Zoektocht naar de perfecte laars

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Zoektocht naar de perfecte laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:13

Hoi bokkers! :wave:
Na heel bokt afgezocht te hebben toch besloten een topic te openen. Ik ben namelijk opzoek naar nieuwe laarzen! Momenteel rij ik met BR jodphurs en de chaps van Mondoni met 4 steentjes maar ik wil iets nieuws. Nu heb ik zitten twijfelen tussen laarzen en jodphurs maar ben uiteindelijk toch gegaan voor laarzen omdat ik dat toch mooier vind :)

Nu is mijn vraag: wie weet waar je de volgende dressuur laars kunt vinden
- zwart
- veters (niet tot boven, alleen ter hoogte van je enkel zeg maar)
- rits
Ook ben ik groot fan van glitter en lak, dit zou ook ideaal zijn als hiervan een klein detail op de laarzen zit maar niet een must.

Mijn maat: voet 41, hoogte 49-50 en breedte 37 (Even snel gemeten, dit is dus ruim genomen en zit dus speling in!)

Mijn budget ligt het liefste zo laag mogelijk :+ Heb even na gedacht en wil max rond de 400 eu. Uitgeven :)

Alvast heel erg bedankt als je de moeite wilt nemen om mee te denken! :evaw:

L0veMyHorse

Re: Zoektocht naar de perfecte laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 20:46

Even een schopje :*

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:47

Celeris laarzen. Zij hebben een vaste prijs en ze worden op maat gemaakt. Lak, steentjes, andere kleur het blijft dezelfde prijs.

amberi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:51

Ik heb mijn laarzen op maat laten maken bij Lipica, super tevreden over. Ik heb wel een redelijk standaard model gekozen met weinig poespas. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding en als je het leuk vind zijn er heel veel mogelijkheden qua ontwerp. Ze zitten wel in Raamsdonksveer en je moet er even langs voor de maten.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:54

Die heb je niet voor 400 toch puppetje? Ik ben ook aan het zoeken. Had de Deniro Ottaviano, maar vond de kwaliteit niet geweldig voor dat geld. Heb nu Mountain Horse Sovereign High Rider en die zijn ook mooi, maar te wijd bij mijn kuiten.
Ik heb super smalle enkels en smalle kuiten dus geen standaard maten. Maar wil ook geen vermogen uitgeven.

Ik lees mee dus..

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:54

Had vroeger altijd rectilignes. Vanwege het soepele leer.
Ik had ook veters voor tot de enkel en een rits tot de hak. Verder geen poespas met glitter (dat was toen nog niet :o )

Nu staan ze op zolder. Heb er 5 jaar alleen wedstrijden mee gereden (nog geen 100x mee gereden), en nu staan ze inmiddels al 5 jaar op zolder. Had wel geprobeerd ze te verkopen, maar werd te weinig voor geboden. Had er destijds € 550,- voor betaald, dan hou ik ze liever als collectors item haha.

Inmiddels heb je veel verschillende merken, toen was het alleen cavallo, petrie en toen het nieuwe merk rectiligne.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:57

Mijn Celeris waren 450 euro. Ik heb alleen een polo model.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 21:03

Bedankt voor de reacties!
De celeris laarzen had ik ook al gezien, de goedkoopste zijn €489,-. Ik zoek nog even verder maar hou ze zeker in gedachten! :D

Vind de petrie laarzen ook altijd mooi maar als je iets meer als het standaard model wilt stijgt de prijs gelijk als een malle.

_Zsazsa_ die van mountain horse zijn ook mooi! Jammer dat ze zo wijd zijn, dan gok ik dat ze voor mij ook te wijd zullen zijn :(

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:58

Ze zijn kuitmaat 33/34 dus erg smal alleen ik hen gewoon ongelofelijk dunne kuiten. Heel irritant altijd.

Welke maten zoek je?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:03

Ik volg dit topic ook! Ik heb nu Mondoni's, maar ben er zo klaar mee. De rits is continu stuk en ze zijn ontzettend ingezakt, ondanks de (goede) laarzenhouders..
Over Mountain Horse en Ariat hoor ik ook positieve dingen, ook voor de smallere kuit.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 12:52

Gekopieerd uit OP :o :voet 41, hoogte 49-50 en breedte 37 (Even snel gemeten, dit is dus ruim genomen en zit dus speling in)

Had ook gekeken naar Mondoni laarzen maar heb toch niet z'n goed gevoel bij de kwaliteit :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:53

Ohzo overheen gelezen!

Maar kuitmaat 37 is redelijk standaard bij Deniro. De Ottaviano is er in mega veel maten, met veters en rits. Is net iets boven je budget maar dan heb je wel kwaliteit.

Mijn Mountain horse heeft dat ook.

Afbeelding

Die zijn rond de 300,- en bij verschillende ruiterzaken te koop.

lieveke06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:57

Ik heb derby laarzen. Ben er ongelooflijk tevreden over en kun je op maat laten maken. Ze hebben heel veel verschillende ontwerpen. Succes met zoeken!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:32

heb zelf petrie laarzen op maat laten maken, het was de prijs waard. Voor lange buitenritten heb ik jodphurs en chaps.
Misschien kun je langs een ruitersport gaan voor meer informatie en eventueel om laarzen te passen, zo kun je zelf ziet welke laars het beste bij je past en het lekkerst vind zitten, succes :)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 19:03

Bedankt voor alle reacties!
Momenteel ben ik aan het kijken naar de QHP Norah. Vind het een mooie laars, weet iemand toevallig iets over de kwaliteit? Ik heb Koole gemaild over de maten aangezien ik niet veel duidelijker word van hun site/andere sites :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:00

Ts inmiddels al geslaagd?

Ik ben dezelfde zoektocht gestart. Heb nu zo'n 4/5 jaar mijn lipica's. Qua kwaliteit niets op aan te merken, alleen vind ik ze rond mn enkel te wijd.

Ik heb hoogte 46 en kuit 33/34, voetmaat 37. Maar een heeeele dunne enkel dus.

Ik blijf steeds terugkomen op Petrie, echter twijfel ik over de kwaliteit. De meningen rondom de standaard modellen lopen erg uiteen.
Ik vind de Leeds erg mooi, maar lees dan ook weer verhalen over dun leer en slijtage.

Ik had deniro op de lijst, maar qua levertijden en reparaties zijn de wachttijden me te lang.

Mountain horse lijkt mooi voor smalle enkels maar lees ik veel over slechte ritsen (wel oude topics), maar de modellen vind ik wel erg mooi.

Cavallo heeft een aantal mooie modellen, maar vind ik erg duur.

Budget dit keer is 300/400 euro, maar de 400,- is meer bedoeld voor een laars bij Divoza waar nog 25% korting vanaf gaat eind deze maand :D