bruine of zwarte rijlaarzen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

bruine of zwarte rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 16:35

Ik vraag me af welke kleur rijlaars jij hebt. Dan heb ik het echt over leren rijlaarzen!
En wat vind jij mooier; bruin of zwart of misschien wel donker blauw? Ik zelf heb altijd zwarte gehad, ik wil graag nieuwe en ik zit zo erg te twijfelen tussen zwart en bruin! Vind beide eigenlijk wel heel mooi! :j ik heb een zwarte cap at the moment, maar ik ga een donker blauwe aanschaffen. Dat zwart erbij staat weet ik zeker, maar bruin? En past bruin bij elke kleur rijbroek, voor mensen die bruine laarzen hebben/hadden? En vinden jullie dat als je bruine rijlaarzen hebt dat je dan ook een bruin zadel moet of vind je dat ook makkelijk bij een zwart zadel staan?
Laatst bijgewerkt door Lovas op 21-04-16 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Re: bruine of zwarte rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:44

Ik vind het het mooist als alles dezelfde kleur heeft. Ik heb dan ook alles voor mijn ruin in bruin besteld. Bruin zadel, hoofdstel en lederen toebehoren daarvan. Bruine KEP en laarzen. Qua ribbroeken heb ik bijna alleen maar grijs en dat vind ik er mooi bij staan. Maar er kunnen veel kleuren bij natuurlijk. Ik heb alles donkerbruin besteld, maar je hebt natuurlijk verschillende kleuren bruin. Wat ik wel mooi vind is alles bruin qua leer en cap, maar dan een blauw/navy jasje.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:46

Cognac bruine laarzen, zwart tuig, blauw met bruine cap en een bruin paard!
Hiervoor heb ik bruine gehad, maar eigenlijk vanaf de eerste dag af aan al spijt gehad dat ik niet voor bruine heb gekozen :o Erg mooi, bruin!
Het past eigenlijk overal wel bij!
Ik denk dat ik voor mijn volgende cap wel voor een bruine cap ga, of 1 met bruin accent.

Ik vind roodbruine ook altijd erg mooi. Wie weet worden dat mijn volgende haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:27

Ik had hetzelfde! Alles zwart, maar toe aan nieuwe laarzen, en toch ook voor bruine gekozen. Wel met een zwart biesje (Epplejeck Kendals geloof ik) Ben er super blij mee. Ik rij geen wedstrijden (meer) dus het kan mij niet zo veel schelen of ik nou alles in het zwart heb of bruin moet. ;)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:53

Ikzelf houd er altijd van dat de cap en laarzen hetzelfde zijn (niet perse ook een zelfde kleur hoofdstel en zadel). Ikzelf heb een bruine cap en laarzen, ik heb hiervoor gekozen omdat ik bruin wel chique en natuurlijk vind lijken maar nét iets bijzonderder dan zwart. Het werkte ook mee dat mijn laarzen eigenlijk de enige laarzen waren die perfect zaten, niet belachelijk duur en die ik mooi vond!

Ik heb een zwarte, grijze en donkerblauwe rijbroek en dit kan natuurlijk prima! Ik heb ook mensen gezien met een faal rode, en dit lijkt ook prima! Ik zou alleen niet zo snel gaan voor bruin, maar dit kan op zich prima hoor!

Voor als je het wilt weten... Ik heb Mondoni Kingston laarzen, en de bruine Br zenith cap crystal sky (met die glitterende baan in het midden met daar langs steentjes). De kleur komt nagenoeg overeen, wat haast onmogelijk is met bruin heb ik het idee haha!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:56

Voor mij duidelijk! zwart all the way, zwart tuig, zwarte laarzen, zwarte cap. Maar dit is ook omdat ik een zwart paard heb, dus dan is bruin niet zo mooi (vind ik dan)
Blauw en bruin staat trouwens wel mooi samen! dus bruine laarzen met blauwe cap gaat zeker werken!!
Ben zelf niet zo'n fan van bruine laarzen/zwart tuig (of andersom) vind het dan wat ongecoördineerd overkomen.

Maar mocht je er niet uitkomen en een fashion statement maken: --> https://pumpsenpaarden.nl/2016/03/13/ke ... ijlaarzen/

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:07

Ik heb nu zwarte laarzen maar wel bruine gehad én een blauwe cap :)

Hier een foto, nu dus zwarte laarzen:
Afbeelding

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:33

ik heb zelf bruine rijlaarzen maar hiervoor had ik zwarte ik vind beide kleuren wel erg mooi maar in leer vind ik zwart eigenlijk soms net iets mooier

Mariska

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:40

Zwarte rijlaarzen met bruin croco lak detail. Heb zelf wel zwart tuig.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:07

ik heb zwart tuig, zwarte leren laarzen, en een bruine cap... Ik heb ook een zwarte maar die vind ik erg vervelend zitten