Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ianrowan2009 schreef:Heb je geen tekorten aan vitamine D?
Mijn zus is toevallig ook al een tijd aan het zoeken wat er loos is en blijkt waarschijnlijk een tekort aan vinamine D. Overigens rijdt zij geen paard hoor.
Tigra_ schreef:Zelf gelukkig geen last van.
Maar hoeveel draag je je cap dan? En draag je ook vaak een pet?
Lijntje02 schreef:Ik had een paar jaar geleden aan de zijkant van mijn hoofd een soort rare streep een beetje onder mijn haar die de kapper opviel, omdat mijn cap toen redelijk klein en strak was moest het daar wel van komen.. 2 jaar geleden nieuwe cap gekocht, niets meer aan de hand.
Janine1990 schreef:Lijntje02 schreef:Ik had een paar jaar geleden aan de zijkant van mijn hoofd een soort rare streep een beetje onder mijn haar die de kapper opviel, omdat mijn cap toen redelijk klein en strak was moest het daar wel van komen.. 2 jaar geleden nieuwe cap gekocht, niets meer aan de hand.
Als in een soort van litteken dan?
Mijn kapster valt het afbreken van het haar dan op en het steeds meer worden... Verder is er weinig te zien.
Dat goed passende, pfff... ja, ik heb ooit een Kavalkade cap gehad, die rond was (mijn hoofd is ovaal) waardoor hij enorm knelde voor en achter. Gelukkig verder geen zichtbare schade van gehad, maar dan is een goede cap wel geweldig. Er kwam een Charles Owen, die ik nu voor wedstrijden gebruik. Daar heb ik het nooit bij gehad. Sinds een paar jaar dus de Uvex, qua pasvorm zou er toch weinig mis mee moeten zijn gezien het aandraai systeem lijkt me?
Tigra_ schreef:Er is ook wel een soort van aandoening waarbij de haarlijn dunner wordt maar dat is echt haaruitval(geloof ik) en niet zo dat het haar er kwetsbaarder wordt en daardoor sneller afbreekt.
Al zou je dan natuurlijk kunnen laten onderzoeken als het erger wordt en je verder wil gaan kijken
Sorry voor de vele vragen maar vindt het wel interessant ben zelf kapster.
Heb je verder ook wat kwetsbaar/fijn haar of eventueel over behandeld haar?
Verder is het dagelijks wassen ook niet zo goed, wat ik zelf doe is vaak het haar gewoon goed uitspoelen en niet wassen. Ik heb van mezelf erg fijn en kwetsbaar haar wat vaak ook teveel behandeld is met van alles daardoor breekt het toch redelijk makkelijk af en daarom probeer ik het wassen te beperken. Als je het gewoon heel goed uitspoelt met water is ook al het vuil, zweet en eventueel producten die je er in gedaan hebt eruit.
DominiqueDG schreef:Ik heb hetzelfde, maar ik heb al fijn en kwetsbaar haar van mezelf.
Mijn moeder viel het op dat ik vaak met mijn handen door mijn haar ga, als ik het los draag. Ik denk dat het daarvan komt, dus ik draag het iets vaker vast. Soort tic dus
Janine1990 schreef:DominiqueDG schreef:Ik heb hetzelfde, maar ik heb al fijn en kwetsbaar haar van mezelf.
Mijn moeder viel het op dat ik vaak met mijn handen door mijn haar ga, als ik het los draag. Ik denk dat het daarvan komt, dus ik draag het iets vaker vast. Soort tic dus
Maar kwetsbaar haar vast doen maakt het toch juist erger?
Handen door je haar maakt minder kapot dan een elastiekje volgens mij...