Mederuiter gezocht voor trail in Ierland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LB_89

Mederuiter gezocht voor trail in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 17:03

Hallo!

Ik wil heel graag een trail in Ierland gaan rijden. De trail is zonder gids, en vandaar dat er een minmum aantal van twee ruiters nodig is om de trail te doen. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die kan rijden, dus ik ben benieuwd of ik hier iemand kan vinden die het avontuur aandurft!

Het gaat om een 4- of 7-daagse trail in Donegal (http://www.horse-holiday-farm.com/donegaltrail-new.htm). Mijn voorkeur gaat uit naar een trail in het laagseizoen, maar het hoogseizoen is ook geen ramp.

Heeft iemand ook nog tips voor een site/facebookgroep waar ik een mederuiter kan vinden?

Dankjewel!

leentje13

Re: Mederuiter gezocht voor trail in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:09

Dit klinkt héél leuk! Alleen wat is de prijs?
En wat wordt er allemaal van je verwacht, aangezien je wel alleen op reis gaat met een paard ;)

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:11

Klinkt erg leuk. Maar zou ook graag wat meer info willen over de trail. ...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:13

Als je dit volgend jaar zou willen doen heb ik eventueel wel interesse! :) (afhankelijk van de prijs natuurlijk ook. Maar staat hoog op mijn whishlist! :D

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:17

Lijkt me ontzettend leuk om te gaan doen!
Prijs voor de 4-daags is als student nog wel te doen.

LB_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 17:44

Leuk al die enthousiaste reacties!

De prijzen zijn als volgt:
4 daagse trip laagseizoen € 580 (hoogseizoen € 600, van 7 juli tm 25 augustus)
7 daagse trip laagseizoen € 920 (hoogseizoen € 980).

Dit is wel exclusief vlucht (Dublin) en busreis en transfer naar de farm. Verder is alleen het ontbijt inbegrepen geloof ik, maar ik heb gehoord dat een stevig Iers ontbijt ook nog wel als lunch volstaat. Avondeten is misschien bij de B&B's te krijgen, maar dat weet ik niet. Daarnaast is het ook handiger om in elk geval de nacht voor je begint aan de trail al op de farm te zijn. Met een bus uit Dublin red je het namelijk niet om dezelfde dag nog op tijd aanwezig te kunnen zijn.

Je moet wel goed kunnen rijden, maar wat er verder allemaal verwacht wordt. Misschien dat je daar op de site nog wat over kan vinden?

Ik wil deze trail heel graag doen (liefst die van zeven dagen), maar zo lang ik niemand gevonden hebt, blijft ie ook op mijn wish list staan. Wie weet volgend jaar dus ook nog wel, mocht het dit jaar weer niet lukken!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:44

Ik heb zowel Donegal zuid als west gereden (ben 2x geweest). Echt super om te doen! Je moet wel een beetje vindingrijk zijn en avontuurlijk, want je komt soms in de meest vreemde situaties terecht. Overnachten doe je idd in een B&B en voor het avondeten kan je soms tegen een kleine vergoeding daar mee-eten of wat eten in de plaatselijke pub.

Je moet in de zadeltassen je eigen kleding en je verzorgingsspullen voor je paard meenemen. Wij hebben dat makkelijk gered. Ben je in de gelegenheid om daar een keer te rijden moet je het zeker doen. Omgeving is prachtig en de mensen bijzonder hartelijk!! Mocht je nog vragen hebben, schroom niet ze te vragen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:51

Ook ik heb 1 van de trails gedaan. Super gaaf en ja soms kom je ergens uit waar je niet moet zijn (golf baan in ons geval, sta je daar met de paarden op de super super strak gemaaide baan. De golfers konden er gelukkig om lachten en de paarden hebben heel braaf niet gemest)

Tegelijk met ons waren er ook 2 mensen die elkaar niet kenden, een Duitse meid en een Amerikaan. Die hadden zich in hun eentje opgegeven en dan gaan ze van de farm uit kijken of dat te matchen is. Dus dat kun je ook altijd nog proberen, zeker als je flexibel bent wat betreft periode heb je echt wel kans dat dat lukt. Volgens mij werden er toen van te voren mail adressen uitgewisseld en was het aan de deelnemers om te besluiten of ze dat wilden doen samen. Je zit natuurlijk wel een week lang met iemand opgezadeld.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:53

Naranga schreef:
...knip...Je zit natuurlijk wel een week lang met iemand opgezadeld.

hehehe :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:00

Oh wauw lijkt me echt heel gaaf om te doen! Ik ben ook al een tijdje op zoek om zoiets te gaan doen , maar ik kon inderdaad ook niemand vinden die mee wilde want het is natuurlijk niet niks.

LB_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:03

Klopt! Heb via de farm ook al geprobeerd iemand te vinden, maar heb daar geen reactie op gekregen tot nu toe

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:03

Heb je al een maand of datum in gedachten? Mocht je iemand vinden?

LB_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:51

Ja, ik wil graag van 18-25 juni of 25 juni - 2 juli of anders na 25 augustus. Maar mocht iemand alleen in de periode van 7 juli tot 24 augustus kunnen, dan kan dat eventueel ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:53

Wat gaaf zeg! Ik hoop dat je een leuk rijmaatje vindt zodat je tzt een mooi fotoverslag kan plaatsen :^

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:56

ook ik heb de vierdaagse trail gedaan en een dag proefrijden inclusief cross country parcours. Wat was het ongelofelijk gaaf!! Het is het geld meer dan waard, superleuke b&bs met flink ontbijt, prachtige omgeving en fijne paarden! Ik hoop dat je iemand kunt vinden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:01

Misschien kan je wat meer over jezelf vertellen want je moet wel zoveel dagen met elkaar op pad :D

leentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:56

Het lijkt mij echt super leuk, maar aangezien ik juni al weg ben: ik ga het op mijn wishlist zetten, misschien voor volgend jaar? :D
Nog meer voor volgend jaar? :p

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:10

Ik ga 12-18 juni al een weekje weg en weet nog niet wanneer ik de rest van mijn vakantie heb.
Maar voor volgend jaar lijkt het mij wel leuk om met een boktgroepje te gaan......

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:52

Ja idd dat lijkt mij ook leuk!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:58

Klinkt gaaf! Ik zal er van de week eens beter naar kijken. Ik heb september / oktober 3 weken vakantie

LB_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 08:31

Okee hier wat meer over mij:

Ik ben Lara, 27 en woon in Amsterdam. Ik ben nog bezig met mijn studie accountancy. Ik rijd inmiddels niet meer, maar in mijn vrije tijd doe ik wel aan ballet fitness, vind ik het leuk om te bakken en te koken en Spaans te leren.
Ik heb vorig jaar een georganiseerde trektocht daar Spanje gedaan en dat is heel goed bevallen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:43

Een week lang meerdere uren per dag in het zadel als je niet meer gewend bent om te rijden?
Succes!

LB_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 12:55

Dat ging gelukkig verrassend goed afgelopen zomer :)

Bianca_v_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:42

Stille meelezer van Bokt hier die zich toch maar even heeft geregistreerd..

Volgens mij ben ik deze tocht een keer tegengekomen bij het zoeken naar paardrijvakanties, lijkt me erg leuk om te doen. In juni/juli heb ik al een vakantie gepland, maar voor september/evt begin oktober zoek ik nog een bestemming, dus ik ga graag mee :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:59

wat zou ik graag met je meegaan! (moest ik single zijn...)