buitenrijden omgeving Woubrugge

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ppdreamer

buitenrijden omgeving Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 18:35

Zijn er bokkers die in de omgeving Woubrugge wonen of hun (verzorg)paard daar in de omgeving gestald hebben?
Zouden jullie me kunnen vertellen of je in/om Woubrugge leuk buiten kunt rijden?
Ik kan op internet geen ruiterpaden vinden in die omgeving. Zijn er misschien brede bermen of graspaden of iets dergelijks waar je op kan rijden? Of kan je echt alleen over de openbare weg?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Melisjeee

Re: buitenrijden omgeving Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:38

Waar zit je in Woubrugge ongeveer? Wij gaan met de manege altijd het Zegersloot gebied in, maar als je aan de andere kant zit is dat denk ik niet te doen.

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 18:50

Ik zou dan gaan rijden vanaf de Boddans Hosangweg, op de kaart rechts van Woubrugge (aan de andere kant van de Woudwetering).
Bedoel je park Zegersloot ten noordoosten van Alphen aan de Rijn?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:56

Ja, dat park bedoel ik inderdaad! Hele leuke omgeving met ook echt paden tussen de bomen door!

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:07

Dat is helaas wel een beetje ver. Op google maps is dat anderhalf tot twee uur wandelen zie ik (en met pony stap je nog langzamer dan looptempo). Maar bedankt voor je reactie! :o

Weet iemand misschien iets rechts of links van Woubrugge in de polders, of langs het Braassemeer misschien?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:09

Dat is dan inderdaad een flink eind. Had gehoopt voor je dat je wat dichter bij Alphen zat, want het is wel de moeite. Verder richting Woubrugge en de Braassem weet ik helaas niks voor je -O-

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:23

Ben jij met die welshpony en de hond? Als dat zo is zag ik je gisteren rijden bij mij op de weg er ging net een trekker voorbij. Zo ja misschien even afspreken dat is makkelijker dan hier een heel verhaal typen

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:54

Ik sta zelf met mijn paard in Woubrugge gestald. Ruiterpaden heb je hier niet.
Je kunt naar het Weteringpark toerijden, daar kan je in ieder geval wat galloperen enzo. Vanaf het Weteringpark loopt er een lang fietspad richting de Zegersloot. Binnen een uurtje rijden incl wat draven kan je bij de Zegersloot zijn via dit pad. Rondje Zegersloot is ongeveer 30 minuten. Uurtje terug. Tis geen kort ritje maar zeker niet onmogelijk. Dit fietspad is ook op zichzelf wel leuk rijden, ook daar brede bermen.
Aan de andere kant van de brug kun je richting de wijde AA. Brede bermen heb je daar in ieder geval.
Daarnaast zit een fietspad en geen autoweg. Dat zijn zo ongeveer de enige opties in de buurt vrees ik.

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:58

Nee ik ben er nog nooit geweest, vandaar mijn vraag :o maar een heel verhaal is zeer welkom hoor :D *\o/*

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 21:06

Bedankt Tessaaa :) brede bermen is ook prima rijden :j

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:10

rumay schreef:
Ben jij met die welshpony en de hond? Als dat zo is zag ik je gisteren rijden bij mij op de weg er ging net een trekker voorbij. Zo ja misschien even afspreken dat is makkelijker dan hier een heel verhaal typen

Dat is m'n oude pony met z'n huidige eigenaar. Ze heeft hem begin deze maand gekocht ;) maar ze kent het gebied op Dr Duimpje en rijd altijd zo rond. Haha!