Is jullie paard vandaag ook zo (gevaarlijk) druk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Is jullie paard vandaag ook zo (gevaarlijk) druk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:35

Juist,

Ik denk vandaag even heel lekker te gaan rijden, tot mijn paard zich met opstappen plots verticaal in de lucht werpt en zich helemaal op slot zet. Verder dan instappen en losdraven kwam ik niet want het werd gewoon echt gevaarlijk. ;(
Aan de hand liep hij ook al te ronken en te trippelen.
De paarden op stal waren allemaal een beetje druk, de paarden op stal waren onrustig en schrikkerig, en de paarden in de wei waren als een dolle aan het bokken en springen.

Ligt dat vandaag aan het weer? Mijn vriendinnen hadden er met hun pony's ook al last van.

Groetjes (ik ben verder nog heel ja!) :)

Anoniem

Re: Is jullie paard vandaag ook zo (gevaarlijk) druk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:39

Denk dat het aan het weer ligt.
Het waait ineens weer flink en is ook weer een stuk kouder.
Met het warme weer houden ze zich vaak wat rustiger.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:41

ik denk inderdaad het weer. Zal nog wat worden vanmiddag met het druktemakertje wat ik verzorg :+ Goede moed houden, dan komen we er wel!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:43

@Irisjeeh, kan je nagaan, die van mij is meestal wel rustig.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:44

AlwaysH schreef:
@Irisjeeh, kan je nagaan, die van mij is meestal wel rustig.

Mijne kent nog vrij weinig dus leert alles nog, soms een beetje spannend maar superlief karakter dus denk dat het wel goed komt vandaag :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:46

Lijkt een beetje op de mijne :j Verder is hij normaal gesproken ook hartstikke lief maar nu was het echt niet normaal, be er behoorlijk van geschrokken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:49

Hier is ook drama! Vanmorgen sprongen ze met 4 benen de lucht in toen ze van stal kwamen. Het waait ook hard hier, daar zal het wel van komn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:52

Yep. Niet gevaarlijk, aan de hand en onder het zadel gedraagt meneer zich voorbeeldig gelukkig, maar als hij los in de paddock loopt hoef je maar met je voet te stampen en hij rent en bokt als een malloot. Net als zijn maatjes, heerlijk levenslustig :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:54

amado7 schreef:
Hier is ook drama! Vanmorgen sprongen ze met 4 benen de lucht in toen ze van stal kwamen. Het waait ook hard hier, daar zal het wel van komn.

Dus toch! Die van mij nam ook van die vierkante sprongen, maar dan onder het zadel! :P

Fijn dat ik niet de enige ben, was al bang dat ij gewoon niet wilde maar als ik he zo hoor :(:)

@troi, dan heb ik dus totaal niet. Paddocks snapt hij niet, dan gaat hij een beetje staan grazen. Normaal gesproken is hij ook voorbeeldig en loopt hij af en toe mee in manegelessen. Hij heeft ook nooit eerder onder het zadel gesteigerd.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:02

Tja logt echt aan het weer. Als ze zo zijn alleen al aan de hand dan gaan ze bij mij altijd eerst aan de longe effe uitkuren! En als het te gek blijft hebben ze alleen longe training!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 12:05

Spaikey schreef:
Tja logt echt aan het weer. Als ze zo zijn alleen al aan de hand dan gaan ze bij mij altijd eerst aan de longe effe uitkuren! En als het te gek blijft hebben ze alleen longe training!

Voor het rijden liep hij alleen te ronken, dat ben ik gewend. Pas toen ik afstapte leek hij net een opgewonden hengst.
In de winter longeer ik hem vaak ook nog even voor het rijden:)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:06

Ja! Deze ochtend dacht ik te gaan rijden, maar mijn paard was al zo zenuwachtig in de wasplaats dat ik besloten heb hem te longeren :+ Gelukkig dat ik dat gedaan had haha :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 12:07

xAnthea schreef:
Ja! Deze ochtend dacht ik te gaan rijden, maar mijn paard was al zo zenuwachtig in de wasplaats dat ik besloten heb hem te longeren :+ Gelukkig dat ik dat gedaan had haha :+

Snap ik!

