Ik heb sins 2 weken een eigen paardje een fries genaamd cjay
Het is echt een schatje alleen hij rent voor me weg in de wei......
Ik ben een week lang elke dag eten komen brengen in de hoop dat ie mij assosieerd met eten en leuk zijn enso. Dit werkte hij remde niet meer weg en kwam zijn hapje halen maar zodra ik m wou aaien was ie weg. Op ten duur mog ik hem aaien maar aangezien hij met halster omdoen steeds wegrende besloote ik hem in het sluisje van het land te lokken met snoepjes dit lukte!
Halster om geknuffeld en terug in de wei. Dit heeft ongeveer een week geduurd.
Vandaag kwam ik om te poetsen hij kwam naar me toe geaaid touwtje om wat lekkers en mee naar het sluisje. Aangezien het halster dat ie om was niet van mij was moest ik ze even verwisselen. Hij is het halster gewend veder nooit problemen mee gehad dus ik wil t halster wisselen loopt ie weg (?) toen dacht ik we gaan ff tutten vertrouwt ie me probeer ik het zo nog eens. Borstelen bleef ie heel netjes staan maar odra ik met t halster kwam rende die weer weg en op ten duur mog ik helemaal niet meer in de buurt komen. Toen wou die weer terug de wei in en werd ie ongeduldig ik wou eerst dat halster omdoen anders had ik weer dat gezijk dat ik hem in de wei miet te pakken ken krijgen.
Ik apte me vriendin van wat moet ik nou doen en inene zie ik me paard door t stroom draad rennen naar de andere kudden (wtfff?) toen kreeg ik hem sl helemaal niet meer tre pakken en daar maar laten staan.
Heeft iemand tips voor mij ???? Hij is btw 4 jaar
Deze kun je gewoon om de hals doen, blijft ook achter de oren zitten en als je hem dan snel vastpakt en dan vasthoudt terwijl je je halster omdoet, of je leidt paard gewoon aan de 'halsband'.