Verkoopbaar of niet..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WandaPanda

Verkoopbaar of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 13:59

Omdat mijn paard nogal high maintenance is qua (medische)verzorging en niet de makkelijkste met rijden, vraag ik me af of mijn paard verkoopbaar is of niet. Als recreatiepaard is ie prima geschikt zijn, maar bakwerk is gewoon niet niet zn ding. Zo af en toe een sprongetje of lesje is geen probleem maar serieus trainen gaat em niet worden.
Is er uberhaupt interesse in zo'n paard wat super bomproof is, geschikt voor minder ervaren ruiters die vooral lekker buiten willen rijden en op zn tijd een sprongetje of lesje willen rijden maar waar wel meer werk qua verzorging in zit...Paard is momenteel 13 en wordt 14.
Vanwege privacy exacte info per pb verkrijgbaar.
Heeft iemand ervaring met het verkopen van dit type paard? Reden van evt. verkoop dat ik toch meer wil dan alleen recreatief buitenritjes maken.

HorseTopShop

Re: Verkoopbaar of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:01

Natuurlijk is daar interesse in. Er zijn er genoeg die alleen maar buiten rijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:08

Wat is het medische probleem en wat voor medische verzorging heeft hij nodig?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:09

WandaPanda schreef:
Omdat mijn paard nogal high maintenance is qua (medische)verzorging en niet de makkelijkste met rijden, vraag ik me af of mijn paard verkoopbaar is of niet.

Wat voor medische verzorging moet dit paard hebben, en hoezo is hij niet de makkelijkste met rijden?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:10

Er zijn zeker mensen die gewoon lekker recreatieve ritjes willen maken! Denk alleen dat je eerder een probleem hebt met de medische kant, weet niet hoe heftig het is en hoeveel geld erin gaat per maand bijvoorbeeld? Dat zou mij namelijk wel tegenhouden.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:11

Een bomproof paard om alleen buiten te rijden heb je zo verkocht hoor, alleen ligt het eraan wat de medische verzorging inhoud.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:14

Ligt er inderdaad aan wat die verzorging dan precies inhoudt. Zowel in tijd als geld. En natuurlijk wat de vraagprijs dan zou zijn.

WandaPanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 14:20

De medische verzorging is nat hooi ivm en op vlas stofallergie en eventueel deken vanwege zomerexceem. Bij vorige eigenaar met een deken gestaan maar bij mij al een paar jaar geen last van gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:22

Maar dat is toch geen high maintenance? Zeker niet als hij al een paar jaar geen last heeft gehad van zomerexceem.

WandaPanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 14:32

Nou ja voor sommige is dat high maintenance. Krijgt ook niet de standaard biks die op de meeste stallen gevoerd wordt. En t hooi natmaken is ook een extra klusje zeg maar. Er zit gewoon wat meer werk aan dan bij een paard zonder allergie(en).

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:44

Wat bedoel je metmoeilijk te rijden want eronder meld je juist dat hij makkelijk is en geschikt voor beginners. Denk dat als hij echt bomproef is je hem zelfs met deze dingen makkelijk verkocht kan krijgen.

WandaPanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 14:51

Niet willen lopen met dressuur werk in de bak.
Laatst bijgewerkt door WandaPanda op 20-04-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:58

Ik zou zo'n paard wel afslaan.
Maar ik denk dat het bijvoorbeeld voor iemand met een eigen land/ stal die lekker buiten wilt rijden een prima paard kunt zijn.

Je zult de prijs er op moeten aanpassen, en misschien wat meer geduld moeten hebben met de verkoop. Ook vind ik dat je een beetje in de koper moet verdiepen, zon paard moet niet aan de eerste beste meegegeven worden met als gevolg elke 3 maanden een ander baasje.

Maar als je deze dingen in acht neemt denk ik dat er best een mogelijk baasje is voor je paard ;).

WandaPanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 15:01

Gaat ook niet zomaar naar iedere willekeurige koper hoor. Hoeft niet morgen weg te zijn.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:06

Ik denk dat je dit paardje prima kunt verkopen! Er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar een paardje waar ze heerlijk mee op pad kunnen en zelf geen ambitie hebben om in de bak aan het werk te gaan. Mijn paard krijgt ook kuil ivm stofallergie en dat hoeft echt geen probleem te zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:11

Ik denk dat je dit paard prima kunt verkopen. Er zijn genoeg mensen die een bomproof paard zoeken om lekker buiten te rijden en af en toe misschien een les te nemen of eens een sprongetje te maken. Ik moet zeggen dat ik de 'medische verzorging' nogal mee vind vallen en ik denk velen met mij. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:14

Kwa medische verzorging valt het mij mee nog. Oude tinker hier is veel lastiger. Eigenlijk heb je een uberbraaf paard voor buiten rijden dat zo veel mogelijk buiten moet staan of in een luchtige box met iets anders dan stro. Met voordroog of nat hooi als ruwvoer. En exceem is nu al langer onder controle.

