Het leed dat rijbroeken heet!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pliennxx

Het leed dat rijbroeken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 16:02

Hebben jullie daar ook last van?
Dat je aller fijnste rijbroek stuk gaat?
Dan naar de winkel gaat om proberen net zo fijne rijbroek te score, en dan kom je erachter dat de maatvoering voor geen zak klopt?

Dit is dus mij overkomen :+
Me aller fijnste merkloze broek ging kapot, mag ookwel na 5 jaar :+

Vanmiddag even naar Divoza geweest om een nieuwe rijbroek te kopen, ben wel geslaagd!

Maar de maatvoering klopt van geen kant? 1 broek moet je weer 1 maat kleiner nemen, en van hetzelfde merk maar een ander model weer 3 maten groter,

Wie kent dit probleem? Of heb ik het alleen maar? :+

Peelie

Re: Het leed dat rijbroeken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:05

Ik herken je probleem.maar al te goed.

Zelfs dat broeken in de zelfde maat gewoon niet kloppen of dat pijpen veel te lang zijn. Wanhopig wordt ik er van...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:06

Je bent niet de enige :D . Voor mijn leeftijd ben ik best lang (174 cm) en ik heb een paar broeken in maat 164/170, kindermaat :') . Mijn harry's horse en EJ broeken zijn xs en heb er twee in maat M.
Mijn jas daarentegen van hv polo is maat xxs.
Ik denk dat ik groei/krimp met de dag, het loopt erg uiteen bij mij :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:09

Haha ja heel herkenbaar dit. Ik ben laatst ook bij de Divoza geweest, en van het ene merk was de 38 krap, en van het andere merk moest ik de variant van de kinderafdeling hebben :')
Ik heb mijn pashokje dus ook altijd helemaal vol hangen met heel veel broeken, want alles moet in meerdere maten gepast worden :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:10

Oh man hou er over op! Ik word er gestoord van. Probeer maar eens een broek te vinden zonder fiets glitters erop, word je hordedol van! Op een of andere manier moet iedereen met kristal op zijn reet geplakt op zijn paard zitten. Hele zoektocht in E.J heb ik wel 1 broek kunnen vinden, zwart, met een lederen zitvlak (heeft niet mijn voorkeur) .. helaas wel een versiering erop maar die valt nog te behappen.

Maat voering klopt inderdaad van geen kant, maar dat is al jaren zo met kleding. Wat dacht je bv van zakken in je broek waar je telefoon in past? Je word gewoon gedwongen alles in je BH te proppen (ben ik even blij met mijn maatje E, anders past het allemaal niet meer :P

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 16:10

Vond het een ramp om broeken te passen, zoveel verschillende maten :')
uiteindelijk 1 broekngehaald die 1 maat groter heb dan me normale maat :+
maar ook echt broeken aan gehad die 3 maten groter moesten en nog niet echt top zat :')

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 16:12

Benfan schreef:
Oh man hou er over op! Ik word er gestoord van. Probeer maar eens een broek te vinden zonder fiets glitters erop, word je hordedol van! Op een of andere manier moet iedereen met kristal op zijn reet geplakt op zijn paard zitten. Hele zoektocht in E.J heb ik wel 1 broek kunnen vinden, zwart, met een lederen zitvlak (heeft niet mijn voorkeur) .. helaas wel een versiering erop maar die valt nog te behappen.

Maat voering klopt inderdaad van geen kant, maar dat is al jaren zo met kleding. Wat dacht je bv van zakken in je broek waar je telefoon in past? Je word gewoon gedwongen alles in je BH te proppen (ben ik even blij met mijn maatje E, anders past het allemaal niet meer :P

Oohja! Dan heb ik nog niet over de glitters, teksten en andere motieven, :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:15

Vreselijk ja!
De maten slaan nergens op, soms pas ik maat 38, soms weer 42 of zelfs 44 >;) . Ook van hetzelfde merk. Ik moet er altijd tientallen passen voor ik er een vind die past.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:18

hier ook een rijbroek liggen in maat 42, normaal heb ik 36 >;), en ook heel herkenbaar van die glitters en versiersels, ben daar ook niet zo een fan van :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:20

Mijn rijbroeken zijn ook weer versleten. Het liefst zou ik online bestellen, maar dan past het nooit, dus binnenkort maar naar de winkel.
Op glitters etc.zit ik ook niet te wachten.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 17:01

Rijbroeken online bestellen is echt geen optie, puur omdat je geen hou vast van maten hebt, :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:15

haha herken het, ook mijn super fijne horka rijbroek naar 4 jaar vaarwel moeten zeggen (het kruis begon te scheuren dus helaas moet je dan wel een nieuwe)

