Decathlon

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leoniebx

Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 19:27

Ik was pas voor het eerst bij de decathlon, vond het een hele leuke winkel maar vooral de prijzen waren interessant, ik heb een basic rijbroek en een polo meegenomen, heb getwijfeld over de laarzen en een cap.. Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? En welke producten raden jullie aan of af?

Alvast bedankt!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:29

Decathlon heeft prima spullen.
Ik had een broek besteld via de webshop. Was een mooie broek maar helaas te klein omdat hun maten frans (dus kleiner dan NL) zijn.
Terugsturen is wel een drama omdat (volgens de man in de kiala winkel) heel vaak die code's niet scannen waardoor het een heel gedoe wordt.

Laarzen zou ik persoonlijk niet doen. Cap kan prima als hij maar aan het veiligheidskeurmerk voldoet!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:31

leoniebx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 19:44

IsabelHx schreef:
Decathlon heeft prima spullen.
Ik had een broek besteld via de webshop. Was een mooie broek maar helaas te klein omdat hun maten frans (dus kleiner dan NL) zijn.
Terugsturen is wel een drama omdat (volgens de man in de kiala winkel) heel vaak die code's niet scannen waardoor het een heel gedoe wordt.

Laarzen zou ik persoonlijk niet doen. Cap kan prima als hij maar aan het veiligheidskeurmerk voldoet!

Bedankt! Vond de laarzen al van zo'n gekke stof.. Cap ga ik zeker nog eens naar kijken!

barbar

Re: Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:05

Ik heb de leren jodphus van de decathlon, die zijn echt top.

Elisavdwij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:22

Hele fijne winkel. Ik had een rijbroek maar die is versleten, sokken vind ik heel fijn en ik had ook eens hele goede handschoenen die zo lang mee gingen. Helaas had ik toen een ongeluk met een paard waardoor er een groot gat ik kwam. Maar oke ik vertel nu alleen wat ik heb maar het zijn iig fijne spullen.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:26

Ik heb daar nu mn zoveelste cap vandaan.
Vind ze heerlijk zitten, maar ze moeten wel bij de vorm van je hoofd passen.
Broeken vallen inderdaad vaak wat klein :)
Afbeelding

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:27

Ik rij nu 4 jaar. Er zijn paardrijbroeken die ik nu al 4 jaar gebruik. Meerder keren per week. Kortom; topkwaliteit. (Bij mijn dan). Ook caps koop ik daar altijd. Ook die zijn heel fijn en blijven lang mooi :)

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:30

Ik heb er een cap van vind die ook goed. Ik heb overgens ook nog dekje en onderlegger van de decathlon

leoniebx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 20:30

RoosTinker schreef:
Ik heb daar nu mn zoveelste cap vandaan.
Vind ze heerlijk zitten, maar ze moeten wel bij de vorm van je hoofd passen.
Broeken vallen inderdaad vaak wat klein :)
[ [url=m/E7Nhdx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt!

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:32

De broeken vallen idd wat klein. Maar voor mij is dat fijn. Ik ben lang en heb dunne benen. Decathlon is de enige winke waar ik broeken vind die mooi aansluiten. Ze zijn dan wel te kort maar daar heb ik geen last van :D

leoniebx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 05:53

anna_gail schreef:
Ik heb er een cap van vind die ook goed. Ik heb overgens ook nog dekje en onderlegger van de decathlon

Hoe bevalt het dekje?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 06:14

Ik werk bij de Decathlon (helaas niet de ruitersportafdeling) en moest en zou dan ook de producten uitproberen... :))

Ik heb de leren jodphurs en de neopreen chaps en ben echt heel erg tevreden :j De chaps zijn officieel maar voor 1 á 2 keer in de week maar ik rij er vaker mee en ze zijn nog niet versleten oid. Jodphurs blijven mooi soepel, ondanks alle modder en regen van de afgelopen tijd.

Cap ga ik binnenkort testen, daar zal ik achteraf ook een technische review voor schrijven die op de site komt. Net als de bodyprotector waar ik erg benieuwd naar ben.

