Wij hebben op stal wat weilanden en er was een heel jong onervaren nieuw paard in de kudde waar mijn paard staat, sinds kort. Mijn stalgenoot vond hem dood eng want hij was echt heel groot en wild, vertelde ze. Nou mijn paard stond aan de andere kant van de wei, normaal komt hij naar me toe maar door het mooie weer dacht hij: ja doei! Dus dat werd lopen. Dus voor ik het wist kwam de jonge fries keihard aangestormt en remde net op tijd af! Ik kan je zeggen dat ik echt schrok! Dus mijn stalgenoot die ook der paard ging pakken schrok ook heel erg! Het paard stormde daarna naar haar toe, liep haar achterna, haalde haar af en toe bokkend in, ging met zijn hoofd tegen haar aan duwen en we liepen naar onze paarden en pakte ze. Het paard rende mee, ging bokken en mijn paard werd er niet echt heel blij van! Nou moeten wij een stukje door een soort van poortje dan kom je bij zand en dan bij het hek. Dat poortje staat gewoon open en ik liep daar en dat paard komt ineens aan gestormd en rent tussen mijn paard en ik in dat poortje langs en geeft er een hoge bok achteraan die naar mijn paard waar ik net naast liep gericht was. Gewoon een speelse bok! Ik schrok hier toch wel erg van! Tuurlijk gaan paarden wel is je achter volgen of even rennen en bokken maar dit was echt wel even 'to close'! Zijn er mensen die dit herkennen en hoe gaan jullie hier mee om? Vinden jullie dit dood eng of kijken jullie er niet van op? Wat vinden jullie van in het weiland lopen? Ik zelf vind het nooit een probleem maar als er ineens echt een heel groot druk en voor jou een onbekend paard om je heen gaat bokken dan voel je je wel even machteloos en ook een beetje ingesloten. Toen mijn stalgenoot dit vertelde dat zijhet uit de wei halen spannend vond sinds hij er was dacht ik: ja vast! Ik ga er gewoon in ik pak mijn paard en die nieuwe graast vast gewoon lekker door! Ik ben er niet bang voor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hart even vast hield! ik ben benieuwd hoe andere hiermee 'dealen' en wat jou 'spannendste' paard uit de kudde halen verhaal is!Vind ik altijd zo leuk om te lezen! Iedereen mag natuurlijk reageren ook mensen met verzorgpony's of iets!
Laatst bijgewerkt door Lovas op 15-04-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt