Rijlaarzen op maat en inspiratie!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silvershardo

Rijlaarzen op maat en inspiratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 17:11

Hallo bokkers!

Ik zou jullie graag wat meer willen vragen over waar jullie je rijlaarzen op maat laten maken?
Zelf heb ik HET onmogelijke maatje ( Schoenmaat: 43 kuitmaat 36 hoogte: 57 ) :')
En nu zijn mijn rijlaarzen al een maand kapot en ben ik toch echt toe aan nieuwe.
Zelf ben ik opzoek naar een polo of lace-up model :D

Dus waar kopen jullie ze, en welk merk en prijskaartje hangt er dan aan?
Ook ben ik opzoek naar inspiratie! dus plaats zeker een foto van jou laarzen hieronder *\o/*
Mijn budget is +- €400,-
Laatst bijgewerkt door silvershardo op 14-05-16 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Re: Rijlaarzen op maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:15

silvershardo

Re: Rijlaarzen op maat en inspiratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 17:43

welke heb jij zelf besteld en wat kan ik ongeveer aanhouden als richtprijs en levertijd?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:21

SkyMarian schreef:
Ik heb inmiddels 2 paar ( :o ) in bestelling staan. De showmodellen zien er erg mooi en van goede kwaliteit uit.
Tot op heden zeer nette en persoonlijke service. Super veel mogelijkheden. :)

Gaat een poging doen om uit te leggen hoe de laarzen er uit komen te zien. := :=

Paar 1 wordt exact zoals op de onderstaande foto.
[ Afbeelding ]

Met over de rits én veters een sluiting zoals de rechterlaars op de onderstaande foto.
http://static.wixstatic.com/media/8162e ... 00_jpg_srz

Sporenriempje in de kleur van de laars en de hakbeschermer in de kleur van de kap.

Paar 2 ( schaam me dood :') ) .

Wordt het zelfde model laars, maar dan in donkerblauwe lak.
Deze kleur dus.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5794F75B

Binnenzijde been en midden op de voet (dus alles behalve hak en neus) worden in gewoon donkerblauw leer.
Hier kan je wel mooi zien hoe het op de voet er uit komt te zien.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1773_o.jpg

De kap wordt in dezelfde vorm als de lichtbruine laars, maar dan in deze fancy croco uitvoering.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=575147DC

Prima te volgen toch? O:)

Ik heb een levertijd van 10-12 weken als leidraad gekregen. Momenteel rond de 12 wk geloof ik. Duurt dus wel even. Prijzen kan je vinden op www.celeris-rijlaarzen.nl

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:28

Ik heb laarzen van Lipica laten aanmeten.
Ik heb donkerbruine New Hurlinghams met crocolak neus en sluiting, gebroken witte stiksels en lichte zool.

Mijn zusje heeft ook New Hurlingshams. Deze variant staan ook op de site. Kleur is seahorse (cognacachtig), de hak en neus, donkerbruine piping en roodbruine zool.

Wij waren beide binnen jouw budget klaar.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:42

Irisx schreef:
Ik heb laarzen van Lipica laten aanmeten.
Ik heb donkerbruine New Hurlinghams met crocolak neus en sluiting, gebroken witte stiksels en lichte zool.

Mijn zusje heeft ook New Hurlingshams. Deze variant staan ook op de site. Kleur is seahorse (cognacachtig), de hak en neus, donkerbruine piping en roodbruine zool.

Wij waren beide binnen jouw budget klaar.

Het probleem bij mij is dus dat ik ok hoogtetoeslag moet betalen van €80 waardoor ik al uitkoms op €390,- daarnaast zou ik nog graag een houten zool en andere stiksels willen... Maar opzichte is het een prachtig laars! Ik ben gisteren bij iemand laarzen gaan kijken en ben daar laceup tegen gekomen met lak neus en lak boog voor €495 die vond ik erg mooi maar ver boven mijn budget

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:54

Ik heb een paar van Cavallo, daar hebben ze bij bijvoorbeeld de Kroo heel veel verschillende maten van. Misschien moet je dan zelfs geen maatwerk? Ik trouwens wel omdat mijn laarzen 57cm hoog zijn _O- Bij mij kostte het rond de €500,- volgends mij... Afbeelding
Afbeelding
Ik heb dan wel extra stevig leer en aan de binnenkant een ander soort 'antislip' leer zodat ik mijn benen wat stiller kan houden aangezien het echt stelten zijn als ik op mn pony zit :')

EDIT: ik zie nu pas dat je ook hoogte 57 hebt :Y)

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:53

thoranLOVE schreef:
Ik heb een paar van Cavallo, daar hebben ze bij bijvoorbeeld de Kroo heel veel verschillende maten van. Misschien moet je dan zelfs geen maatwerk? Ik trouwens wel omdat mijn laarzen 57cm hoog zijn _O- Bij mij kostte het rond de €500,- volgends mij... [ [url=m/bWAeu2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HpKftl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb dan wel extra stevig leer en aan de binnenkant een ander soort 'antislip' leer zodat ik mijn benen wat stiller kan houden aangezien het echt stelten zijn als ik op mn pony zit :')