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:10

Niet gevaarlijk druk maar wel een stuk frisser dan normaal!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:14

Mijn paard was vanmorgen heerlijk zen. Los teugeltje op ons gemakje buiten gereden. Maar die houdt ook erg van harde wind. Vindt ze lekker door haar vacht. Maar op andere momenten kan ze weer enorm drammerig zijn

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:20

Hier waren ze elkaar vanochtend ook flink aan het gekmaken vanochtend. M'n paard hield uit zichzelf al een warming-up door alvast wat rondjes te galopperen. Hij staat in een paddock paradise, waar je dus een rond pad hebt, dus hij kan rondjes blijven rennen als hij wil. Gelukkig doet hij alles voor voer, dus toen hij de voerbak zag kwam hij wel en werd hij daarna weer wat rustiger gelukkig.

Denk echt dat het door het weer komt inderdaad.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:50

Hier ook ja.. Ze vertrok alvast zonder mij. :oo
Gelukkig nog wel kunnen pakken, zag je daar een loslopende pony in draf over het erf :=

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:52

eergister op mijn paardje gestapt en die was ook enorm druk.
Hoop dat het morgen mee valt :-)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 21:00

Gelukkig hoef ik morgen niet, ben helemaal stijf links door de rare sprong die ik maakte toen ik van hem af sprong :+

@Flappie, meestal is wind hier geen probleem, regen is echt verschrikkelijk. Kan meneer helemaal van doordraaien de ene keer.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:05

Mijn paard was ook echt niet normaal druk! Hij is altijd wel drukker, maar toen was hij echt een bommetje! Heel hard ineens gaan galloperen, gekke sprongetjes maken etc. Het werd bijna echt gevaarlijk inderdaad! Ik kwam ook niet verder als draven want gallop zag hij als racen... Ben er 1 x zelfs afgegooid toen hij eerst zijn voorbenen de lucht in gooide en daarna een bok erachteraan maakte. Ik kwam goed terecht gelukkig :j vandaag geef ik het weer een kans. Ik denk ook dat het eraan lag dat we weer lekker in de buitenbak gingen. In de binnenbak is hij eenmaal wat rustiger :')

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:14

Die van mij had gewoon geen zin ook maar iets te doen :') stilstaan en theekransje prima... Die maakt zich niet druk om ander weer :')

Maar hoorde van meer mensen op stal dat zij er wel last van hadden :p

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:24

Herkenbaar , vandaag nog steeds zo met die harde wind.

Al die dagen die warmte en zodra het dan ineens wat frisser is lijken ze spontaan koekkoek te zijn geworden :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 15:17

Lovas schreef:
Mijn paard was ook echt niet normaal druk! Hij is altijd wel drukker, maar toen was hij echt een bommetje! Heel hard ineens gaan galloperen, gekke sprongetjes maken etc. Het werd bijna echt gevaarlijk inderdaad! Ik kwam ook niet verder als draven want gallop zag hij als racen... Ben er 1 x zelfs afgegooid toen hij eerst zijn voorbenen de lucht in gooide en daarna een bok erachteraan maakte. Ik kwam goed terecht gelukkig :j vandaag geef ik het weer een kans. Ik denk ook dat het eraan lag dat we weer lekker in de buitenbak gingen. In de binnenbak is hij eenmaal wat rustiger :')

Je haalt de woorden uit mijn mond! :')

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:32

Ja die van mij heeft er ook last van, maar dat heeft hij altijd wel als het wat harder waait. Hij is sowieso wel vrij schrikkerig, maar als het waait zoals nu is hij niet te houden. Stap er dan ook niet op, weet precies hoe dat dan gaat :=

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:35

Zooo ook in heb de paardjes vandaag gedaan en ja..... Ze waren zeker anders! Dat is ook meteen de reden waarom ik mijn 4 jarige paard en 5 jarige een dagje rust heb gegeven... Hahhah maar ook mijn andere paard was zeker anders. Een kleine cavelettie leek wel 1.20 en springen deed hij ook al zonder hindernisl.. Hahahha, ik ga morgen maar even proberen de jonge paardjes te rijden :9