Bow balance

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Bow balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 16:11

Beste bokkers!

Ik overweeg deze beugels aan te schaffen maar kan geen recente ervaringen vinden....

Enige wat mij tegenhoudt is de prijs ( echter werk ik in een ruitersport zaak dus kan ze wel voor iets minder kopen)

Ben dus opzoek naar zo wel positief als negatieve ervaringen...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:00

Ik heb de bow balance van Sprenger en ik ben er erg tevreden over.
Je kan ze bij de ruitersportwinkel tijdens kortingsdagen kopen zoals bij Divoza of Epplejeck. Tweedehands waren ze bijna niet te vinden.

Duality

Re: Bow balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:17

Ik heb ze ook sinds begin dit jaar!

Ik wilde al heel lang graag de bow balance en ik heb ze dus ook eindelijk aangeschaft (met kortings actie idd zoals c_arola zegt) En ik ben er zo onwijs tevreden mee! Geen last meer van mijn knieen , hele fijne beenliggin krijg ik ervan en het zit heel erg stabiel en heeft goede grip. En vooral met het crossen en springen vind ik ze echt heerlijk!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:27

Ik heb een paar te leen gehad en had er meer van verwacht. Mijn merrie springt nogal eens opzij en de sprengerbeugel was ik elke keer heel snel kwijt. Dit had ik met mijn gewone beugels helemaal niet. Ook qua beenligging vond ik ze persoonlijk niks toevoegen. Ik ben dan ook erg blij dat ik ze niet op de gok gekocht heb.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:33

Hoi!
Ik heb ze aangeschaft en weer heel snel retour gedaan. Loop nu (6 weken later) nog rond met problemen aan mijn enkels.
Er zit voor mij met deze beugels te veel speling op mijn enkels waardoor mijn achillespezen overbelast zijn geraakt. Nou ben ik wel een uitzondering en heb ik hele slechte enkels.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 17:42

Dank voor jullie reacties! Ik heb ze tog maar mee genomen bij ons uit de winkel en ga ze vanavond eens uitproberen.
Rijd zelf een Fries dressuurmatig dus niet echt voor springen en cros. Ben benieuwd of het iets voor mij toevoegt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:53

Icrack schreef:
Ik heb een paar te leen gehad en had er meer van verwacht. Mijn merrie springt nogal eens opzij en de sprengerbeugel was ik elke keer heel snel kwijt. Dit had ik met mijn gewone beugels helemaal niet. Ook qua beenligging vond ik ze persoonlijk niks toevoegen. Ik ben dan ook erg blij dat ik ze niet op de gok gekocht heb.

Grappig dat het zo tegenovergesteld kan zijn voor verschillende mensen, ik was met normale beugels mijn beugels snel kwijt en met deze juist veel minder!

Lollig om te de verschillende reacties te zien! En dat is eigenlijk met alle producten wel zo, wat voor de een werkt en fijn is, kan voor de ander weer een regelrechte ramp zijn!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:56

L_Flo schreef:
Hoi!
Ik heb ze aangeschaft en weer heel snel retour gedaan. Loop nu (6 weken later) nog rond met problemen aan mijn enkels.
Er zit voor mij met deze beugels te veel speling op mijn enkels waardoor mijn achillespezen overbelast zijn geraakt. Nou ben ik wel een uitzondering en heb ik hele slechte enkels.

Heel herkenbaar verhaal Flo. De stalgenoot waar ik ze van geleend had, had precies hetzelfde als jou!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:00

Duality schreef:
Icrack schreef:

Grappig dat het zo tegenovergesteld kan zijn voor verschillende mensen, ik was met normale beugels mijn beugels snel kwijt en met deze juist veel minder!

Lollig om te de verschillende reacties te zien! En dat is eigenlijk met alle producten wel zo, wat voor de een werkt en fijn is, kan voor de ander weer een regelrechte ramp zijn!

Precies :-) Zo ben ik veel beter geholpen met de A-symetrische beugels. Die vind ik weer heel fijn in gebruik, ze geven mij net dat kleine stukje extra qua comfort

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:17

Ik heb de bow balance beugels van sprengen en super tevreden over. Ik had ze aangeschaft omdat ik problemen heb met mijn knie. Tijdens het rijden heb ik nu veel minder pijn. Ik zou ze dus niet meer kwijt willen.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:25

Ik heb ze met koningsdag gekocht met de ej actie. Scheelt inderdaad een hoop in prijs!

Met rijden moest ik er echt aan wennen. Het voelde heel onstabiel en mijn voeten gingen naar mijn idee alle kanten op om balans te vinden. Pas na bijna een uur rijden vond ik mijn balans. Ik heb toen echt getwijfeld of het wel een goede aankoop was. Maar nu ben ik er echt heel blij mee. Ik heb een stillere beenligging en na het rijden geen last meer van mijn heup, knie en enkels.

Het is in het begin dus even onwennig, maar daarna zijn ze heel fijn!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:29

Ik heb een van de eerste uitvoeringen nog (2004). Sinds dien ben ik niet anders gewend.

Destijds was ik in de groei en had ik last van mijn knieen met rijden. Ik merkte direct verschil!

Tegenwoordig heb je hele mooie met een breed stuk voor je voet. Ben ik ook erg benieuwd naar. Maar om daar nou bijna 200 aan uit te geven gaat mij wat te ver. Dus laat het maar zo (tenzij ik de loterij win en een rondje ga maken door een paardenzaak haha)

Hopelijk bevallen ze je!