Ik wil graag jullie meningen horen over wie jullie vinden dat in deze situatie de lessen moet betalen.
Mijn beste vriendin komt in de zomer een tijdje mijn pony rijden. Ze heeft zelf nooit echt (goed) les gehad (en nee, niet omdat ze dat niet belangrijk vond, maar omdat dat waar zij woont simpelweg niet mogelijk is
, dus toen leek het mij wel een goed idee als ze dan mijn pony komt rijden om met hem wat lessen te volgen en zelf te rijden tussendoor. Het gaat er in de lessen om dat zij zichzelf kan verbeteren, maar uiteraard wordt mijn pony hier ook wat beter van. Is het dan eerlijk om haar de lessen helemaal te laten betalen? Het is niet dat ik geen tijd of zin heb om te gaan en daarom iemand anders vraag, ik zal er zelf ook bij zijn. We hebben dan allebei 1x per week les bij mijn instructrice en van de overige dagen zal ze hem gemiddeld 2x rijden denk ik. Er is dus géén sprake van een verzorgster/bijrijdster constructie. Aan de ene kant heb ik zo iets van hmm, mijn pony leert er tegelijkertijd ook weer van, en hij is nog jong, dus het is niet zo dat hij alles al kent en ze alleen maar de knopjes hoeft in te drukken. Aan de andere kant heb ik ook weer iets van het zijn wel haar lessen, en ik heb zelf ook vakantie en dus tijd en ik betaal elke maand al een smak geld voor die pony
Ik vind het wel heel leuk om haar met mijn pony aan de slag te zien, ik zie hem natuurlijk nooit als hij bereden wordt, alleen van boven af
Overigens rijdt ze wel heel goed (vraag me niet hoe ze dat gedaan heeft, maar het is zo). Het is dus niet zo dat ze helemaal niks kan (verre van) maar ze wil wel gewoon eens goed privé les en daar heeft ze alleen even mijn pony voor nodig
Verder betaalt ze mij uiteraard niks voor het rijden. Ze vindt het ook lastig om hier een uitspraak over te doen dus vandaar dit topic voor wat verschillende meningen, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!