Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
beatje schreef:In het wild valt de hengstengroep op den duur uit elkaar daar word ook gewoon in gevochten. Hengsten gaan vrij lang goed bij elkaar en dan is de liefde ineens uit en word het vechten.
Het is ook een beetje hoe erg je gaten in elkaar bijten ed vind.
cinniz123 schreef:dat van dat dicht groeien is echt wel een ding.
heb mn shet hengst van 5,5 jaar in januari laten ruinen omdat het echt moest kwa neurotisch gedrag in de paddock(lees hele dagen heen en weer lopen en geen rust nemen) nu werd hij al snel dik op stal maar nu op de wei is t echt verschrikkelijk!
baal enorm want als hengst was hij altijd goed op gewicht maar liep natuurlijk ontzettend veel,nu heeft hij meer rust in zn koppie en loopt veel minder in de paddock/wei.
in dit geval moest het dus wel maar anders had ik t niet gedaan!
nu skate ik regelmatig met hem om te zorgen dat hij niet echt helemaal dicht groeit.
dus ik als t niet echt nodig is zou ik het niet doen
Viento2010 schreef:beatje schreef:In het wild valt de hengstengroep op den duur uit elkaar daar word ook gewoon in gevochten. Hengsten gaan vrij lang goed bij elkaar en dan is de liefde ineens uit en word het vechten.
Het is ook een beetje hoe erg je gaten in elkaar bijten ed vind.
Ik vind af en toe een wondje natuurlijk niet erg. Maar misschien zijn de hengstjes gelukkiger als ze gewoon ruin zijn. Dat is waarom ik twijfel. Niet die hormonen en het altijd macho willen zijn. Het lijkt mij dat dat aangenamer is voor de paardjes zelf en daar gaat het mij om.