Nu ook een van divoza maar van veel mindere kwaliteit merk ik nu al, ook nog een keer terug moeten sturen vanwege dat de maat niet goed was

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:29

Ja rijbroeken kopen was altijd drama, ze stonden altijd open op de rug of pasten gewoon voor geen meter. En per merk de maten zoo verschillend! Maar toen gelukkig mijn merk gevonden dus nu is het gewoon eentje uitzoeken die ik mooi vind, even passen en meenemen :D Easyrider past mij heel fijn, alleen soms verschilt het nog weleens tussen 36 en 38, dat is wel gek

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:34

Ik draag vaak Eurostar en met de maten red ik mij wel.
Maar om een broek te vinden zonder tierelantijntjes :roll:

Halloooo?! Ik ga paardrijden?!
Wat moet ik met glitters, sjablonen en motieven? >;)

Om die reden heb ik al jaren exact dezelfde rijbroeken (als die ooit uit het assortiment gaan ben ik verloren).

Mijn zoektocht naar een jeansbroek ben ik voorlopig gestaakt, totdat de tierelantijntjes periode hopelijk ooit eens overwaait.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:46

xchey schreef:
Ja rijbroeken kopen was altijd drama, ze stonden altijd open op de rug of pasten gewoon voor geen meter. En per merk de maten zoo verschillend! Maar toen gelukkig mijn merk gevonden dus nu is het gewoon eentje uitzoeken die ik mooi vind, even passen en meenemen :D Easyrider past mij heel fijn, alleen soms verschilt het nog weleens tussen 36 en 38, dat is wel gek

Idd easyrider, zit goed, goede kwaliteit en niet eens de duurste *\o/*

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:48

Snorlex schreef:
Ik draag vaak Eurostar en met de maten red ik mij wel.
Maar om een broek te vinden zonder tierelantijntjes :roll:

Halloooo?! Ik ga paardrijden?!
Wat moet ik met glitters, sjablonen en motieven? >;)

Om die reden heb ik al jaren exact dezelfde rijbroeken (als die ooit uit het assortiment gaan ben ik verloren).

Mijn zoektocht naar een jeansbroek ben ik voorlopig gestaakt, totdat de tierelantijntjes periode hopelijk ooit eens overwaait.

Ik heb een mooie jeansbroek van esperado. Heel iets glitters erop maar valt niet op:

http://a67.tinypic.com/mmtwcg.jpg

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:53

Heel herkenbaar allemaal. Ik heb ook 2 hele fijne broeken van easyrider, laatst lag er een gloednieuwe eurostar met leren zit bij ons in de kringloopwinkel voor 4 euro, die zit ook goed, ben ik ook blij mee. Voor mij hoeven die glitters enzo ook niet.

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:59

Zo herkenbaar en om depri van te worden.
Normaal broekmaat 40/42 en gewoon een rijbroek moeten kopen in maat 46 en zelfs dat gaat maar net :(

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 20:53

Jooltje schreef:
Zo herkenbaar en om depri van te worden.
Normaal broekmaat 40/42 en gewoon een rijbroek moeten kopen in maat 46 en zelfs dat gaat maar net :(

Ook dat nog ja,
je denkt althans ik, echt dat je 30 kilo bent aangekomen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:57

Ooooh herkenbaar _/-\o_

Ik kan Eurostar 88 niet aan... Krijg ik twee weken terug een broek van iemand anders mee. Maat 80... Ik had al tijden geroepen dat ik dat nooooit zou passen en dat ik zelf wel een witte Anky broek kocht voor het team. Ik trek de broek aan en het zit perfect. :roll:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:15

Nou zeg dat! Ik heb al vanaf februari een verjaardagscheque van Divoza te waarden van € 100,00 en ik kan er gewoon niets voor vinden.... Al die bling bling of prijzen waarbij ik nog veel bij moet betalen.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:38

Jessix schreef:
Nou zeg dat! Ik heb al vanaf februari een verjaardagscheque van Divoza te waarden van € 100,00 en ik kan er gewoon niets voor vinden.... Al die bling bling of prijzen waarbij ik nog veel bij moet betalen.

Ik heb de "Mondoni Asmara" ofzo,

Persoonlijk een erg mooie broek! Kost €100,-, alleen wel 2 maten groter pakken :+

http://www.divoza.com/nl/mondoni-asmara ... n-rijbroek

Heb het even opgezocht!, dit is de broek :D