kan, maar ook echt niet. Gelukkig was hij de laatste keer wel op stal rustig, maar niet buiten zijn stal. Dit heeft zeker 3 tot 4 maanden geduurd voordat hij het weer vertrouwde. Ik dacht ook dat hij het loodje zou leggen en twijfelde om weer terug te gaan naar zijn oude stal, maar was het daar ook niet eens met het beleid.
Ik zou het even aankijken en als het niet minder wordt eens kijken hoe je hem toch meer vertrouwen kan geven op zijn nieuwe plekje. Kan hij andere paarden zien?
Waarschijnlijk als hij de wei op gaat wordt het ook al minder, dat was bij die van mij het geval.
xVerax schreef:TS, naar aanleiding van je vorige topic wil ik je complimenteren dat je je paard van de manege weg hebt gehaald. Echter vraag ik mij af of je hem nu op die bewuste weide waar je het in dat topic over hebt gehad (waar hij dus helemaal niet met vriendjes zal staan) of dat je een ander goed plekje gevonden hebt?
geerke schreef:vandaag verhuist?Mag hij even wennen?De diarree is van de stress,hij moet gewoon wennen.Je kunt even overleggen met je dierenarts om hem een lichte dosering vetranquil te geven.
Mijn paarden staan ook alleen,kunnen wel elkaar aanraken...en met elkaar rennen,met een draad ertussen.Gaat prima.
kippetje2007 schreef:xVerax schreef:TS, naar aanleiding van je vorige topic wil ik je complimenteren dat je je paard van de manege weg hebt gehaald. Echter vraag ik mij af of je hem nu op die bewuste weide waar je het in dat topic over hebt gehad (waar hij dus helemaal niet met vriendjes zal staan) of dat je een ander goed plekje gevonden hebt?
Hij zou daar toch niet kunnen van sterven? Ik ga niet meteen een vriendje hebben. Hij staat daar nu definitief normaal gezien... maar mijn hart deed pijn en ik wilde hem eigenlijk al terugbrengen naar zijn oude stal toen ik hem zag trillen
Geef hem wat tijd! Als je het beste voor je paard wil zal ik wel binnen afzienbare tijd een maatje voor hem regelen, dat hoeft niet eens perse jouw paard te zijn, maar misschien is er wel iemand die nog een stalling zoekt en wel bij jou wil staan. Dat maakt het een stuk gezelliger voor jouw paard!
geerke schreef:hij staat nu op stal?Staat er een paard naast?
Kun je er achterkomen of hij wat gekalmeerd is?De stalhouder contacten ofzo?
Ojee...hij ziet helemaal geen andere paarden?Vandaar dat hij flipt.Niet zo heel doordacht.
geerke schreef:hij staat nu op stal?Staat er een paard naast?
Ojee...hij ziet helemaal geen andere paarden?Vandaar dat hij flipt.Niet zo heel doordacht.
kippetje2007 schreef:geerke schreef:hij staat nu op stal?Staat er een paard naast?
Ik wilde hem zo snel mogelijk een ander leven geven omdat het precies leek alsof ik hem mishandel. Nu vond ik een stal met weide en ik mag er altijd naartoe...