Haar breekt af door cap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Haar breekt af door cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:33

Ja, ik weet het niet zeker... Maar zowel kapster als ik constateren dat mijn haar behoorlijk afbreekt aan de voorkant (bij de haarlijn dus).

Ben benieuwd of er meerdere Bokkers zijn met dit probleem?

Ik rij met een Uvex Exxential, zo eentje met een uitneembare voering in stukjes te bevestigen met klitteband.

Ik was mijn haar dagelijks (vanwege het vele rijden) met Yes To shampoo en conditioner (dus parabeen en silicoon vrij)

Ianrowan2009

Re: Haar breekt af door cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:37

Heb je geen tekorten aan vitamine D?
Mijn zus is toevallig ook al een tijd aan het zoeken wat er loos is en blijkt waarschijnlijk een tekort aan vinamine D. Overigens rijdt zij geen paard hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:42

Zelf gelukkig geen last van.

Maar hoeveel draag je je cap dan? En draag je ook vaak een pet?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:45

Hier hetzelfde probleem! Ik was regelmatig de voeringen van mijn caps en was mijn haar 6 keer in de week ongeveer. Ik draag nooit een pet en heb het naast het rijden nooit in een staart.. Ik volg even.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:47

Ianrowan2009 schreef:
Heb je geen tekorten aan vitamine D?
Mijn zus is toevallig ook al een tijd aan het zoeken wat er loos is en blijkt waarschijnlijk een tekort aan vinamine D. Overigens rijdt zij geen paard hoor.

Lijkt me sterk, want het is echt voor aan de haarlijn. Het valt ook niet extreem op gelukkig, omdat ik van nature best wel wat volume in mijn haar heb. Maar het zijn steeds meer haartjes die kort zijn. Ik hoef niet per se over een paar maanden een ieniemienie pony te hebben :P

Tigra_ schreef:
Zelf gelukkig geen last van.

Maar hoeveel draag je je cap dan? En draag je ook vaak een pet?

4 á 5 keer per week voor een uurtje.
Draag nooit een pet en heb mijn haar vrijwel altijd los overdag.

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:51

Ik had een paar jaar geleden aan de zijkant van mijn hoofd een soort rare streep een beetje onder mijn haar die de kapper opviel, omdat mijn cap toen redelijk klein en strak was moest het daar wel van komen.. 2 jaar geleden nieuwe cap gekocht, niets meer aan de hand.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:58

Lijntje02 schreef:
Ik had een paar jaar geleden aan de zijkant van mijn hoofd een soort rare streep een beetje onder mijn haar die de kapper opviel, omdat mijn cap toen redelijk klein en strak was moest het daar wel van komen.. 2 jaar geleden nieuwe cap gekocht, niets meer aan de hand.

Als in een soort van litteken dan?

Mijn kapster valt het afbreken van het haar dan op en het steeds meer worden... Verder is er weinig te zien.

Dat goed passende, pfff... ja, ik heb ooit een Kavalkade cap gehad, die rond was (mijn hoofd is ovaal) waardoor hij enorm knelde voor en achter. Gelukkig verder geen zichtbare schade van gehad, maar dan is een goede cap wel geweldig. Er kwam een Charles Owen, die ik nu voor wedstrijden gebruik. Daar heb ik het nooit bij gehad. Sinds een paar jaar dus de Uvex, qua pasvorm zou er toch weinig mis mee moeten zijn gezien het aandraai systeem lijkt me?

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:07

Janine1990 schreef:
Lijntje02 schreef:

Als in een soort van litteken dan?

Mijn kapster valt het afbreken van het haar dan op en het steeds meer worden... Verder is er weinig te zien.

Dat goed passende, pfff... ja, ik heb ooit een Kavalkade cap gehad, die rond was (mijn hoofd is ovaal) waardoor hij enorm knelde voor en achter. Gelukkig verder geen zichtbare schade van gehad, maar dan is een goede cap wel geweldig. Er kwam een Charles Owen, die ik nu voor wedstrijden gebruik. Daar heb ik het nooit bij gehad. Sinds een paar jaar dus de Uvex, qua pasvorm zou er toch weinig mis mee moeten zijn gezien het aandraai systeem lijkt me?

Niet echt een litteken, op de plek waar de rand van mijn cap zat begonnen er op dat randje gewoon geen haren te groeien, maar je zag er niets van, omdat de andere haren er overheen vielen.