De rijbroeken vallen inderdaad wat smal, kort zou ook kunnen (geen last van met mijn 1.60m :)) ). Decathlon werkt met confectiematen, dus er is geproduceerd met een vaste verhouding lengte/breedte op basis van onderzoek in heel Europa. Nederlanders zijn over het algemeen iets groter dan andere mensen, dus dat zou heel goed kunnen kloppen. :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 06:43

Laatst was ik bij de Decathlon.
Vreselijke winkel! Boven achteraf weggemoffeld. Magazijnstellingen met spullen. Totaal geen sfeer en zoveel hadden ze geeneens. Wellicht dat je beter kunt bestellen. Ik vind het niks. Ga liever naar een gewone ruitersportzaak.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:00

Koop vaak bij decathlon !
Schoenen om op te werken
Fleece truitjes etc etc
Goedkoop en prima kwaliteit .

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:04

Heb een aantal rijbroeken van Decathlon, en jophurs. Bevalt beide erg goed. Jophurs heb ik vaker per week aan, maar naar lange tijd nog niks versleten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:42

heb een katoenen rijbroek, zit heerlijk soepel en fijn met dit warme weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:02

Laatst wat caps gepast. Ze zien er leuk uit en kosten weinig. Maar helaas, ik vond het echt dramatisch! Wat zitten die dingen rot! Normaal draag ik een Uvex en dat zit echt 1000x beter.

nienn4x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:06

leoniebx schreef:
anna_gail schreef:

Hoe bevalt het dekje?

Ik heb daar ooit een dekje gekocht in de maat full. Veel te klein! Jammer... Want ze hebben mooie dekjes

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:40

Wij gaan altijd naar de Decathlon in Frankrijk, daar zijn ze erg groot met een heeeel ruim assortiment voor alle sporten. Ik kom dan ook altijd met heel veel spullen de winkel uit. Ik haal daar altijd mijn broeken, sokken en chaps en gaan altijd lang mee (helaas groei ik snel en kan alles in bijna nieuwstaat na een jaar/half jaar weer weg naar de buurmeisjes). De Caps daar heb ik nog niet geprobeerd maar wil ik zeker gaan doen.

BxIxR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:45

ik heb daar een mooie rijbroek gekocht voor maar 10 euro *\o/*
maar die cap vond ik niet zo lekker zitten :(

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:52

Laatst moest ik in Brugge zijn en dus ook even langs de Decathlon aldaar geweest. Ging voor een broek maar zag leuke rubber teugels met pastelkleurtjes en heb gelijk ook maar een bodyprotector gepast en gekocht.
Had eerst de L aan maar die was duidelijk te lang, toen de M aangedaan. Zat goed. De klittenband zat nog niet op zijn strakst dus nog ruimte over om strakker te zetten in de zomer met een T-shirt i.p.v. trui.
Thuisgekomen en in het zadel gesprongen, achterflap toch te lang ondanks dat ik een lage lepel heb op mijn zadel. Ruilen is helaas geen optie aangezien de Decathlon meer dan 2 uur rijden bij ons vandaan is. Ik vouw nu maar de onderkant omhoog dan zit ie perfect. :D Het gaat hier trouwens om de Smart Rider level 3.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:55

Ik heb daar ook regelmatig spullen gekocht, oa rijbroeken, shirts en een regenjas. Allemaal heel tevreden over! Ik baal nog steeds dat ik de regenjas ergens heb laten liggen want dat was echt een súper fijn ding en die is niet meer in de collectie.

Ik vind het juist leuk dat het grote magazijnstellingen zijn, ik ga niet om de sfeer naar een winkel maar om de spullen die ik zoek te vinden. Het is daar wel heel overzichtelijk en dat vind ik fijn :) En de prijs is inderdaad ook super!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:08

Ik vind Decathlon ook erg fijn!
Vooral de rijbroeken, die zitten erg fijn, de kwaliteit is best goed (zeker als je ziet wat voor prijzen je ervoor betaald) en ik vind het erg fijn dat de maten klein vallen want dan pas ik ook eens een rijbroek. :P
De caps heb ik een paar jaar terug ook wel eens naar gekeken, als trainingscap ofzo maar ik vond ze niet lekker zitten...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:10

Er was laatst gewaarschuwd dat de caps niet voldoen aan veilighedseisen, zal even zoeken of ik dat terug kan vinden.

Decathlon vind ik een super winkel, haal er mijn fitness en hardloopkleding vandaan.