vreemd gedrag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordie333

vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 20:33

Even korte uitleg :

Mijn tinker is erg lief tegen haar vriendje (mini) staan altijd samen te eten, kroelen etc.
1,5 week geleden wou ik de sokken vd tinker wassen voor het eerst dat ik dat deed.
ze raakte helemaal in paniek ook al deed ik het rustig en zonder pijn te doen.
Uiteindelijk na 1 been moeten stoppen.
nu wil ze al 1,5 week niks meer van me weten, loopt weg als ik wil aaien ik kan echt niks meer goed doen.

Als mijn mini er bij staat als ik de tinker wil aaien (en zij dus weg loopt) dan bijt de mini haar heel gemeen in haar hals.
alsof hij wil zeggen dat ze niet zo raar moet doen.
Ik heb dat nou al een paar keer mee gemaakt, ze doen gewoonlijk super lief tegen elkaar.

Wie heeft er een verklaring ?

jensvl

Re: vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:44

Heel wat paarden zijn nature bang van water. Ik weet niet of dat hoort het geval is, maar als ik je uitleg lees, lijkt het er wel op.
Ze loopt weg van hetgeen waar ze bang voor is (het water) en merkt dat ze er van af is op het moment dat ze van je weg is.
Ik vermoed dat ze je linkt met het water.

Vanaf hier is het heel moeilijk om de reden te zien waarom de shet aanvalt.

De oplossing is haar te laten wennen aan water en ervoor te zorgen dat het water verdwijnt bij de minste ontspanning, niet omdat ze wegloopt.

mcfly

Re: vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:08

Heeft ze geen mok aan de benen? Daar kunnen ze ook heel heftig door reageren.

Sofiaxblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:47

Rustig aan laten wennen, rustig met een emmer in de stal of iets meenemen en met een spons , sponzen.... Hoe vaker je het doet , hoe makkelijker het gaat...
Heb geduld!