Jodphurs te klein gekocht, oeps!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Jodphurs te klein gekocht, oeps!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 14:18

Heb ik weer hoor :=

Via marktplaats had ik mooie leren jodphurs gezien, mijn maat en ook nog nieuw en hier in de buurt. Dus gevraagd of ik mocht komen passen/ophalen en dat was geen probleem. Bij het passen merkte ik wel dat ze wat strak/stug zaten, maar dat weet ik aan het nieuwigheid van het leer, was nog helemaal niet ingelopen natuurlijk. Dus ik heb ze meegenomen in de veronderstelling dat ze gewoon even moesten vormen naar mn voeten.

Thuis heb ik ze even ingevet in de hoop het leer wat soepeler te maken en toen bekeek ik ook de onderkant van de jodphurs, blijkt het dus een andere maat te zijn (maat kleiner dan in de advertentie stond)... Ik verwijt de verkoper niks, want het was vrij lastig leesbaar, maar ik baal er wel van.

Vandaag een uurtje gedragen op stal en auw, ik heb er toch wel last van met name bij de hielen.

Is er nog een kansje dat dat ze voldoende kunnen oprekken/naar mn voet gaan staan of is de hoop bij voorbaat al verloren? Goede les voor volgende keer: even de maat checken :D

maava

Re: Jodphurs te klein gekocht, oeps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:56

Ik denk niet dat ze nog een hele maat zullen oprekken, opnieuw zelf even op marktplaats gooien :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:05

Welke maat? Ik zoek jodphurs *D
(en mij is altijd verteld: breedte van de schoen kan nog wat oprekken / ruimer worden, lengte helaas niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:07

Dikke sokken aan (2 of 3 paar) en dan de fohn erop.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:10

Dat had ik ook een keer, had ik alleen de rechter gepast maar m'n linkervoet is iets groter dus eenmaal thuis pasten ze toch niet :=

Je hebt er nu wel mee op stal gelopen dus zou ze voor iets minder verkopen dan dat jij ze gekocht hebt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 15:24

Mloes, het is dus een 38 (verkocht als 39) :D

Verkopen was ik niet van plan eigenlijk, want ik houd ze dan gewoon voor menwedstrijden (dressuur, vaardigheid), daar zocht ik ook nog andere nette schoenen voor en op de wagen heb ik er toch geen last van.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:39

Naar de schoenmaker en even oplaten rekken, kost maar n paar euro.