op het verkeerde been licht rijden op de ac-lijn

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nijland

op het verkeerde been licht rijden op de ac-lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:14

Kan je op het verkeerde been licht rijden op de ac-lijn??

Tijdens de proef in t l1 moet je in stap binnen komen en dan tussen x en g aandraven, kan je dan op het verkeerde been licht rijden?

Mettee

Re: op het verkeerde been licht rijden op de ac-lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:14

Ja want je moet dan vgm rechterhand dus gewoon al lichterijden de kant die je opgaat

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:15

Dat stukje niet echt.

Maar je gaat bij c rechts of links.

Ik zou er al voor kiezen om op die hand licht te rijden, waar je bij c naar toe moet.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:16

Ja dat kan! Je weet altijd of je bij C op de rechterhand gaat of op de linkerhand dus bij het aandraven gelijk op het goede been gaan rijden en niet midden in de volgende oefening gaan wisselen, dan word het erg rommelig

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:18

Je mag tegenwoordig ook gewoon doorzitten. Opgelost :Y)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:19

cp112 schreef:
Je mag tegenwoordig ook gewoon doorzitten. Opgelost :Y)

Dat dus haha als je t niet zeker weet, doorzitten! :j

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:21

L0veMyHorse schreef:
Ja dat kan! Je weet altijd of je bij C op de rechterhand gaat of op de linkerhand dus bij het aandraven gelijk op het goede been gaan rijden en niet midden in de volgende oefening gaan wisselen, dan word het erg rommelig

Ligt eraan hoe vlot iemand voorleest
Als de ruiter al aan draaft voordat jij voorleest dat de ruiter bij c links of rechts af moet.
En als de ruiter van been verwisselt op het moment dat hij afwent

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:22

nijland schreef:
L0veMyHorse schreef:

Als de ruiter al aan draaft voordat jij voorleest dat de ruiter bij c links of rechts af moet.

Je hoort ten alle tijde de proef te kennen. En niet op je voorlezer te vertrouwen. Huidige proeven zijn zo snel, dat een voorlezer wel eens iets te laat is met voorlezen. En kan je zeggen hoe hoger je rijd, hoe sneller alles nu op elkaar volgt.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:23

nijland schreef:
L0veMyHorse schreef:

Maar ik neem aan dat jij niet zonder te weten welke proef je rijd, een proef rijden? Je oefent hem toch vast een keer of leest hem door waardoor je dat weet..
Maar als dat te moeilijk is dan blijf je lekker doorzitten, zoals hierboven al gezegt, probleem opgelost! Succes met je wedstrijd :)

smurffie

nijland schreef:
L0veMyHorse schreef:

Dan is dat prima. Foutje door de jury?
Tevens is het wel aan te raden om je proefje te kennen...

ukkiepuk

nijland schreef:
L0veMyHorse schreef:

Je moet zelf je proef van te voren kennen, dus je weet voordat je begint al of je rechts of links moet bij C :Y) voorlezer is een hulp.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:24

Maar je mag er toch van uit gaan dat de ruiter de proef een beetje kent en dus wek weet of ie links of rechts moet bij C?
Dus: óf alvast op het goede been lichtrijden omdat je weet waar je naartoe gaat, óf doorzitten :)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:30

Nee, de proef niet van te voren geoefend,vrij laat besloten toch nog te starten.
Vraag me toch af of het ergens beschreven staat in het reglement.in dit geval koste het de combi net hun 2e winstpunt voor deze proef
( jong paardje nog dus de voorkeur gaat liever uit naar licht rijden ivm leeftijd paard)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:31

Dan nog had de amazone/ruiter de proef kunnen leren, terwijl jullie naar de wedstrijd gingen. Of in ieder geval door kunnen lezen. Jammer, maar denk dat jullie gewoon je neer moeten leggen bij dat het net geen winstpunt was.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:37

nijland schreef:
Nee, de proef niet van te voren geoefend,vrij laat besloten toch nog te starten.
Vraag me toch af of het ergens beschreven staat in het reglement.in dit geval koste het de combi net hun 2e winstpunt voor deze proef
( jong paardje nog dus de voorkeur gaat liever uit naar licht rijden ivm leeftijd paard)

Als nog, het kost je letterlijk 10 seconden om je proevenboekje open te slaan en de tweede regel lezen of je op de linkerhand of rechterhand moet. Desnoods vraag je het aan je voorlezer tijdens het inrijden. Dat je je winstpunt daardoor bent misgelopen hoef je ons/jury niet te vertellen maar jezelf. Het is je eigen fout dat je hebt gekozen om dat niet van te voren te bekijken, ik bedoel 'vrij laat besloten om toch te starten', dit bedenk je vast niet 5 minuten voordat je de ring in rijd, genoeg tijd dus

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:42

Gaat ook niet om die ene winstpunt,die krijgen we toch niet meer.
Maar vraag me gewoon meer af waar het beschreven word in het reglement dat t fout is want de AC lijn valt in principe niet op de linker of rechterhand en de ruiter zat met het vervolgen bij c rechterhand wel op het goede been

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:45

Als t je toch al je winstpunt gekost heeft zat er dus wel meer fout in de proef, dan zou ik me daar vooral op richten :j
Verder als t beestje al L start zal t vast niet heel jong meer zijn, goede reden om t doorzitten te oefenen :) (sowieso snap ik de meerwaarde van lichtrijden bij een jong paard niet helemaal?)
En anders inderdaad toch maar even het proevenboekje openslaan, dit kan letterlijk binnen een minuut ;)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 20:03

saddledancer schreef:
Als t je toch al je winstpunt gekost heeft zat er dus wel meer fout in de proef, dan zou ik me daar vooral op richten :j
Verder als t beestje al L start zal t vast niet heel jong meer zijn, goede reden om t doorzitten te oefenen :) (sowieso snap ik de meerwaarde van lichtrijden bij een jong paard niet helemaal?)
En anders inderdaad toch maar even het proevenboekje openslaan, dit kan letterlijk binnen een minuut ;)

Vierjarige mogen al l starten ;)
( dat kunnen op papier zelfs nog 3 jarige zijn)

En waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben is waar t vandaan komt dat je op de ac-lijn op t verkeerde been zou kunnen licht rijden, ik kan het namelijk nog niet in het reglement terug vinden.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:05

nijland schreef:
saddledancer schreef:

Vierjarige mogen al l starten ;)
( dat kunnen op papier zelfs nog 3 jarige zijn)

En waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben is waar t vandaan komt dat je op de ac-lijn op t verkeerde been zou kunnen licht rijden, ik kan het namelijk nog niet in het reglement terug vinden.

Ja dat weet ik, dat is dan niet heel jomg toch, die zijn dan wss al gewoom een jaar onder het zadel? Als ze nog niet zover zijn moet je ook mog geen l starten vind ik, maargoes dat is een hele andere discussie