Meedoen aan officiële wedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elizswea62

Meedoen aan officiële wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 00:33

Hooii,
Ik vraag me af hoe ik precies officiële wedstrijden zou kunnen rijden met mijn "probleem". Ik heb geen eigen paard of verzorgpaard. Ik rijd op een manege wat geen lid is van de FNRS. Ik zou niet snel van deze manege af willen gaan. Op deze manege heb je wel westrijden maar dat zijn geen officiële. Ik zou heel erg graag officiële wedstrijden willen rijden zonder dat ik van deze manege af ga. Is dat mogelijk?

Pistasche

Re: Meedoen aan officiële wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:44

Dat zal je moeten overleggen met de manege. Er zijn zat maneges waar manege paarden KNHS wedstrijden lopen maar deze paarden moeten dan wel beschikbaar zijn. Daarnaast zal je vervoer moeten hebben als je eigen manege deze wedstrijden niet organiseert.

Is een FNRS manege geen optie? Die proeven zijn een stuk minder duur en een mooie opstap naar KNHS. Anders zou ik toch misschien de onderlinge wedstrijden gaan doen, is een goede oefening!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:49

Op sommige maneges kan je een paard leasen waarmee je dan ook een startkaart bij de KNHS mag aanvragen. Je zou kunnen vragen aan de manege of dat bij jullie mogelijk is.
Dan zou je lid moeten worden van een rijvereniging en dan een startkaart aanvragen, vervoer naar wedstrijden regelen, startgeld per proef betalen, zorgen dat je de juiste kleding hebt etc. etc.

Zou iig eerst eens met je ouders overleggen wat die ervan vinden en je spaarpot bekijken hoeveel je over hebt voor het rijden van officiële wedstrijden.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:55

Dat zou wel kunnen, maar dan moet je aan de manege vragen of je een paard mag leasen en er een startkaart voor aan mag vragen. Sommige maneges doen dat wel. En vervoer is natuurlijk belangrijk, eventueel je ouders strikken ;-)

elizswea62

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:33

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga ze zeker gebruiken :)