Jou spannendste paard uit de kudde halen verhaal+vraag!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

Jou spannendste paard uit de kudde halen verhaal+vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:30

Wij hebben op stal wat weilanden en er was een heel jong onervaren nieuw paard in de kudde waar mijn paard staat, sinds kort. Mijn stalgenoot vond hem dood eng want hij was echt heel groot en wild, vertelde ze. Nou mijn paard stond aan de andere kant van de wei, normaal komt hij naar me toe maar door het mooie weer dacht hij: ja doei! Dus dat werd lopen. Dus voor ik het wist kwam de jonge fries keihard aangestormt en remde net op tijd af! Ik kan je zeggen dat ik echt schrok! Dus mijn stalgenoot die ook der paard ging pakken schrok ook heel erg! Het paard stormde daarna naar haar toe, liep haar achterna, haalde haar af en toe bokkend in, ging met zijn hoofd tegen haar aan duwen en we liepen naar onze paarden en pakte ze. Het paard rende mee, ging bokken en mijn paard werd er niet echt heel blij van! Nou moeten wij een stukje door een soort van poortje dan kom je bij zand en dan bij het hek. Dat poortje staat gewoon open en ik liep daar en dat paard komt ineens aan gestormd en rent tussen mijn paard en ik in dat poortje langs en geeft er een hoge bok achteraan die naar mijn paard waar ik net naast liep gericht was. Gewoon een speelse bok! Ik schrok hier toch wel erg van! Tuurlijk gaan paarden wel is je achter volgen of even rennen en bokken maar dit was echt wel even 'to close'! Zijn er mensen die dit herkennen en hoe gaan jullie hier mee om? Vinden jullie dit dood eng of kijken jullie er niet van op? Wat vinden jullie van in het weiland lopen? Ik zelf vind het nooit een probleem maar als er ineens echt een heel groot druk en voor jou een onbekend paard om je heen gaat bokken dan voel je je wel even machteloos en ook een beetje ingesloten. Toen mijn stalgenoot dit vertelde dat zijhet uit de wei halen spannend vond sinds hij er was dacht ik: ja vast! Ik ga er gewoon in ik pak mijn paard en die nieuwe graast vast gewoon lekker door! Ik ben er niet bang voor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hart even vast hield! ik ben benieuwd hoe andere hiermee 'dealen' en wat jou 'spannendste' paard uit de kudde halen verhaal is!Vind ik altijd zo leuk om te lezen! Iedereen mag natuurlijk reageren ook mensen met verzorgpony's of iets!
Laatst bijgewerkt door Lovas op 15-04-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:33

Longeerzweep of lang touw mee. Daarmee kun je m uit jouw zone houden.

Incroyable

Re: Jou spannendste paard uit de kudde halen verhaal+vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:17

Als ik weet dat er zo'n paard in een kudde staat doe ik voor de zekerheid mn cap op en neem ik een (lange) zweep mee zodat ik t op afstand kan houden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:56

Eerste plaats: Wat zegt de stalhouder en de eigenaar? Het is beter zulke dingen altijd even te bespreken.

Probeer niet alleen de wei in te gaan en ga altijd 'gewapend'. Wanneer een paard op je af komt hou hem dan op afstand. Gebruik bv een halstertouw en draai daarmee cirkeltjes in de richting van het paard, of zwiep een zweep met geluid heen en weer. Laat zo'n paard nooit aan je zitten, hij moet weten dat hij absoluut niet in je persoonlijke ruimte mag.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:04

Zweep meenemen en wegjagen als ie in de buurt komt. Als ie op je afkomt, ga maar als een gek lopen springen en voor je uit slaan en als ie toch dichtbij komt sla je hem weg (kijk wel uit, dus niet als ie net zo staat dat ie kan trappen bijvoorbeeld). Probeer niet uit angst onbewust onderdanig te doen, dan lok je het nog meer uit. Dit is niks geks. :)

Chynnafifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:02

Ik heb altijd een halster bij mij voor het paard wat ik nodig heb en swiep dan heel hard met het touw en halster als het enge paard komt.

nicolassss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:07

Mijn kleine merrie is op de een of andere manier altijd pispaal geweest.

Onlangs bij ons op pension een nieuw paard erbij. Een grote ruin.

Mijn schat helemaal achterin. Mocht niet meer bij t hooi. Niet meer bij t water.

Ik dien kleine ophalen. Ik richting weidepoort. Madam aan der manen vast (loopt alt los of hooguit touwtje om der hals).

Komt die grot in loeivaart eraan gesnoerd. Om die kleine van mij af te raggen.
Kleine liep uit angst dwars over me heen! :o

Uiteindelijk die grote een fikse trap verkocht en met 3 man sterk! Pony uit t land gehaald. Ik pony meeslepende want die wou met geen mogelijkheid t veilige hoekje uit ( helemaal achterin achter t stalletje).
En dien andere 2 om dien banketstaaf op afstand te houden :o

Je snapt vast wel dat ponylief nu met mn andere schat appart staat :o :+

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:09

Lange dressuur zweep mee!