Ik heb nu ook een Uvex, inderdaad heel handig aandraaisysteem. Daarvoor had ik trouwens een Casco.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:09

Er is ook wel een soort van aandoening waarbij de haarlijn dunner wordt maar dat is echt haaruitval(geloof ik) en niet zo dat het haar er kwetsbaarder wordt en daardoor sneller afbreekt.
Al zou je dan natuurlijk kunnen laten onderzoeken als het erger wordt en je verder wil gaan kijken

Sorry voor de vele vragen maar vindt het wel interessant ben zelf kapster.
Heb je verder ook wat kwetsbaar/fijn haar of eventueel over behandeld haar?

Verder is het dagelijks wassen ook niet zo goed, wat ik zelf doe is vaak het haar gewoon goed uitspoelen en niet wassen. Ik heb van mezelf erg fijn en kwetsbaar haar wat vaak ook teveel behandeld is met van alles daardoor breekt het toch redelijk makkelijk af en daarom probeer ik het wassen te beperken. Als je het gewoon heel goed uitspoelt met water is ook al het vuil, zweet en eventueel producten die je er in gedaan hebt eruit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 10:42

Tigra_ schreef:
Er is ook wel een soort van aandoening waarbij de haarlijn dunner wordt maar dat is echt haaruitval(geloof ik) en niet zo dat het haar er kwetsbaarder wordt en daardoor sneller afbreekt.
Al zou je dan natuurlijk kunnen laten onderzoeken als het erger wordt en je verder wil gaan kijken

Sorry voor de vele vragen maar vindt het wel interessant ben zelf kapster.
Heb je verder ook wat kwetsbaar/fijn haar of eventueel over behandeld haar?

Verder is het dagelijks wassen ook niet zo goed, wat ik zelf doe is vaak het haar gewoon goed uitspoelen en niet wassen. Ik heb van mezelf erg fijn en kwetsbaar haar wat vaak ook teveel behandeld is met van alles daardoor breekt het toch redelijk makkelijk af en daarom probeer ik het wassen te beperken. Als je het gewoon heel goed uitspoelt met water is ook al het vuil, zweet en eventueel producten die je er in gedaan hebt eruit.

Dunner wordt het niet, het is echt het afbreken van de voorste haartjes.

Ik heb enorm veel en dik haar, verf het eens per twee en halve maand. Gebruik nauwelijks verzorgingsproducten. Doordeweeks Aussie's Sea Salt spray en als ik op wedstrijd moet doe ik wat haarlak over m'n haar nadat ik mijn knot heb ingedaan. Het aantal keer dat dit moet verschilt. Voor gisteren zes weken niet, de komende weken moet het weer wat vaker.
Verder met rijden natuurlijk altijd een staart in mijn haar, eerst de cap op zetten en aandraaien en daarna een staart in mijn haar.

Ik weet dat dagelijks wassen niet goed is. Vandaar dat ik ook andere shampoo gebruik. Met die shampoo hoeft het inderdaad niet elke dag, het word namelijk niet echt vet. Ondanks het los dragen van mijn haar en er veel aan zitten.

Het alleen uitspoelen durf ik trouwens wel aan als we straks een waterontharder hebben. Heb wel een gevoelige huid waardoor ik vroeger heel erg veel plekken op mijn hoofdhuid had. Met dank aan de yes to shampoo is dat gelukkig verbeterd.

Overigens raadt mijn kapster aan een masker er bij te nemen, die zijn volgens haar wel te krijgen zonder parabenen en andere rotzooi.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:49

Ik heb hetzelfde, maar ik heb al fijn en kwetsbaar haar van mezelf.

Mijn moeder viel het op dat ik vaak met mijn handen door mijn haar ga, als ik het los draag. Ik denk dat het daarvan komt, dus ik draag het iets vaker vast. Soort tic dus ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 12:54

DominiqueDG schreef:

Mijn moeder viel het op dat ik vaak met mijn handen door mijn haar ga, als ik het los draag. Ik denk dat het daarvan komt, dus ik draag het iets vaker vast. Soort tic dus ;-)

Maar kwetsbaar haar vast doen maakt het toch juist erger?
Handen door je haar maakt minder kapot dan een elastiekje volgens mij...

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:26

Janine1990 schreef:
DominiqueDG schreef:

Maar kwetsbaar haar vast doen maakt het toch juist erger?
Handen door je haar maakt minder kapot dan een elastiekje volgens mij...

Elastiekje kan ik ook echt niet gebruiken. Ik steek het op, met zo min mogelijk klemmetjes ed. Grace Kelly rol bv, zonder touperen. Ik heb namelijk wel veel haar, maar fijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 14:28

Oooooh zo!