geocachen te paard, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

geocachen te paard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 13:52

Zijn er hier nog meer mensen die weleens een geocache te paard hebben gedaan? Het lijkt me superleuk om het een keer te combineren maar het is niet makkelijk om er eentje te vinden.
Soms kom ik weleens een cache tegen die je te paard af kunt leggen, echter kan ik niet specifiek zoeken op een "paarden cache"..
Bovendien zie ik in de logs niks voorbij komen van ruiters dus vraag me af of ze dan echt goed geschikt zijn als je te paard bent.

Alle tips wat betreft leuke caches die je ter paard kunt doen zijn dan ook méér dan welkom!
Misschien zijn er zelfs wel die specifiek gericht zijn op ruiters?

72Melanie27

Re: geocachen te paard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:54

Ik moest het even opzoeken, had er nog nooit van gehoord.
Het zal vast wel bestaan voor ruiters!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:54

Ik heb het wel gedaan.. maar nu even geen paard onder mijn komt. Wil het wel weer gaan oppakken. . Nu maar even te voet.

Ik vond meestal fiets caches het leukste om te doen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:57

Hoi Iris, heb je dit topic al gevonden? [ENT-HK] Geocaching
Misschien dat daar mensen ook wel wat weten.

Ik zou gewoon een cache in de buurt zoeken en op je paard stappen om het eens te proberen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:57

Ik heb het ook weleens gedaan, gewoon een makkelijke zoek cache. Bij de Cache hield ik meestal even pauze, ik het logboekje schrijven, paardlief wat grasjes. Prima te doen. Zocht verder geen speciale caches, heb het ook niet altijd vermeld in de log dat ik te paard was geloof ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:01

Speciale 'paardencaches' zullen er niet zo snel zijn, net zoals er geen speciale mountainbikecaches of nordic walking-caches zijn.

Als je op de site of in de app bij een specifieke cache kijkt onder 'attributen', dan zie je daar icoontjes staan voor de toegankelijkheid. Daar zitten ook ruiter- en fietsicoontjes bij. Daaraan kun je afleiden of je te paard of met de fiets bij een cache kunt komen.

Mijn pony vindt er trouwens niks aan. Dan moet-ie wachten tot ik iets op zo'n suffe logrol heb gekrabbeld en dat vindt-ie maar stom. ;)

Ik zie dat de link naar het geocaching-topic al is gegeven. :)

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 14:16

Bedankt voor de link, ik zal ook hier eens een balletje opgooien.
Inmiddels zijn we er wel achter dat veel caches niet te doen zijn te paard omdat je op veel plaatsen niet kunt of mag komen ( wij zoek meestal iets in het bos ).
De icoontjes ken ik inderdaad, helaas kun je daar naar mijn weten niet specifiek op zoeken dus dan wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg..

Dus vandaar dat ik me afvroeg of er mensen zijn die leuke caches weten die goed te doen zijn te paard.
Lijkt me zo heerlijk om onze paardjes op de trailer te zetten en een andere omgeving te gaan verkennen :D

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:31

Hier in Doorn lopen een paar caches langs een pad wat goed te doen is per paard. Op de postweg in Doorn. Weet alleen niet of je dat te ver vind. Denk dat parkeren bij het Doornse Gat het beste is. Kan daar ook leuk in het bos rijden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:43

Ha leuk

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:00

Weet er een paar in ouddorp, maar dat moet je alleen doen als je toch in de buurt bent.
Nu sta ik met paardlief in oostvoorne, als er iemand daar nog een leuke weet hoor ik het graag.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:03

Ik vond laatst een geocache. Ik had er nog nooit van gehoord maar nieuwsgierig als ik ben heb ik hem open gemaakt, gekeken wat er in zat en weer netjes terug gelegd.

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 05:27

N.a.v. dit topic even opgezocht wat het is en wat lijkt het me leuk! App op m'n telefoon gezet en te voet even m'n eerste cache hier in de straat opgezocht (niet kunnen vinden overigens).
Over een week of 2 maar eens te paard op jacht. :j

Gebruiken jullie je telefoon of een GPSapparaatje?

* Typo

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 07:28

Aan de rand van Hilversum en Bussum ligt een smiley cache op de hei die is volgens mij te voet en te paard te doen. Staat er ook bij. Wel veel afstappen vrees is. Succes

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:38

Ik gebruik de garmin etrex. Vind het een fijn apparaat in gebruik. Met mijn telefoon gaat wel. Maar ben altijd bang dat ik em laat vallen.. en de batterij gaat snel leeg.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 13:03

Wij gebruiken onze telefoon, werkt prima maar wel zorgen dat de batterij goed vol is als je een multi gaat doen. Verder hebben we een rugzakje met wat handige dingen zoals een rolmaat, magneet, blocknote met pen en een spiegeltje.
Ik zie net dat er ook een oppikkertje in de Kampina ligt, we zullen eens kijken of we 'm te paard kunnen vinden :)
Overigens ligt er een supermooie cache bij ons in de buurt, niet geschikt om te paard te rijden maar wel een prachtige wandeling door de Kampina!