Hebberige pony die snoepjes wil

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijerrr

Hebberige pony die snoepjes wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 19:35

Hoi mensen,
Ik heb een Shetlander Bo van 8 jaar oud (?) die erg vervelend is tijdens het 'trainen'. Ik kan eigenlijk geen snoepjes gebruiken omdat ze alleen daar op uit is. Ik doe met haar aan vrijheidsdressuur en we zijn veel aan het oefenen (momenteel niet omdat ze hoefbevangen is :( ) en als ze dan iets goed doet beloon ik haar. Als we dan vervolgens verder gaan, gaat ze steeds naar je hand toe en schud ze met haar hoofd. Als we klaar zijn gaat ze achter je aan rennen en soms zelfs bijten of bokken.
Nu heb ik een keer gelezen dat je in plaats van snoepjes ook een klikker kunt gebruiken om mee te belonen. Dat heb ik een paar keer geprobeerd maar dit werkt niet echt.
Iemand een idee hoe ze minder hebberig wordt en normaal reageert (ook na afloop van het werk)? Alvast bedankt! :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:44

Dacht gelijk je moet clicker gebruiken.
Het gebruik van clicker is best wel precisiewerk. Hoeft niet alleen met voer, je kunt ook verbale beloning of klopje geven. Want eigenlijk is de click de beloning.

In paardenwereld ben ik er niet zo mee bekend maar het boek clickertraining van dogaction in Son is heel erg leerzaam.

Ook hoe belangrijk het is om het moment te vangen.

dewilderoos

Re: Hebberige pony die snoepjes wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:51

kijk eens op www.nalanta.nl en dan onder het kopje vrijheidsdressuur, daar staat je antwoord misschien wel!
Daar heb ik tenminste wel de basis opgepikt.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:57

marijerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 09:00

A3a1 schreef:
Dacht gelijk je moet clicker gebruiken.
Het gebruik van clicker is best wel precisiewerk. Hoeft niet alleen met voer, je kunt ook verbale beloning of klopje geven. Want eigenlijk is de click de beloning.

In paardenwereld ben ik er niet zo mee bekend maar het boek clickertraining van dogaction in Son is heel erg leerzaam.

Ook hoe belangrijk het is om het moment te vangen.

Oké bedankt voor de tip! :D

marijerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 09:01

dewilderoos schreef:
kijk eens op http://www.nalanta.nl en dan onder het kopje vrijheidsdressuur, daar staat je antwoord misschien wel!
Daar heb ik tenminste wel de basis opgepikt.

Oh ja ik ken die site wel, dankjewel!

Marow

Re: Hebberige pony die snoepjes wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:39

Nogal herkenbaar :P

Ik zal dit topic blijven volgen!