Het is wat vroeg, maar beter te vroeg als te laat.
Ik heb een ranke pony van 1,32 met redelijk veel schoft die snel schuurplekjes heeft.
Op de schoft krijgt hij vrij gauw drukkingen van zijn deken.
Hij heeft nu een iets gevoerde regendeken, een het model zoals Amigo heeft.
Maar ondanks de lichte voering toch zijn schoft aan het eind van de winter kaal en aan het eind zelfs bijna stuk, ondanks extra een paar lagen fleece bij de schoft.
Verder past de deken prachtig, niet te strak om de borst, niet te los en niet te strak maar die schoft is best gevoelig.
Een andere deken bleef weer ruim achter de schoft hangen.
Verder is hij best rank, sommige dekens in zijn maat lijken net jurken.
Wie oh wie heeft er een goede tip? Een borstbeschermer heb ik liever niet maar wat moet moet.
Ik dacht zelf aan een harry's horse highliner, maar een zweetdeken met hals van dat merk was gewoon veel te lang en kwam de laatste sluiting tot zijn knie.
Omdat dekens toch best prijzig zijn dacht ik ik ga vast beginnen, dan kan ik de aanbiedingen en marktplaats in de gaten houden.
Ik heb een regendeken nodig en een 200 grams, het mag een linersysteem zijn mits het niet gigantisch duur is.
Zonder hals, of met afneembare hals.
Bucas en Rambo valt nieuw af vanwege de prijs, en dan ik heb nog steeds geen garantie dat dit niet schuurt.
Wie heeft er een goede tip?
Hij is helaas gewoon gevoelig, de singel van zijn mentuig liep hij zich ook op kaal, zelfs met lamsvel er omheen...
Ik heb dan ook weinig hoop dat ik wat vind wat 100% goed zit, maar zonder scheren was het geen doen, ook deels scheren was niet afdoende.