[PG] Bentley - Bruine Draver uit Naarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

[PG] Bentley - Bruine Draver uit Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 14:39

Hallo,

ik ben op zoek naar een draver genaamd Bentley.
Deze draver heeft in zijn jonge jaren op de baan gelopen maar is er vrij snel ook weer af gegaan wegens een peesblessure in, ik meen, zijn rechter achterbeen. Het zal zo'n 20 jaar geleden zijn.

Ik realiseer me dat dit paard hoogst waarschijnlijk dood is, maar aangezien hij een paar jaartjes nog vrolijk de weide door rende heb ik een stille hoop dat hij toch nog ergens van zijn oude dag geniet.

Het is een bruine ruin van nu toch wel voorbij de 20 jaar oud, mogelijk zelfs tegen de 30. Hij heeft een klein snebje en zal zo'n 1,60 hoog zijn (pin me hier niet op vast). Zijn (half)broertje was genaamd Churchill en stond destijds op manege Lies Beukers in Naarden.

Hij werd normaliter gereden met een speciale kap op zijn hoofd zodat hij maar beperkt zag en hoorde omdat hij zo enorm angstig was. Ik ben hem zo'n 3 a 4 jaar geleden uit het oog verloren maar heb hem niet meer gereden of verzorgd sinds 15 jaar geleden.

Ik heb helaas geen foto's.

TessPip

Re: [PG] Bentley - Bruine Draver uit Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:58

Wat was zijn karakter?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 20:10

Lastig te omschrijven, vooral angstig en schichtig. Wel goed en eerlijk in de omgang maar erg paniekerig. Hem fatsoenlijk de stal uit halen was bijna niet te doen want dat ging met een noodvaart, het was een eerlijk dier onder het zadel maar er hoefde maar een grashalm over de hoefslag te hangen en het was al paniek tot het punt dat hij bijna instortte van de angst. Hij stond ook als dusdanig bekend op de renbaan. Als hij niet al een handstand maakte stortte hij in voor de sulky en bleef liggen. Eentje met een gebruiksaanwijzing dus.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:01

Weet je nog waar hij 3/4 jaar terug stond? Ik ken wel een Bentley maar twijfel of dat een volledige draver is?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 17:44

Hij stond in Naarden langs de snelweg tussen Naarden en Muiden bij een oud echtpaar. Voor zover ik weet is het wel een volle draver maar ik kan me vergissen hoor :).

Ik weet niet precies wat er met de eigenaren is gebeurd maar het terrein is inmiddels ook aardig vervallen. Maar wellicht zegt het je wat?

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:07

Hoi, nee helaas dat is dan niet de Bentley die ik ken. Die woont al zeker 10 jaar in regio hoorn/medemblik.
Succes verder.!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:07

Het zal waarschijnlijk een paardje uit de B-jaargang van 1984 zijn, er was volgens de NDR.nl toen idd een Bentley. Denk niet dat die dan nog leeft.... (De B-jaargang van 2008 is tekort geleden)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:35

Ahh zo, ja inderdaad. Hij zal dan inderdaad van 1984 zijn geweest. 4 Jaar geleden stond hij daar nog op de weide, was hij toch al een jaar of 28 in dat geval. Naja, dan houdt het op. Is ook niet zo gek.