Paddestoel cap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamzel

Paddestoel cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 13:06

Dag bokkers.. Ik zit met een probleem.

Ik heb een smal hoofd, en pas daardoor maar weinig caps. Nu wil ik best wat geld uitgeven, maar het probleem is dat de cap dan goed past (denk aan GPA) maar het we nog steeds ontzettend lelijk uit ziet. Vergelijkbaar met een paddestoel.
Je hebt dan zeg maar mijn hoofd als stronk, en dan komt die cap met een dikke rand. Ik voel me net Toad van Mario.

Weet iemand of er ook smalle caps bestaan? :) dus niet alleen een smalle pasvorm maar ook een smalle omvang..?
Of zal ik maar verder gaan als miss mushroom?

Alice13

Re: Paddestoel cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:08

Hoi ik denk dat je dat probleem steeds meer gaat krijgen. Ik vind alle caps steeds dikker worden dus met een smal hoofd idd net een paddestoel

Ik heb een Charles owen nog steeds een champignon maar zat wel het beste op m'n hoofd. Daarnaast pas ik ook de Samshield en KEP goed. Goedkopere merken kan ik v links nr re bewegen die zijn te rond voor mijn ovale hoofd.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 13:12

De Harry's Horse Concorde zat me nog wel goed van de goedkopere caps, verder ben ik ook duur.
Ik had laatst een Charles Owen op die ook nog wel mooi zat alleen daar zat wat te veel glitter op voor mij. Die hele klassieke vind ik niks.

Maar thanks! Zijn ze dan met de nieuwe veiligheidsregels dikker geworden?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:12

Samshield ?

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 13:14

Amiigo schreef:
Samshield ?

Die ik heb op gehad: same story -O-

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:14

Ik heb idd die hele klassieke. HH past mij dan weer helemaal niet. Pro rider gaat nog, misschien is dat nog wat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:15

Ik heb even in je profiel gekeken, begreep namelijk niet wat je bedoelde...
Nu wel :o

En ik vind het wel apart, je ziet het namelijk bijna niet meer, die champignon modellen. Is je huidige cap niet gewoon veel te groot? En heb je al eens wat meer verschillende modellen op gehad?
Op de foto's heb je een open blouse aan, het dicht maken van die blouse kan al een verschil opleveren.

Ik heb zelf een Charles Owen Wellington Classic, is ook een enorme cap, maar dat valt heel mooi weg op m'n hoofd. Evenals de Uvex die ik heb, al vind ik die cap echt gewoon super lelijk.
Uvex: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57BD9A3C

Charles Owen: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57AB1EB2

Wat misschien meteen opvalt is dat de Uvex gewoon plots ophoudt, terwijl de CO wat mooier de lijnen van het hoofd volgt. Ik denk dat beide caps geen optie voor jou zijn, maar dat je aan de hand van deze caps wel een beetje kan zien dat het echt uitmaakt hoe de cap de lijnen van je hoofd volgt.

Helaas heb ik geen foto's meer van mijn oude Kavalkade cap, die zat ook heel raar op mijn hoofd (maar paste niet echt eigenlijk).

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 13:18

Ik pas echt alleen die Concorde van HH de rest allemaal te rond.

Pro rider kan ik nog wel proberen!

Oh die op mijn profiel is een HH in maat 59 (onderste twee foto's) en dus te groot maar een 58 knelt (bovenste foto, die vond ik wel mooi zitten!). Ik ben ook op zoek naar een nieuwe, het is niet dat ik niets heb op gehad. Ik kan nog wel wat foto's uploaden van GPA, Pikeur en HH die ik heb op gehad!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:11

Van Horka de klassieker model

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:13

Ik had hetzelfde probleem en ben toch voor de Charles Owen Wellington gegaan, al ben ik nog steeds niet helemaal zeker of ik hem nou wel of niet mooi vind :+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:36

Ik heb een beetje hetzelfde, komt gewoon door de vorm van mijn hoofd. Smal, maar ovaal dus de omvang wordt iets groter dan wat mooi zou zijn. Het is maar gewoon zo. :)

xxvera97xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:52

een cap van Horze ?

