topo gps en ruiterenenmennen.nl?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanowa

topo gps en ruiterenenmennen.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 12:17

Wie gebruikt hier topo gps?
ik heb hem sinds kort op m'n mobiel geïnstalleerd, maar heb geen idee hoe ik mijn routes erop krijg.
Mij is verteld dat je bij ruiteren en mennen.nl je route daar kan uitzetten en vervolgens dan in je topo gps kan zetten en dan kan rijden.
wie heeft er ervaring mee en kan mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:36

Hallo Sanowa,

Voor dit soort vragen kun je terecht op de vraagbaak van de R&M-website. Tik daar (in de zoekenmodule van de vraagbaak) bv. topo in en je heb antwoord op je vragen.
http://www.ruiterenenmennen.nl/vraagbaa ... pp&x=0&y=0

Het antwoord wat je daar vindt heb ik voor je gemak even gekopieerd.

Rijden met navigatie op een Smartphone;
Voor het rijden met een Smartphone is een navigatie App (aplicatie) noodzakelijk. Met de App maaktu de smartphone geschikt voor het ontvangen en weergeven van samengestelde routes. Er zijn vele Apps verkrijgbaar en voor een paar euro te dowmloaden.

Nadat u een route heeft samengesteld op de routeplanner is dit als GPX bestand beschikbaar voor te downloaden naar uw smartphone.

Een veel gebruikte App door paardrijders is de Topo GPS.

Topo GPS iPhone/ipad
Topo GPS Android

Voor Android is GPX-viewer een goede optie.

Mocht het zijn dat u een ander bestand heeft en dit om wilt zetten naar een GPX bestand kunt u http://www.gpsvisualizer.com gebruiken.

Bestand overzetten van PC naar smartphone;
Handig is een mail met het GPX bestand vanuit je PC te sturen naar jezelf.
Open de mail in je smart-Phone en het GPX-bestand is klaar om over te zetten naar je App.
De App wijst je de weg verder.