terug van weggeweest

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susannesinke

terug van weggeweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 23:39

Hallo

Ik heb een verzorgpaard en ben tijdelijk uit de running geweest (maandje). We waren echt 2 handen op een buik. Vandaag ben ik weer bij haar geweest en heb grondwerk met haar gedaan. Ze deed erg boos naar mij, ze liep kort om mij heen en dreigde met haar hoofd. Als ik vroeg aan te galopperen draaide ze der billen naar mij toe en sprong omhoog en gaf zelfs een bok in mijn richting. wel met het stappen liep ze nog net zo achter mij aan als voor heen. Ook als ik wegrende rende ze naar mij toe ( wel dreigend op mij af ).

Is onze band weg? Is ze boos? wie weet wat dit betekend?
kan het zijn omdat ze al die tijd ook niet meer aan het werk ik gezet?

jensvl

Re: terug van weggeweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:00

Het kan veel zijn. Het kan zijn dat ze haar leventje leuker vind zonder iemand die wilde dat ze werkte.
Het kan zijn dat ze vindt dat je geen recht hebt op leiding omdat je er niet genoeg bent ( hoewel dit zelden de oorzaak is, gebeurt het soms).
Het kan zijn dat het speelsheid is of het willen kwijt raken van energie.
Jij weet dat op dit moment het beste. Jij kent je paardje en maakt ze me zoals ze is.
Vanaf een computerscherm is het moeilijk hier een antwoord op te geven dat klopt.
En aangezien de oorzaak me nogal belangrijk lijkt voor hoe je ermee om moet gaan denk ik dat je als het zo blijft of al even het geval is, het best hulp kunt inschakelen.
Dit kan iemand bij je in de buurt zijn van bokt of iemand anders.
Ik werk reeds enkele jaren met paarden met een groot scala aan problemen. En ik kan je zeggen dat dit probleem zeker op te lossen valt mits de oorzaak juist is en er ook juist op gereageerd wordt.
Als je wilt dat ik langs kom om te helpen mag je altijd een pb sturen.

Idk123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:16

Het kan ook zijn dat er wat medisch is, maar er kunnen vele andere oorzaken zijn. Kijk ook goed terug naar jezelf, hoe voelde jij je? Was je nerveus of juist relaxt? Een paard is goed in spiegelen en het is ook mogelijk dat de oorzaak bij zelf ligt.

susannesinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 18:58

Dankjewel voor jullie reacties! Voorheen was ze nooit zo we waren echt 2 handen op een buik en ik was er heel erg vaak. Zelf was ik ook erg relaxt ( denk ik zelf ) maar misschien onbewust toch niet. Ze heeft erg veel ruiters op haar rug gehad helaas (voor mij). Ondanks dat heb ik in een korte tijd heel erg veel bereikt met haar. En ben ik ook met haar gestart eerder dan ik zelf al had verwacht daarom had ik de reactie van haar totaal niet verwacht.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:00

Komt het niet doordat ze een maandje minder beweging heeft gekregen?

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:59

ik weet niet zeker hoe het bij paarden zit, maar katten kunnen al heel boos zijn na een weekje vakantie. 1 van mijn oude katten keek je dan letterlijk een week niet aan. Mogelijk is ze dus gewoon boos en voelde ze zich in de steek gelaten.

Aangezien je aangeeft dat ze in stap wel normaal doet kan het ook lichamelijk zijn of gewoon energie teveel. Als ze boos is of energie teveel heeft zal het snel beter moeten gaan. Blijft het aanhouden, dan zou ik het even bij de eigenaar aangeven en het paard lichamelijk na laten kijken.

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 04:53

Ik wil echt het paardengedrag niet 'vermenselijken', maar ik ben soms voor een aantal maanden naar het buitenland en mijn paard keek/kijkt mij de eerste 2 dagen na mijn terugkomst niet eens aan... Dan laat ik d'r gewoon lekker mokken en ga gezellig even in de wei zitten. Na een paar dagen is ze weer de oude. :D

Misschien moet je nog heel even een paar dagen geduld hebben en het dan nog eens proberen?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:37

Ts ik zou het een paar dagen geven. De kans is groot dat jouw verzorgpaard weer de ouwe wordt. Gewoon leuke dingen doen en even extra aanhalen en dan zou het terug in orde moeten komen. Zo niet dan zou ik verder kijken naar een medisch probleem. Succes!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-05-16 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast daar bericht waarop gereageerd werd verwijerd is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:43

Mijn paard is ook boos als ik een weekje weg ben geweest, ik vind het wel grappig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:51

Moderatoropmerking:
Een tweetal off topic berichten heb ik verwijderd. Daardoor ook twee berichten waarin gereageerd werd op het verwijderende bericht. Laten we blijven reageren op de vraag van TS die een oorzaak zoekt voor het feit dat haar verzorgpaard afwijkend vergeleken met normaal reageerde op haar aanwezigheid. Alle andere speculaties die niet met dit onderwerp te maken hebben zullen verwijderd worden!

susannesinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:25

Iedereen dankjewel voor de berichtjes!! ze is weer de oude :-)