Zelf vind ik de boog van je laarzen wel erg mooi! <3 alleen wil ik er wel iets van een polo model of laceup.. En zelf heb ik niet zo'n goede ervaring met de zolen en ritsen van Cavallo laarzen. Hoe lang gaan ze bij jou al mee?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:06

silvershardo schreef:
thoranLOVE schreef:
Ik heb een paar van Cavallo, daar hebben ze bij bijvoorbeeld de Kroo heel veel verschillende maten van. Misschien moet je dan zelfs geen maatwerk? Ik trouwens wel omdat mijn laarzen 57cm hoog zijn _O- Bij mij kostte het rond de €500,- volgends mij... [ [url=m/bWAeu2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HpKftl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelf vind ik de boog van je laarzen wel erg mooi! <3 alleen wil ik er wel iets van een polo model of laceup.. En zelf heb ik niet zo'n goede ervaring met de zolen en ritsen van Cavallo laarzen. Hoe lang gaan ze bij jou al mee?

Ik heb ze nu sinds eind januari en rijd er intensief mee, rits is inderdaad 1x kapot gegaan maar is netjes opgelost en heb niks hoeven te betalen. Was ook een beetje mijn eigen schuld om dat ik ze met een veter dicht deed (zodat ik extra kracht kan zetten) en toen trok ik per ongeluk best hard en toen sprong ie er dus af :+ Zolen merk ik tot nu toe niks van. Mijn moeder heeft ook cavallo rijlaarzen, echt al super lang, en daar is tot nu toe niks mee gebeurt heb er zelf ook al een paar keer mee gereden voordat ik die ik nu heb had.

Maar als je ze echt alleen voor het rijden gebruikt denk ik dat ze behoorlijk lang mee gaan :o
En van cavallo hebben ze volgends mij ook een polo model, maar dat weet ik niet zeker :D

Dat zachte leer aan de binnenkant van mn rijlaars zorgt er nu trouwens wel voor dat er vouwen bij mn enkels zitten en de rits dus een beetje 'golft' maar zolang ik mn rits rustig open doe is er niks aan de hand

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:44

Bij lipica 10jaar geleden al laarzen op maat laten maken.. Toch vorig jaar december zijn ze helaas overleden..mocht ook wel na die jaren. Nooit problemen mee gehad, intensief gereden meerdere malen per week, leer goede kwaliteit (rund, zwart met rits achter) Nieuwe aan laten meten in februari , maar hele lange levertijden ivm problemen met leveranciers nu al ruim 4maanden wachten..(en dat duurt zo lang als je je erop verheugd!

Ook cavallo en deniro gehad maar niet zo prettig als op maat lipica.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 17:59

Oke dankje!

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:11

Mijn laarzen zijn van de niro en ben er super blij mee. Ik heb een paar weken een tweede paar (polo model) laten maken. Je hebt verscillende modellen en en kan het zo duurmaken als je zelf wilt.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 07:51

SavannahdB schreef:
Mijn laarzen zijn van de niro en ben er super blij mee. Ik heb een paar weken een tweede paar (polo model) laten maken. Je hebt verscillende modellen en en kan het zo duurmaken als je zelf wilt.

Kan je de niro ook op maat laten maken dan?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:42

DeNiro is ook maatwerk maar daarbij blijf je niet rond de €400,- ben ik bang met zo'n hoogte en een lace up model.

Denk dat Celeris inderdaad een leuke optie is! Lipica hoor je nu toch steeds meer negatievere verhalen over en die levertijd is nu zelfs 16 weken!

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 08:11

Oke dankje! Ik had idd wat minder goede reacties gelezen over Lipica. Het blijft lastig kiezen :?

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:46

Lace up haal je idd niet bij de niro, bij de meeste merken betaal je al snel +- 150 boven op de prijs als je van boven tot onder veters wilt. Een vriendin heeft op maat gemaakte laarzen van deniro voor €450,- laten maken, volgens mij heette het ottavio. Wel helemaal kaal (vond ze zelf juist mooi). Maar je kan het het beste zo zien, hoe meer je aan je laarzen wilt doen, hoe meer het (jammer genoeg) gaat kosten.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:51

Levertijd bij lipica is nu gewoon 14 weken hoor. Gisteren nog geweest om een paar aan te laten meten.

Ze hebben wat problemen gehad met een lading vol leer wat niet goed was. Waardoor er vertraging opgelopen was. Daar kan lipica ook niks aan doen. Dit wordt het 2de paar wat besteld wordt bij lipica. Ik ben nog steeds super tevreden over hun service en kwaliteit.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:58

Hier ook nog steeds tevreden over Lipica, heb inmiddels 3 paar laarzen. Mijn advies is wel om naar Lipica Raamsdonksveer te gaan en niet bij een dealer aan te laten meten.

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:55

Splendesco schreef:
Hier ook nog steeds tevreden over Lipuica, heb inmiddels 3 paar laarzen. Mijn advies is wel om naar Lipica Raamsdonksveer te gaan en niet bij een dealer aan te laten meten.

Oke dankje! Maar waarom niet bij een dealer dan???

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:15

Door meerdere verhalen van verkeerd aangemeten laarzen, er zullen vast wel goede dealers tussen zitten maar ik durf de gok niet te nemen. ;)

Kelseypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:42

Divoza doet het volgens mij ook wel