Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Het is ook wel te merken, tijdens het werk daagt hij mij niet meer uit zoals hij daarvoor wel durfde doen. Daarnaast is het ook geen probleem om hem naast mijn merrie te zetten met enkel een draad ertussen. Ik denk dat het vooral nog de laatste restanten hengstengedrag zijn die eruit moeten. En dat wil ik toch graag stimuleren zodat ik mij later ook geen zorgen moet maken daarover als we op verplaatsing gaan of tussen andere paarden rijden.
Of die hormonen nou weg zijn, weg gaan of blijven.
Ik ga ze zo veel mogelijk uit de weg. Ik zoek dat nog niet op. De castratie is nog relatief kort geleden. Komt vanzelf goed. Mocht hij ze wel een keer tegen komen, dan probeer ik hem af te leiden. Ik straf niet. Hij kan er niks aan doen dat zijn hormonen met hem aan de haal gaan. Maar hij doet ook verder niet gevaarlijk ofzo. Kan je hem niet een maandje lekker op de wei doen? Het duurt sowieso 6 tot 8 weken voordat hij niet meer vruchtbaar is en die zijn nog niet voorbij. 
Consequent blijven en dan gaat t vanzelf over
Voorlopig verder doen zoals ik bezig ben dus en hopelijk is het inderdaad tegen juni (dan is het 2 maand geleden dat hij gecastreerd is) er toch wat uit.