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:25

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:31

De concorde is mooi, waarom neem je die niet?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:40

De caps die je op je hoofd heb in je profiel vind ik er helemaal niet paddestoel achtig uit zien, maar een ander ziet dat natuurlijk altijd anders dan jezelf. :+

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:42

Als je een dure wilt kopen.. wellicht heb je nog even tijd en wacht je een actie af.. ik heb destijds mijn GPA gekocht met 25%korting.. moest wel paar weken wachten omdat die besteld moest worden maar dat scheelt wel een hoop centjes ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:44

De caps van BR zitten het mooist op mijn ovalen minihoofd.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:20

astridastrid schreef:
De concorde is mooi, waarom neem je die niet?

Omdat hij niet mooi zit, elke cap die ik op heb zit niet mooi :(
Evenals de GPA. Dan geef ik toch liever minder geld uit aan een goedkopere, bijna net zo goed zittende, maar net zo lelijke cap.

BR heb ik er nog niet zo veel van op gehad omdat ze vaak niet meer in mijn maat waren dus wie weet zit die wel mooi!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:39

Ik heb van de week een Charles Owen besteld, een AYR8. Rib uit m'n lijf (gelukkig heb ik er nog een paar :+), maar deze zat het mooist. Al blijft een cap altijd een enorm ding :P

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:44

Ik weet dat Charles owen een smalle pasvorm heeft en de KEP Italia caps hebben een speciale voering met grote zijstukken voor mensen met een smal hoofd ;)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:45

Ik heb echt een mini hoofd, maat 56 en heb momenteel een vrij goedkope decathlon cap
Ook zie ik niet heel erg veel paddestoel in je profiel hoor...
Maar ik zou als het je echt stoort eentje pakken die diep over je hoofd valt zodat ie er niet zo op staat

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:49

Ik heb ook en ovaal hoofd, van boven gezien. De Kavalkade cap's pas ik wel! In mijn profiel de Kavalkade Safety Air, heb nu een Kavalkade Elegant

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:51

Mijn ovale hoofd zit super in een Uvex Exxential.
Nu moet ik wel zeggen dat met de nieuwe veiligheidseisen, mijn nieuwe Exdential, die daar al aan voldoet, een beduidend dikkere schaal heeft als het model dat nog voldeed aan de EN 1384.
Ik gok dus dat die nieuwe eisen helmen per definitie wat meer champignonnerig lijken dan voorheen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:10

Joanne1987 schreef:
Ik heb echt een mini hoofd, maat 56 en heb momenteel een vrij goedkope decathlon cap
Ook zie ik niet heel erg veel paddestoel in je profiel hoor...
Maar ik zou als het je echt stoort eentje pakken die diep over je hoofd valt zodat ie er niet zo op staat

Hier maatje 54.... :')
En smal/ovaal en ook wat langer gezicht...

Ik herken je probleem TS; hier zitten veel caps ook niet mooi en krijg ik ook een paddestoel hoofd...
Heb hier voor dressuur een ouder type hh en voor marathon en training de casco champ. Die zit echt super mooi op mijn smalle en kleine hoofd.
De nieuwe casco champ ook in m'n handen gehad maar die stond weer voor geen meter en vond m niet mooi....

Gpa staat hier ook prima en vind mooi maar is me net ff te duur :Y)
Casco champ zit heerlijk luchtig en mooi om je hoofd ipv als een paddestoel óp je hoofd.

Uvex zit wel fijn maar ziet er echt niet uit hier... net als de goedkope casco bijv. Mooi idd de Uvex op smal hoofd maar ziet ook weer meer op dan eromheen hier.
Maak altijd wel mensen aan het lachen als ik ze eens voor de gein op zet :))

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:34

Casco caps heb ik lang gebruikt .
Die paste mooi op mijn ovaal hoofd .
Nu een Pikeur GPA . Die is ook fijn .
Voel m niet eens zitten .