Flemen van vermoeidheid?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Flemen van vermoeidheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 19:56

Vanavond zag ik mijn pony ineens constant flemen. Ze deed haar lip alleen omlaag om hem meteen weer omhoog te doen. Dat heb ik haar nooit eerder zo zien doen. Ze leek geen pijn te hebben. Ik kon beweging in de darmen horen, ze reageerde nergens gevoelig op aanraking en haar ogen stonden ook normaal. Ze zonderde zich ook niet van de andere paarden af, zoals ze wel doet als ze pijn heeft. Ze ging gewoon midden in de paddock liggen. Veel liggen. De hele tijd maar liggen. Af en toe zuchtte ze diep.

Na een klein uurtje werd het flemen een stuk minder. Al die tijd heeft ze voornamelijk gelegen, en leek ze gewoon moe.

Kan dat, flemen door moeheid? Morgen zal ik nog eens kijken of ze wat heeft maar ik zou eigenlijk niet weten wat :+ Ze is juist in erg goede doen voor haar leeftijd en conditie. Wel heeft ze wat last van de warmte, en had ze de hele middag in de zon gestaan omdat ze op de wei stond. Als ze op de paddock staat gaat ze meestal wel een tijdje binnen op stal staan.