Soest en het ruiterbewijs

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Soest en het ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:09

Volgens mij hoor ik net dat je om in Soest een buitenrijpenning aan te kunnen vragen geen ruiterbewijs meer nodig hebt. Nou ben ik anti-ruiterbewijs en pro-het bos in met m'n paard. Met de penning an sich heb ik geen problemen. De enige reden dat ik er nooit één heb aangevraagd is dat domme ruiterbewijs.

Dus ik ben wel benieuwd of ik nou inderdaad legaal het bos in kan. En hoe je dan zo'n penning moet aanvragen. Gewoon bij de gemeente? -

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:44

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:46

Ik kom er net achter dat het echt zo is en dat de WPE de penningen als proef gaat uitgeven en dat je via hun site sinds vorige week een penning kunt bestellen. Super! Zo lang ik geen lid hoef te worden van de WPE wil ik best bij hun een penning bestellen. Hij kost nu ook ineens veel minder :D

Saaams

Re: Soest en het ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:47

Hier zelfde probleem en vind mezelf te oud om tussen de 14 jarige het nog te gaan halen en te duur. Sinds dat WPE het per april if mei heeft overgenomen is het inderdaad goedkoper en zonder bewijs

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:08

Mijn probleem met het ruiterbewijs is dat mijn bit, hoofdstel en zadel niet in het door de SRR gewenste plaatje passen en dat ik daar dus mijn ruiterbewijs niet mee mag halen. En dat mijn paard er dingen voor moet doen die hem pijn doen en/of die ik niet wil dat hij doet. Zoals springen. En nee, ik ga niet op een ander paard met andere spullen zo'n dom ruiterbewijs halen. Ik wil met mijn paard en met mijn spullen het bos in. Zoals kennelijk veel meer mensen willen. Die ook allemaal geen ruiterbewijs hebben en wel al jaren rijden. Hulde aan de gemeente dat ze dit eindelijk inzien.

Ik ben heel benieuwd hoeveel penninghouders er dit jaar dan bij zullen komen. Ik ben er in elk geval één van.