Rugpijn na val van paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mdgx

Rugpijn na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:05

Hallo,

Ik ben toen ik 10 was (denk ik, ik weet het niet meer precies) van mijn pony gevallen. Ik reed in de les en mijn pony en een andere gingen samen racen en wij konden ze niet onder controle houden. Mijn pony ging bokken en daardoor ben ik tegen de bakrand aan gelanceerd *\o/* . Ik viel hierbij met mijn rug tegen de rand aan en daarna op me rug in het zand. Het deed toen niet zo heel erg veel pijn. Ik ben meteen weer op de pony gestapt vanwege angst enz /3 .

Ondertussen ben ik 13 en heb ik nog steeds last van mijn rug. In het begin was het maar een heel klein beetje, maar ondertussen zijn er dagen dat ik mijn bed nauwelijks uit kan komen door de rugpijn. Ik weet nu eigenlijk niet precies of het door de val komt, want als ik ongesteld pijn is de rugpijn nog erger. Er zijn ook dagen/ weken dat ik helemaal geen last heb van mijn rug.

Nu is mijn vraag, wat is verstandig om te doen. Ik wil liever niet naar de dokter, omdat ik dat toch niet echt nodig vind. Ook wil ik graag weten of jullie tips hebben tegen rugpijn om het te verlichten. Ik heb een tijdje midalgal warm gebruikt, maar daar blijk ik best wel allergisch voor te zijn.

Ik hoop dat het een beetje een logisch verhaal is en dat jullie het snappen :D haha

Groetjes Maaike

schirocco24

Re: Rugpijn na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:08

Gewoon naar de dokter gaan. Waarschijnlijk verwijst hij je door naar de fysio waar je oefeningen krijgt. Deze doe je eerst onder begeleiding van de fysio en daarna kan je er thuis mee verder om je spieren sterker te maken etc.
Wees nou niet eigenwijs en ga gewoon. Nu ben je nog jong en kan er nog wat aan gedaan worden, straks groeit het erin en dan zal je ermee moeten leren leven.. :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Rugpijn na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:31

Aangezien het niet is toegestaan om dubbel topics te openen plaats ik hier een slotje.