Augustus 2015 heb ik mijn paard verkocht. Ik had toen net twee maanden nieuwe leren handschoenen, die ik ook droeg met longeren, buitenzetten, eigenlijk altijd... Nu liggen ze al een poos in de schuur en stinken ze verschrikkelijk Kan ik ze in de wasmachine gooien of gaan ze daarvan kapot?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 26-04-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Waarschijnlijk gaat in de wasmachine gewoon goed, als je t niet vertrouwd is er een speciaal wasmiddel voor leren producten verkrijgbaar!
ierusju
Geplaatst: 27-04-16 00:32
Anders stop je ze eerst bij je fijnwas om te zien hoe ze er uitkomen. Waarschijnlijk ruiken ze dan nog niet heel erg fris, maar als ze er zonder kleerscheuren uitkomen, kunnen ze waarschijnlijk wel in een wat ruigere was. En dan hopen dat ze weer fris gaan ruiken
Handschoenen aantrekken en dan gewoon met (zadel)zeep onder de kraan “je handen wassen”.
Als dat niet helpt kunnen ze altijd nog in de machine met een speciaal leerwasmiddel. Even in een waszakje doen zodat ze niet zo door de hele trommel vliegen. Zo koud mogelijk (20-30°C) en kort programma.
Britta31