Nu staan er op MP 2 leuke jonge pony's te koop beide met een prijs van rond de 1800 euro.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit best hoog, wat vinden jullie?
Ik weet dat de prijs op MP vaak de vraagprijs is, maar wat is de prijs waarvoor dergelijke pony's verkocht worden?
Wat is een reële prijs, vaak krijg je dan als antwoordt "wat de gek ervoor geeft" maar daar heb ik niets aan.
Graag hoor ik van mensen die onlangs een vergelijkbare B pony (evt. grote A of C) hebben gekocht, wat de vraagprijs was en wat ze er uiteindelijk voor hebben betaald.
Pony 1:
- 3 jaar
- net onder het zadel
- volgens verhaal braaf
- geen ervaring met clublessen of wedstrijden
- geen stamboekpapier
- Merrie
- Type appaloosa zwart met witte vlekken op kont
Pony 2:
- 4 jaar
- Al iets langer onder het zadel
- Wedstrijdervaring
- braaf volgens verhaal
- merrie
- Type Welsh met papieren, mooi getekend
Beide pony's zijn 1.25
Alvast heel veel dank voor het lezen en uw evt. reactie.
*update*
Ik heb een paar reactie's gekregen, helaas beantwoorden die niet mijn vraag maar opmerkingen over dat een jonge kleine pony niet geschikt zou zijn voor jonge kinderen, vandaar even een aanvulling op mijn vraag:
- de pony is voor mijn dochter van 8, zij rijdt sinds haar 5e, ze rijdt goed en heel netjes en vriendelijk.
Eerste jaren op een manege pony en sinds ruim een jaar op haar eigen jonge shetlander, welke ze zelf heeft doorgereden en waarmee ze sinds een half jaar Bixie wedstrijden dressuur (A) en springen (A) rijdt en bijna altijd een 1e of 2e prijs wint.
Graag alleen antwoorden op mijn vraag en niet adviezen wat wel of niet beter is, ik rij zelf al sinds mijn 11e (ben nu 51) en weet de voor en nadelen mbt een jonge pony.
Het is ook niet te zeggen of ik voor een jonge pony ga of dat het toch een wat oudere ervaren pony wordt, ik wil gewoon graag weten wat ongeveer een reële prijs is voor een dergelijke pony

koop ging dus niet door.