Ruiterroute nationaal park de hoge veluwe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Ruiterroute nationaal park de hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 16:37

Hoi bokkers :wave:

Volgende week zaterdag gaan een stalgenootje en ik met de paarden naar de Hoge Veluwe. Nu begrijp ik van de site dat je daar ter plekke een kaart krijgt met ruiterroutes. Voor ons wordt dit de eerste keer dus ik heb er toch nog een aantal vragen over:
Welke parkeerplaats is het gunstigst?
Is die kaart ook vooraf al te krijgen?
Zijn de routes makkelijk samen te stellen en te vinden?
Zijn er nog aanraders qua routes en drinkgelegenheden?
Moeten we nog ergens rekening mee houden?

Alvast bedankt :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:55

WiskyBokjes

Re: Ruiterroute nationaal park de hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 20:34

Ja daar heb ik wel op gekeken, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n prettige site. :o
Maar het geeft in ieder geval een indicatie van het aantal kilometers!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:38

Vanmorgen nog geweest; geweldig gebied.
Ik ga regelmatig en heb de beschermerskaart dus mag onbeperkt het park op, tip als je vaker wil gaan.

Je mag netjes in een berm parkeren van de weg af, maar echt fijn is de trailerparkeerplaats bij het bezoekerscentrum. Links van de parkeerplaats, staat goed aangegeven.

Je krijgt bij de ingang een kaartje met de knooppunten; werkt echt heel simpel.
Je gaat bijvoorbeeld van 6 naar 7 en daar kies je weer welke kant je daar op wilt.

Heel veel plezier!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:53

Bedankt voor de tip! Wij parkeren als het goed is bij de ingang in Schaarsbergen want vanuit ons is dat het dichtste bij.
Oké het is dus handig om ter plekke een route te kiezen. :) Moet wel lukken met knooppunten!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:48

Ja, zeker! Je krijgt bij de kassa een kaartje waar alle punten opstaan dus dat gaat jullie vast lukken.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:14

WiskyBokjes schreef:
Ja daar heb ik wel op gekeken, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n prettige site. :o
Maar het geeft in ieder geval een indicatie van het aantal kilometers!

Hallo WiskeyBokjes,

Zou je willen aangeven wat je niet zo prettig vindt aan onze site. We willen al dat soort dingen graag weten, om te inventariseren waarmee we de site in de toekomst eventueel kunnen uitbreiden en vernieuwen. Als je dat liever wilt kunt dit natuurlijk ook via het contactformulier op onze website doen.

Alvast bedankt voor je moeite en bijdrage.
En natuurlijk voor zaterdag een toffe dag samen met je stalgenootje in het Nat. Park gewenst.
Veel plezier.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:11

Vanaf ingang schaarsbergen zijn er verschillende erg leuke rondjes te rijden, afhankelijk van hoeveel kilometers je wil maken. Je kunt parkeren bij de ingangen van het park maar ook in het park zelf.
De zandverstuiving (de Pollen) en het zand bij Otterlo vind ik zelf erg mooi! Het Deelense veld met meertjes is ook prachtig!
In het midden van het park ligt restaurant De Koperen Kop waar je ook water kunt krijgen voor je paard en zelf wat kunt eten. Er zijn ook een aantal aanbindplaatsen door het park heen.

Je kunt bij de ingang een grote kaart kopen. Er is een kleine kaart met ruiterroutes/knooppunten die je gratis bij de kassa kunt halen.
Wel even opletten, omdat je sinds dit jaar op (bijna) alle paden mag rijden te paard zijn er dus meer paden waar een hoefijzertje bijstaat dan die op het knooppuntenkaartje. Als je met een kaart rijdt is dat misschien goed om te weten ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 11:14

Oke heel erg bedankt voor de tips! :D Ik ga toch proberen om een route via ruiterenenmennen in mijn telefoon te zetten.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:37

WiskyBokjes schreef:
Oke heel erg bedankt voor de tips! :D Ik ga toch proberen om een route via ruiterenenmennen in mijn telefoon te zetten.

Hi +:)+ ,

Zo'n gps-app vergt wel enige oefening. Dus eerst in je eigen omgeving eens oefenen, voordat je echt op pad gaat.
Tip: Neem altijd, naast je gps-apparaat ook een papieren kaart mee voor onderweg. Techniek kan je immers altijd in de steek laten.

Het fijne van rijden met gps is, dat wanneer je van de route af wilt wijken, wat kan en mag in dit park, je via het (dat ben jij-)pijltje op je gps altijd weer de weg weet te vinden naar je geplande route.

Veel plezier.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:44