Pony wil sinds 3 dagen stal niet meer in?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkippyDaphne

Pony wil sinds 3 dagen stal niet meer in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 19:08

Heey, (ik weet niet op dit goed staat, mag uiteraard verplaatst worden)

Mijn pony (Het is een 6-jarige hengst) wil zijn stal ineens niet meer in? Ik weet niet hoe het komt, er is echt helemaal niks veranderd in zijn stal, zelfde stro, hetzelfde hooi, dezelfde drinkbak. Ik trok me er eerst niet veel van aan, maar het wordt nu echt erg. Het is pas sinds dinsdag en ik heb van alles geprobeerd:
Dinsdag: Hem de stal in lokken (Pakt het snoepje en rent eruit, als dat niet kan tegen de staldeur trappen en beuken)
Woensdag:Hem begeleiden naar de stal (Zet twee hoefjes erin en springt dan weer uit)
Donderdag:Hem erin 'trekken' (Hem gewoon meenemen in de stal maar raakt helemaal in paniek)
Eerst kreeg ik hem er wel weer in, maar nu echt niet meer! Ik heb hem al sinds zijn tweede/derde, maar nog nooit heeft hij zoiets gedaan. Hij is twee keer verhuisd en toen nooit raar gedaan. En voor de rest doet hij zoals altijd, alleen zijn 'stalprobleem'.
Ik heb echt hulp nodig! Ik hoop dat jullie iets weten, en anders maar iemand inschakelen?

Groetjes Daphne

Anoniem

Re: Pony wil sinds 3 dagen stal niet meer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:09

Is hij bang of heeft hij gewoon geen zin?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:11

Heeft hij zich ergens pijn kunnen doen op stal en dat hij daarom nu de stal niet leuk vind?

Is er iets veranderd in dr weidegang?
Eerst paddock nu gras?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:11

Waarom moet hij in stal? Moet hij daar 's nachts in staan? Zet je hem erin om te poetsen en zadelen?
Het is superlekker weer, ik kan me voorstellen dat hij lekker buiten wil blijven. Mijn hond moet ik ook na het uitlaten naar binnen sleuren, want die wil ook niet naar binnen met dit weer :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:14

Heeft iemand anders hem onlangs uit de stal gehaald? Misschien is hij ergens van geschrokken waardoor hij steigerde en met zijn hoofd tegen de rails van de deur kwam? Ik noem maar wat. Iemand die ik ken heeft zo'n paard staan, vandaar dat ik er aan dacht.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 19:27

KoudbloedKim schreef:
Is hij bang of heeft hij gewoon geen zin?

Ik denk een soort angst, maar weet niet waarvoor, hij kan zich namelijk nergens aan pijn doen. (De stal is shetland-proof)

KittyDylan schreef:
Heeft iemand anders hem onlangs uit de stal gehaald? Misschien is hij ergens van geschrokken waardoor hij steigerde en met zijn hoofd tegen de rails van de deur kwam? Ik noem maar wat. Iemand die ik ken heeft zo'n paard staan, vandaar dat ik er aan dacht.

Er zijn geen rails, en de stal is zo hoog dat er twee steigerende shets (boven op elkaar) nodig zijn om het 'dak' aan te raken. En ik ben de enige die bij hem kan komen (Een stalgebouw met een weide, in de stal kunnen ze niet communiceren maar in de weide wel.) Dus dat is het ook niet... Maar goede verklaring!

Goof schreef:
Waarom moet hij in stal? Moet hij daar 's nachts in staan? Zet je hem erin om te poetsen en zadelen?
Het is superlekker weer, ik kan me voorstellen dat hij lekker buiten wil blijven. Mijn hond moet ik ook na het uitlaten naar binnen sleuren, want die wil ook niet naar binnen met dit weer :+

Ja hij moet op stal, want hij heeft extreme zomer-exzeem. En verder poets ik hem buiten, en ik span hem in op het erf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:28

Zwaluwen/mussen/ratten in de stal?!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:30

SkippyDaphne schreef:
En ik ben de enige die bij hem kan komen (Een stalgebouw met een weide, in de stal kunnen ze niet communiceren maar in de weide wel.)

Heeft hij 0 contact met andere paarden op stal? Daar kan het ook aan liggen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:31

Is hij door een stalmaatje uit de stal gemept?Mijn oude dame heeft onze ruin een keer hardhandig de stal uitgewerkt en het heeft een tijd geduurd voor hij weer naar binnen durfde.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 19:36

Britta31 schreef:
Is hij door een stalmaatje uit de stal gemept?Mijn oude dame heeft onze ruin een keer hardhandig de stal uitgewerkt en het heeft een tijd geduurd voor hij weer naar binnen durfde.

Voor opheldering: Het is een soort klein gebouwtje, daarin zit z'n stal en z'n spullen, opslag etc, het gebouwtje gaat op slot, en ik ben de enigemet de sleutel naast de eigenaar, maar die komt alleen om voorraad aan te vullen, en dan staat de pony buiten. Dus nee denk ik

kwii schreef:
SkippyDaphne schreef:
En ik ben de enige die bij hem kan komen (Een stalgebouw met een weide, in de stal kunnen ze niet communiceren maar in de weide wel.)

Heeft hij 0 contact met andere paarden op stal? Daar kan het ook aan liggen.

De andere paardjes 'haten' hem, geen idee waarom, maar hij negeert ze liever. En dit is pas sinds 3 dagen, en hij staat nu 1 a 2 jaar hier op stal

Brainless schreef:
Zwaluwen/mussen/ratten in de stal?!

Nee, heb ik al op gecheckt
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-05-16 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten in korte tijd geplaatst samengevoegd

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 20:04

Ik bedenk net, mijn pony zat op maandag 'vast' is zijn exzeem deken (Niet ernstig, de hals was half los en de deken wat verschoven, weet nog steeds niet hoe die dat voor elkaar heeft gekregen) in zijn stal. Kan dat het misschien zijn? Maar hij is niet bang voor de deken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:15

Maar waarom heeft hij die deken op in zijn stal?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:20

Doet ie t ook als je em in andere stal zet? Of heb je die mogelijkheid niet?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:22

Shirley schreef:
Maar waarom heeft hij die deken op in zijn stal?

Is dat zo vreemd? Heeft de mijne ook hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:26

Achteruit de stal in parkeren, (box dicht) en belonen? (Belonen met iets als snoepje, bix, handje gras..)

En dan zonder deken natuurlijk, aangezien dat mogelijk de oorzaak is. Deken kan de volgende keer weer op, hij moet even terug vertrouwd raken..

In de box een bult gras of hooi helpt ook altijd wel!

(Bij mijn verzorgpony werkte achteruit maar 1x, daarna had ze het door :P Dus direct belonen wanneer hij in de stal staat!)

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 16:07

Yeeh! Hij gaat er weer in!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:16

Heeft hij niet klem gelegen ofzo fat hij angst krijgt?