Sinds dit weekend hebben we ons nieuw paardje, een merrie van 3 jaar bij onze 2 ruinen gezet.
Tot voor het weekend stonden de 2 ruinen steeds samen en dit ging heel goed, de oudste (23) is steeds de leider geweest. Ik moest maar eens fluiten en ze kwamen beide meteen naar het hek om ze mee te nemen. De merrie hebben we eerst 2 weken op de weide ernaast gezet om te wennen. Dit ging ook goed, ze kwam ook steeds meteen naar het hek als we aankwamen.
Sinds ze nu samen staan is alles veranderd....
De ruin die tot hiervoor een brave loebas was ontpopt zich nu tot opdringerige beschermengel van de nieuwe merrie... De andere ruin mag er niet bij en wij ook niet...hij blijft rondjes lopen en haar opjagen zodat ze niet tot bij ons kan komen en we dus geen van beide kunnen vangen... De nieuwe merrie denkt blijkbaar dat er reden is om mee te doen dus gisteren na 1 uur rondjes lopen op de weide hebben we ze eindelijk kunnen vangen...
gaat dit nog minderen? Want dit is niet fijn... De oudste ruin(was vroeger echt wel de leider) laat het allemaal over zich heen gaan en zondert zich wat af. Wat kan ik doen? Ik ben ook bang dat mijn nieuwe merrie de slechte gewoontes ( snel schrikken, bang van een tractor,...) van de ruin die ineens beschermengel is gaat overnemen...