Welke kleur shabrak toegestaan bij dressuurwedstrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Welke kleur shabrak toegestaan bij dressuurwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:25

Hi,

Ik kan in de wedstrijdreglementen dressuur van de KNHS geen antwoord op deze vraag vinden. Ik weet dat je qua broek wit, beige of geel mag dragen maar hoe zit het met de dekjes?
Ik hou zelf niet echt van witte dekjes, maar heb nu een beige en ben daar vorige week ook mee gestart en dat ging prima. Het valt me op dat ik weinig kleur in de dekjes op dressuurwedstrijden zie, des te meer met springen waar bijna niemand een wit dekje gebruikt.
Zal vast te maken hebben met traditie en dat is prima, of is het ook hier gewoon de regel; wit, beige of geel?

Gruis

Re: Welke kleur shabrak toegestaan bij dressuurwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:29

Nee hoor, alle kleuren zijn toegestaan! Zie ook vaak bruine sjabrakken bij bijvoorbeeld haflingers of grijze op schimmeltjes :) ! Als het een beetje netjes lijkt, waarom niet.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 19:31

Gruis schreef:
Nee hoor, alle kleuren zijn toegestaan! Zie ook vaak bruine sjabrakken bij bijvoorbeeld haflingers of grijze op schimmeltjes :) ! Als het een beetje netjes lijkt, waarom niet.

Toch ja?
+:)+

Vorige week zag ik iemand met barbieroze rijlaarzen, een knalroze neusriem en een knalroze dressuurblouse. Dit vind ik dan net wat te ver gaan hoor... :x

Urielle

Re: Welke kleur shabrak toegestaan bij dressuurwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:53

Slotje ivm reglementsvraag. Staat de bepaling er niet in, is het vrije keuze. Succes op wedstrijd!