Gestolen!!! Vanaf starnmeer graag lezen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chablisse

Gestolen!!! Vanaf starnmeer graag lezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 22:36

Gestolen!!!!!!!!!!!
Zaterdag 16 april is vanaf stal starnmeer mijn hengst keezi gestolen.
Hij is door Remco de wit en Priscilla Akkerman beide uit Purmerend, vanuit stal starnmeer meegenomen nadat hun zijn weggestuurd voor de zoveelste keer wegens wanbetaling, en slechte verzorging van hun eigen paarden.
Ik zou keezi zelf ophalen maar vanwege een rhino uitbraak op starnmeer mocht dit nog niet.
Echter zijn Priscilla en Remco zaterdag 16 april weggestuurd en hebben mijn keezi meegenomen.
Momenteel staat keezi op een stal in zunderdorp bij 2 dames die op het popperdamergouw wonen.
Deze werken ook niet mee zelfs niet nadat ik aangifte bij de politie gedaan heb want ook deze zijn meegeweest.
Keezi is bij mij geboren, zijn paspoort is in mijn bezit en tevens als gestolen aangemeld.
Helaas is keezi dus nog niet terug waar hij wezen moet en zijn mijn 2 dochters ontroostbaar.
Priscilla en Remco eisen 1000 euro om keezi terug te krijgen.
Wil iedereen opletten dat keezi niet te koop aangeboden word en als iemand advies heeft hoe ik mijn paard mijn eigendom weer thuis krijg.
Nogmaals aangifte is gedaan maar de politie doet nog niet veel. Hierbij de fb link https://www.facebook.com/patricia.hende ... 6573025177
Laatst bijgewerkt door Chablisse op 21-04-16 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

elise t.

Re: Gestolen!!! Vanaf starnmeer graag lezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:02

Foto,alle kenmerken plaatsen,hart voor Nederland benaderen,krant,Facebook,
Paspoort is geen eigendomsbewijs,naam kan veranderd worden.
Ik hoop dat alles goed komt.

Chablisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 23:04

elise t. schreef:
Foto,alle kenmerken plaatsen,hart voor Nederland benaderen,krant,Facebook,
Paspoort is geen eigendomsbewijs,naam kan veranderd worden.
Ik hoop dat alles goed komt.

Ik probeer hier al foto's te uploaden maar dat doet hij niet. Op fb word het bericht gedeeld, aangifte is gedaan, ik deel dit bericht voor iemand Alle ideeën zijn welkom het is zo frustrerend dat de politie zo weinig doet. De eigenaresse weet waar hij staat en het is daar een zooitje, de vrouwen waar hij nu op stal staat weigeren haar toe te laten. Ik zal SBS eens tippen

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:07

link naar post van facebook?

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:09

Geef de link van Facebook,dan kan iedereen die delen.

Chablisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 23:12

Chablisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 23:12

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:49

Wat ik van het facebook bericht begrijp had je een soort bruikleen constructie? Had je daar een contract voor opgesteld?

Verder, veulen is bij jou geboren, je zegt het paspoort te hebben, maar dat is geen eigendomsbewijs, heb je andere papieren?

Je zegt dat ze hem niet terug willen geven totdat je 1000 euro betaalt, hoe heb je dat te horen gekregen? Is er mailcontact, sms contact, waarin duidelijk door hun gezegd wordt dat het jouw paard is?
Misschien nog oude berichten van beide waarmee je kunt aantonen dat het een bruikleen constructie was?
Je zegt op je facebook dat blijkbaar na 6 maanden het paard van een ander is, dat heb ik hier op bokt meerdere malen gezien, maar blijkt niet te kloppen, ik zou hierover als ik jou was advies voor vragen aan een hippisch advocaat.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 01:10

Veel sterkte, ik hoop dat hij snel weer thuis komt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 01:53

Ik vind het maar een heel raar en vaag bericht.

Wees vooral eens duidelijk; het verhaal hier is niet duidelijk, maar op je FB al helemaal niet.
Je spreekt over een bruikleen constructie. Paard is van jou en hebben die priscilla en remco hem in bruikleen? Heb je daar bewijs van?? Mochten ze het paard ook verplaatsen volgens die bruikleenconstructie?

Overigens is het enorme onzin dat je een paard na 6 mnd kwijt/gestolen, ook echt kwijt bent. Klinklare onzin. Ook dat kan je heel gemakkelijk vinden met even wat zoekwerk op bokt en/of google.
Ook is het onzin dat een kippenschuur bij 'uitbraak' zomaar even volledig wordt geruimd; daar gelden zeer strenge regels voor.

Ik heb zo het idee dat het niet voor niks is dat de politie 'niets doet', zoals jij beweert, of niet ingrijpt.
als het geheel duidelijk en onomstotelijk vastligt dat jij de eigenaar van het paard bent, en dat er ook nog eens duidelijk is wie het paard hebben gestolen (als er al sprake is van diefstal in deze kwestie), en waar het paard nu gestald staat, en je daarbij aangifte hebt gedaan, dan zou de politie gewoon kunnen en moeten ingrijpen.

echter doen zij dat niet als het een raar, onduidelijk en vaag verhaal is met wellicht 2 zijden. En dat kan ik me zo voorstellen, gezien het verhaal dat je hier en op FB post ook erg vaag is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 04:17

Ik snap er eigenlijk ook maar weinig van :o.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 05:50

Wat een vaag verhaal!
Ik wacht graag op een duidelijke uitleg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 05:52

Ik gok dat dit weer een typisch geval is van 'er zitten 2 kanten aan een verhaal.'
Ik ben dus benieuwd naar de andere versie :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:19