ik ben een ruiter met ervaring van 10 jaar en heb een probleem met mijn verzorgpaard Tomcat.
Het probleem is dat telkens ik hem uit de weide wil halen, hij gewoon weg loopt. Als ik hem zou willen halen duurt dat een uur of meer, aangezien de weide zeer groot is. Ik kan hierdoor bijna nooit rijden met hem aangezien ik alleen de woensdag en in het weekend kan komen. Tomcat (ruin) is al wat ouder, ongeveer 18, maar laat dat totaal niet blijken aan zijn gedrag (wegrennen, bokken...). Hij loopt op de weide met twee shetlanders met chronische hoefbevangenheid, waardoor die pony's dus geen enkele vorm van beweging kunnen hebben. Iemand een idee hoe ik dit oplos? Het is echt vervelend voor mij als ik met hem wil werken. Zelf als ik niets van halster/touw bij heb, loopt hij soms weg. Aangezien ik dacht dat hij wegliep van het geluid van het halster maar dat is het blijkbaar niet volledig. Ook als ik hem zou willen poetsen is hij meteen weg. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij helpen? ...