Denk wel dat het verkoopbaar is alleen niet voor een mega bedrag.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:19

Je moet net mazzel hebben. Zelf zou ik niet beginnen aan een paard met zoveel allergien, er zijn meer bomproof paarden beschikbaar zonder gebruiksaanwijzing. Maar aan de andere kant, er zijn ook genoeg mensen die dat voor lief nemen als ze eenmaal voor het dier gevallen zijn.
Dus het hangt af van wie de advertentie zien, en ik denk ook van de vraagprijs. Daar gaat gewoon wel wat af met diverse medische aandoeningen, in combinatie met minder werklust (in de bak).

Ik denk dat veel mensen die gewoon een paardje zoeken om van te genieten, die er niet teveel van vragen en gewoon af en toe willen hobbelen, ook wat meer bereid zijn om er wat werk omheen te doen en het hooi dus te weken. Daarnaast zijn daar wel systemen voor te bedenken waardoor dat helemaal niet heel veel tijd/ moeite hoeft te kosten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:28

Ik denk dat het paard wel verkoopbaar moet zijn. Houd er wel rekening mee dat mensen zich toch afvragen waarom het beestje staakt in de bak, waardoor ze zullen vragen of ze keuringen mogen doen. Tenminste dat zou ik als eerste denken, staken = pijn.
MAar een bomproof paard voor buiten,met een paar allergiën: Je kan er niet de hoofdprijs voor vragen maar in principe is hij/zij wel verkoopbaar!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:31

Zoek in de recreatieve hoek, of bij de gemiddelde natural/trec/endurance/buitenrij-ruiter die niet vól voor de wedstrijden gaat. Sommigen hebben de paarden continue buiten, heb je helemaal niet meer te maken met vlas enzo.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:41

Ik heb zelf ooit zo een paardje gekocht, gewoon om voor te zorgen en te tutten dit ivm eigen gezh.
dat dier heeft me heel veel plezier gegeven, en toen ik opknapte is hij beleerd voor de wagen.....niet de gemakkelijkste pony maar hij werkt graag .
Je moet het wel eerlijk allemaal vertellen desnoods op papier zetten, maar als je daar de prijs op afstemt
kun je het paard gewoon verkopen, recreatie gezeldschap of wat dan ook.
Blijf wel eerlijk en het kan dan wel even duren maar het kan echt, de verkoper bij ons was destijds blij dat ie een sukkel voor hem vond.Ik heb er voor heel weinig een leuke pony voor, die echt nooit wat mankeert en meer kan als toen ik hem kocht en een dressuur pony zal het nooit worden maar bij ons is het goed zo! ;)

Vraag bij een potientele koper ook goed door naar het gebruiksdoel en de gestelde eisen.
Laatst bijgewerkt door kwita op 20-04-16 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:43

Zorg inderdaad dat je kan bewijzen dat de koper op de hoogte is van de 'problemen'. Anders heb je kans dat ze daarop terugvallen als de pony toch niet bevalt en dan krijg je dat geneuzel weer:

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:47

Hooi nat maken doen we hier standaard. Er loopt er hier ook één met een eczeemdeken. Ik zou daar een goed paard niet voor laten staan, omdat we die 2 dingen al gewend zijn en weten hoeveel (of hoeweinig) extra werk het is. Iemand die er niet mee bekend is zal misschien aarzelen.
Een bomproof paard is toch ook wel gewild.
Dus : zeker verkoopbaar.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:47

Dit paard is zeker verkoopbaar, ik zou hem zo kopen, mits de prijs klopt bij de problemen die er zitten.
(en daar gelaten qua maat, maar om even aan te geven) Ik zou een moord doen voor een bomproof buitenpaard. Ik ben te vaak te kletter gegaan met prima te rijden bakpaarden met die buiten volledig gestoord worden.

Je moet natuurlijk wel even nadenken over het onderhoud als "nieuwe" eigenaar maar hier op stal hebben we er 2 rondlopen met allergie voor stof en deze staan op vlas met een klein uitloop gedeelte. Deze hebben bijna nergens last van. Ook hebben we er 5 met exceem staan maar met als je oplet wanneer je deze buitenzet en het voer wat ze binnen krijgen hebben ze dat aardig onder controle.
Daarnaast moet je inderdaad kijken of de eventueel medicatie te betalen is en of het nodig is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:55

Klinkt alsof je het over mijn paard hebt! ;)
Zeker verkoopbaar! Juiste eigenaar is niet eenvoudig te vinden maar ze zijn vindbaar :)