Oefenwedstrijd, hoe werkt het?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisavdwij

Oefenwedstrijd, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 22:08

Hallo,

Ik hoor wel eens dat je aan officiele KNHS wedstrijden mee kan doen zonder startpas enzo dus als oefenwedstrijd (dus je punten tellen ook niet echt, geen winstpunten etc.) Maar ik wil het gewoon doen als ervaring en om te kijken of het leuk is want om nou direct startpas etc. aan te schaffen vind ik een beetje overdreven.

Dus de vraag hoe werkt het als je 'onofficieel' wil starten op een officiele wedstrijd?

Alvast bedank!

0000

Re: Oefenwedstrijd, hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:10

Elisavdwij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 22:22

Bedankt voor je reactie! Maar ook met springen? En moet je je dan gewoon opgeven voor een wedstrijd of hoe werkt dat? Oja en kan je dressuur alleen bb starten of ook b? Beetje veel vragen haha :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:24

Elisavdwij schreef:
Bedankt voor je reactie! Maar ook met springen? En moet je je dan gewoon opgeven voor een wedstrijd of hoe werkt dat? Oja en kan je dressuur alleen bb starten of ook b? Beetje veel vragen haha :)

Dat geld zowel voor dressuur als voor springen. Je mag alleen BB starten, voor de B moet je een startpas hebben (en dus ook lid zijn van een rijvereniging).

Hoe het werkt met opgeven ligt trouwens aan de organiserende vereniging. Op www.startlijsten.nl kan je bijna alle vraagprogramma's vinden (daar staat in welke wedstrijden er zijn, waar en wanneer en welke klassen je daar dan kan starten). Je kan daar ook vinden hoe je moet opgeven.

Elisavdwij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 22:32

Oke bedankt, zo kom ik er wel uit denk ik :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:02

Sommige verenigingen organiseren ook een recreantenrubriek voor Ruiters zonder startpas. Dan geef je je gewoon op in een bepaalde klasse maar dan in de recreantenrubriek. :)