Hoi! Mijn merrie van 10 jaar is erg happerig en doet vaak boos naar andere paarden die voorbij lopen. Ik vind dit erg vervelend voor de mensen die langs haar moeten met hun paarden. Doordat ze zodra ze heeft ' gehapt ' of dit geprobeerd te hebben haar hoofd snel terug trekt heeft ze erg veel wondjes op haar hoofd die uiteindelijk weer littekentjes worden.
Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat ze niet zo gemeen doet tegen andere paarden? Het is geen optie om haar klep dicht te doen, hier gaat ze namelijk met haar hoofd tegen aan duwen etc..
Shenavallie
Geplaatst: 30-04-16 18:40
Is het mogelijk dat ze uit de looproute een stal krijgt? Dit lijkt me voor haar veel vervelender dan voor de voorbijgangers.
@Shenavallie ze heeft al een stal die niet echt bepaald in de looproute ligt. Ik heb zelf het idee dat ze zo doet omdat ze de ' baas ' wilt zijn, snapje wat ik bedoel? Ze deed namelijk ook altijd gemeen naar andere merrie's waar ze vroeger mee in de wei stond. Als ze dan eenmaal de baas was, was het over. Nu staat ze alleen in een wei naast andere weides met paarden en gaat het prima. Alleen als ze in haar stal staat niet..
MVasbo
Geplaatst: 30-04-16 19:02
Mijne doet hetzelfde, ik heb gekozen om van box te wisselen, nu staat ie veel rustiger.
Een paard hapt niet zomaar zonder enige reden naar andere paarden, observeer haar eens goed. Het kan zijn dat er iets medisch is of dat ze pijn heeft en het 'afreageert'. Staat je paard al lang op die stal? Anders kan het ook nog wel wat met rangschikking te maken hebben..
Deed een merrie op de hoekstal ook altijd. Altijd een hap naar die van mij, die zich er niets van aantrok. Het stoorde mij ook niet echt, ik maakte gewoon de bocht iets groter. Kon ze er net niet meer bij. Als het storend is, een andere box vragen.