Welke bodyprotector?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 00:35

Hallo,

Aangezien ik de laatste tijd veel meer spring en dat ook vaker wil blijven gaan doen en ook af en toe een boomstammetje was ik opzoek naar een bodyprotector.

Welke van deze 2 raden jullie aan? Hij moet 'flexibel' zijn zodat ik er geen last van heb tijdens het rijden/sprong. Ik spring zelf ook eens zonder zadel 80 cm en het gaat gewoon om de veiligheid stél dat je valt bij de hogere sprongen :Y)

http://www.decathlon.nl/bodyprotector-safety-100-kind-id_8172540.html?channel_code=34&product_code=93334175&utm_medium=affiliation&utm_source=tradetracker&utm_campaign=138880&utm_content=feed
http://www.dekroo.nl/webwinkel/ruiter/rijkleding/veiligheidsartikelen/93-bodyprotector-junior-equitheme.htm?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=algemeen&utm_term=Horsecheck&material=433971#color:zwart/blauw

groetjes kelsey

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:51

MWS => RUI

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:06

Hoi,

ik kan je tweede BP niet zien. Dan kom ik gewoon op de algemene website. Met beide heb ik geen ervaring. Mijn dochter heeft een USG Flexi bodyprotector. Hij is verstelbaar, maar bij de aankoop wel goed op haar lichaam afgesteld. Deze BP heb je ook in volwassen maten.

Ik zou gewoon eens naar een goede ruitersportwinkel gaan en je voor laten lichten. Zelf passen en even op een bok op een zadel gaan zitten.
Nu zal dat bij kinderen sneller zijn dan bij (jong)volwassen, maar bij sommige types zat er onder aan haar billen zat een flap die op het zadel in de weg zat.
Ook was er een type wat haar erg dwong stijf voorover te zitten. Daar kwam ze ook amper mee de bok en zadel op.
Het is echt een kwestie van passen en proberen. Je kunt van te voren ook aangeven wat je er maximaal aan uit wilt geven, dan kunnen ze daar rekening mee houden.

Met de USG Flexi die ze nu heeft zat ze keurig recht op het zadel en kon ze goed opstappen, haar tenen aanraken e.d.
Het is erg persoonlijk natuurlijk, maar wij zijn er erg tevreden mee! Het is zonde als je er één koopt en hij blijkt niet lekker te zitten of jou te dwingen in een bepaalde houding.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-04-16 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Re: Welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:11

ik heb zelf de usg flexi (sinds kort) deze vind ik erg confortabel en heb amper door dat ik m aan heb. ik heb er ook 1 van hkm (zonder blokjes) en bij deze lijkt t net alsof ik tussen 2 planken zit. dus ik zou wel 1e kiezen met blokjes.
Ik zou ook gewoon naar de winkel gaan om body protectors te passen met behulp van een winkelmedewerker

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:14

Ik zou zeggen ga passen, dan pas merk je wat voor jou het fijnst zit.
Ik heb sinds kort deze: http://www.divoza.com/nl/sir-lancelot-8 ... yprotector
Hiervoor deze een aantal keer aangehad: http://www.divoza.com/nl/harry-s-horse- ... yprotector
Echter vind ik de bewegingsvrijheid van de sir lancelot veel beter. Ook de pasvorm (ik heb een holle rug) was bij deze bodyprotector beter. Ik heb ze beide nog niet op het paard aangehad, maar achter op de koets bij (indoor)marathons. Ik kan bij beide erg goed en snel bewegen en bukken. Alleen bij de sir lancelot voel ik hem echt helemaal niet zitten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:17

LiannePuthzy schreef:
ik heb zelf de usg flexi (sinds kort) deze vind ik erg confortabel en heb amper door dat ik m aan heb. ik heb er ook 1 van hkm (zonder blokjes) en bij deze lijkt t net alsof ik tussen 2 planken zit. dus ik zou wel 1e kiezen met blokjes.
Ik zou ook gewoon naar de winkel gaan om body protectors te passen met behulp van een winkelmedewerker

Deze heeft mijn dochter ook met de blokjes. Mijn dochter zit er soms mee in de bank voor ze naar les moet, zo comfortabel vindt ze hem zitten :+

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:53

De eerste bodyprotector uit de OP heb ik een aantal jaar gehad. Zat op zich prima, maar had niet het juiste keurmerk om mee te crossen. Sinds kort heb ik de USG flexi, zit veel fijner en heeft een hoger keurmerk. Kan 'm je zeker aanraden!

Pukkie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:18

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:08

Als je wat duurder uit wil geven dan zal ik voor race safe kiezen. Zelf goede ervaring mee

xxvera97xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:31

Ik zou ze eerst in de winkel gaan passen zodat je weet hoe het zit.
Anders zou ik denk ik voor de 2e gaan